TAm Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Les denne http://forbruker.no/bil/nyheter/article1131831.ece Bra sitat All erfaring viser at hjemmeskrudde biler slett ikke er farlige i trafikken. De er knapt med i ulykkesstatistikken. Noe av forklaringen er kanskje at eieren har lagt ned tusenvis av timer og enda flere tusen kroner i sitt livs kjæledegge. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Les denne http://forbruker.no/bil/nyheter/article1131831.ece Bra sitat All erfaring viser at hjemmeskrudde biler slett ikke er farlige i trafikken. De er knapt med i ulykkesstatistikken. Noe av forklaringen er kanskje at eieren har lagt ned tusenvis av timer og enda flere tusen kroner i sitt livs kjæledegge. Samt at utslippstap for "kit-cars" ikke er veldig relevante siden en "Porsche" neppe kjører like mye på et år som en VW Boble :) Få en SVA-testing av kit-cars i Norge, som de har i UK, er ikke noe problem egentlig. Hadde vært gøy å lage egen bil :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 la oss alle krysse fingra og be! :hammer jeg tør tippe de bruker sikkert 5 år på dette.... ALT i beste biltilsynsstil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Bra, da kan jeg bygge en T-bucket når jeg er 40... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Dette virker lovende, men bileiere/ombyggere i Norge blir vanligvis skuffet og dolket i ryggen på en månedlig basis. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 http://www.fedrelandsvennen.no/livsstil/bil/article313273.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Bra, da kan jeg bygge en T-bucket når jeg er 40... Hehe... Tror du 40 år er noen alder for å bygge bil? Jeg er 38 nå og har holdt på med hotrod prosjektet i 5 år. Tviler sterkt på at den er ferdig før jeg runder 40. Oppmerksomhet rundt dette i pressen er svært positivt, siden det kanskje får søkelyset på den vilkårlige og arrogante behandlignen mange håpefulle byggere blir møtt med. Bare husk at oppmerksomhet fra pressen kan lett slå begge veier. Neste oppslag som omhandler ombygde biler kan f.eks bli: "Enda en ulykke etter villmannskjøring med overmotorisert, ombygd bil!" Og gjerne krydret med etpar ukorrekte uttalelser fra Trygg Trafikk nede i artikkelen. Tipper en evt. prøveordning med godkjenning av ombygde biler ligger tynt an etter etpar slike oppslag. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 "Problemet så langt er at trafikkstasjonene har fulgt ulik praksis og masse skjønn ved registrering av slike biler." "All erfaring viser at hjemmeskrudde biler slett ikke er farlige i trafikken. De er knapt med i ulykkesstatistikken. Noe av forklaringen er kanskje at eieren har lagt ned tusenvis av timer og enda flere tusen kroner i sitt livs kjæledegge." La oss endelig håpe at ting går i orden! Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Ja. Og at ombygde biler kjøres med vett og forstand, ellers vil et slikt evt lovverk bli fjernet og erstattet av forbud. Bra de ser på Sverige istedefor Frankrike. Der er det faktisk forbudt å bygge om biler. Danmark og Tyskland er også temmelig ille. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 er på tide de begynner å se litt rimeligere på det! bremser opp imot motor, og ikke bare konsekvent NEI uansett! hadde vært bedre om de da heller sa, "du trenger sterkere bremser og bedre dempere enn det orginale. vi anbefaler ....... og. ......... kom tilbake med det, så skal vi se om vi kan få godkjennt denne. Lykke til da :P " har vært borti saker hvor faktisk bileier har satt på BREMBO BIG-BRAKE kit deluxe... bilsvaksynet sa" beklager, de bremsene der er for store og kraftige! og de er ikke godkjennte til den bilen der" jada! bedre at de kommer med råd og hjelp. la oss håpe på bedre tider i norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Skal godt gjøres at det bremser for godt ja... Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Masse misforståeler ute å går, ja. F.eks skal bremser først og fremst dimensjoneres etter bilens VEKT. Som et eksempel trenger ikke en trimmet Golf type 1 GTI med 150 hkr like kraftige bremser som en Chevrolet van med 150 hkr. Joda. Jeg vet at bilfabrikkene ofte putter bedre bremser på HP utgaver enn på std utgavene med samme karosseri, men bilens vekt har faktisk mye mer å si ved dimensjonering av bremsene, enn hkr i motoren. Og selvsagt er det i praksis umulig å sette på FOR GODE bremser på en bil. En kan tenke seg i ekstreme tilfeller at bremsene blir mindre følsomme, at de "hugger" på ved den minste pedalberøring, men dette opplever man jo første gangen man kjører Amcar eller Citroen CX også. I verste fall kan dette enkelt justeres ved å endre pedalutvekslingen. Dersom forholdet mellom lengden fra festebolt til fotgummi f.eks er 6 ganger lengere enn avstanden fra festebolten til staget som går inn i bremsekraftforsterkeren (utveksling 6:1) endrer man dette til 5:1. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg