Gå til innhold

Hvordan frakte en ikke-godkjent bil til kontroll?

Ranger emnet

GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Men dette er ingen problem.. for man kan ikke skaffe uendelig mange prøveskilt på en bil heller... det er ett begrenset antall hvert år

og hvis vegvesenet har mistanke om at prøveskiltene blir missbrukt, ja.. så får du ikke flere prøveskilt til den bilen (de kan faktisk bannlyse bilen)

Det er opp til den som sitter der og vurdere om man skal levere ut prøveskilter. Det ligger noen sperrer i AutoSYS, men litt usikker på når disse slår inn. Har selv nektet en person skilter fordi han skulle bruke dem til ting de ikke skal benyttes til (AutoSYS nektet også å tildele dem).. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis har en bil han har tatt prøveskilter på iår..er vel oppe i 50-60stk...hehe..og fremdeles ingen som nekter oss skilter..og hver gang vi skal ha skilt så sier vi bare "prøvekjøring oslo og omegn!" funker fett hver gang..hoho..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis har en bil han har tatt prøveskilter på iår..er vel oppe i 50-60stk...hehe..og fremdeles ingen som nekter oss skilter..og hver gang vi skal ha skilt så sier vi bare "prøvekjøring oslo og omegn!" funker fett hver gang..hoho..

Hehe, godt jobba.. :)

Neida, det finnes vel kanskje ingen sperre på enkeltuttak, så om den som skriver dem ut ikke ser tidligere utlån-tallet, så funker det fint.. :)

Får opp hvor mange ganger personnummeret har lånt, pluss hvor mange ganger rammenummeret har lånt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt jobba.. :)

Neida, det finnes vel kanskje ingen sperre på enkeltuttak, så om den som skriver dem ut ikke ser tidligere utlån-tallet, så funker det fint.. :)

Får opp hvor mange ganger personnummeret har lånt, pluss hvor mange ganger rammenummeret har lånt.. :)

Jobber du med dette eller? Ikke verst.. kjekt å få slik info fra folk som VET hva de snakker om :)

cheers

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde sommerjobb i registreringsskranka hos Biltilsynet i sommer, så har 3 måneders erfaring med det.. :) Var faktisk en jævli kjekk jobb, og man får en HELT annen oppfatning av Biltilsynet enn hva mange her på forumet mener. Lærte mye om reglementet (både når det gjelder import/eksport, godkjenning, systemets gang, papirmølla, osv), samt fikk være med på mye rart (godkjenne rånebiler, ikke godkjenne rånebiler, EU-kontroll av både biler og lastebiler, osv).. :)

Leste en del om det med prøveskilter, både på nettet og i reglementet på jobben. AutoSYS har noen sperrer i seg, men fant aldri ut hvor disse slo ut, utenom når man prøvde å kjøpe prøveskilt for mange dager i en og samme operasjon.

Den som sitter i skranken kan vertfall nekte å skrive ut skilter, basert på at det enten er levert ut mange skilter til det rammenummeret eller personnummeret. Det finnes dog ingen eksakt sum her, så det er helt opp til den som sitter der.

Poenget her er at det er JÆVLI mange som misbruker prøveskilter (om man ser på hva de egentlig skal brukes til), noe faktisk Biltilsynet vet om. Derfor setter de grenser. Mange blir hissige og skjeller ut de som sitter i skranken, men de følger bare et regelverk, så tenk deg gjerne om en gang til før du slepper kruttønna løs. Fikk noen slike mot meg, gitt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk en jævli kjekk jobb, og man får en HELT annen oppfatning av Biltilsynet enn hva mange her på forumet mener.
Det kan jeg tenke meg... Er litt lettere å skjønne hvorfor se gjør som de gjør når man har sett og vet hvorfor de gjør det. Det går også ann å tenke seg til dette, men det er det ikke alle her inne som er kapable til å gjøre

Mange blir hissige og skjeller ut de som sitter i skranken, men de følger bare et regelverk, så tenk deg gjerne om en gang til før du slepper kruttønna løs. Fikk noen slike mot meg, gitt.. :P
DEt er ikke så lett å skille person og stilling alltid. Personlig passer jeg alltid å påpeke at det er ikke han/hun som sitter bak disken eller i enden av telefonrøret jeg er sur på, at jeg skjønner at de gjør jobben sin, MEN... om du skjønner... Har faktisk tjent på dette flere ganger...

MEN, nok OT.. :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal være enig i at systemet noen ganger er til å ergre seg grønn over. Da ble det ofte til å finne smutthull i systemet (lovlige smutthull, og hadde ikke med prøveskilter å gjøre).

For å ta et eksempel;

Sett at man kjøper en en tung MC, og så skal ha den som mellomtung. Iflg nytt regelverk er det ikke lov å gjøre endringer før sykkelen er registrert siden den er typegodkjent. Det i seg selv er jo greit nok, men om noen da skal ha sykkelen med en gang, så kommer problemet. For å gjøre endringer i vognkortet trenger man vognkort del 2 (en rosa del), og denne kommer i posten til eier etter ca en uke. Dvs at man ikke får gjort noe som helst med sykkelen i systemet.

Det skal vel i teorien gå å gjøre det om man gjør det med en gang etter registrering før vognkortdata er sendt, men om det går litt tid så har man et problem.

Ble litt mer OT, men trådstarter har fått svaret han lurer på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider