Gå til innhold

Releer for lys-hvor er de??

Ranger emnet


juba

Anbefalte innlegg

eg er ikkje så veldig god i svensk men meiner rele nr 15 "strålkastarspolare" er nærlys/langlys. og da står vertfall i min haynes bok hellothere

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålkasterspolare???? Den står i min bok og men tenkte lyktespylere jeg. Jeg får sjekke ut det da!

Er ikke så veldig imponert av den Haynes boka forresten, spesielt stemmer el-skjemaene dårlig med sånn som bilen min ser ut!?!?

 

Ser du på riktig modell?

(årsmodell/type)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp-boka er riktig, men vet vel egentlig ikke helt hva tidligere eiere har drevet med-en av de har drevet som hobbyelektrikker! Har fjernet utrolig mye kabel som gikk på kryss og tvers, nå fungerer alt untatt kjølevifta (regner med at det er termokontakten) og lysene tuller litt.

Prøvde alle relene i sikringsboksen i går kveld, ingen av dem er til lysene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist eg ikkje tar feil så er da ikkje noko rele for nær/langlys. meiner at alt ligger i hovedbrytaren.

var å sjekka i min bil og da var ingenting som klikka når eg slo på langlysa mine.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist eg ikkje tar feil så er da ikkje noko rele for nær/langlys. meiner at alt ligger i hovedbrytaren.

var å sjekka i min bil og da var ingenting som klikka når eg slo på langlysa mine.

 

Stemmer nok det.

Og dette er et problem med mange golf/jetta II. Kablene ved hovedlysbryteren brenner, evt så brenner bryteren. Byttet noen slike før jeg koblet opp reléer.

Det hjelper også som regel mye på lyset. Har sett stor forskjell på de bilene jeg har gjort dette med. På Golfen jeg har nå, hadde jeg ganske nøyaktig 1V mindre strøm ved lyktene enn dynamoen gir. Etter montering var det ca 0,2V.

 

Nå sist kjøpte jeg det settet fra biltema, som du bare kobler til det eksisterende nettet, slipper å legge nye kabler o.l. Alt følger med, bortsett fra sikringsholdere. Kjøp for all del sikringsholdere og monter sikring.

Tror det kostet 189,-

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår