Gravstein Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Karene i westCoast spilte heller ikke høyere en 130db som egentlig ikke er noe spesielt høyt. Elementet har potensiale til å spille sikkert mye høyere men eg tror lydkvaliteten ikke noe å sette pris på, dyr er den og. Ikke det att MTX Audio er dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Bruken av neodymium er nok ingen selvfølge selv om man snakker om dyrere elementer. Fordelen ved neodymium er først og fremst det svært gunstige forholdet mellom vekt og styrke, men neodymium i seg selv er slett ikke noe garanti for god lyd. Det er også viktig å huske på at selve chassiet vil utgjøre en ganske stor andel av vekten, og et membran på 22" er nok heller ikke direkte lett... Men joda, jeg er allikevel enig med deg i at det nok ikke akkurat er gått inn for å spare på vekten i denne konstruksjonen. MTX sier da også på en måte selv at Jackhammer-elementet er bygget for en målgruppe som har mer penger enn de har godt av, så de skal ihvertfall ha for at de er ærlige.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Bruken av neodymium er nok ingen selvfølge selv om man snakker om dyrere elementer. Fordelen ved neodymium er først og fremst det svært gunstige forholdet mellom vekt og styrke, men neodymium i seg selv er slett ikke noe garanti for god lyd. Det er også viktig å huske på at selve chassiet vil utgjøre en ganske stor andel av vekten, og et membran på 22" er nok heller ikke direkte lett... Enig der, mente heller ikke at dette stoffet gir god lyd, men for å få ned vekten hadde man brukt det.. Men så har denne blitt bygget slik at de kan skryte av vekta osv.. Nei, da kjøper jeg heller DD 9917 til nesten samme pris :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Enig der, mente heller ikke at dette stoffet gir god lyd, men for å få ned vekten hadde man brukt det.. Men så har denne blitt bygget slik at de kan skryte av vekta osv.. Nei, da kjøper jeg heller DD 9917 til nesten samme pris :D hehe Det spiller ivertfall ræva av MTX`n både lydmessig og basstrykk :D Offtopic: Menst vi er inne på subber av stort volum, Earthquake (Pål B) har jo HoLee. Noen erfaringer ? Fekk tilbud sjønner du :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg