Gå til innhold

Lakkering av frontleppe i myk plast selv..?

Ranger emnet

Marvil

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte for en tid tilbake en original GTI/VR6-frontleppe som står på bilen. Denne er ikke lakkert, og jeg lurer da på hvorvidt det er mulig å lakkere denne selv, eller om det bør gjøres av noen som kan det.

Selve leppa er av et mykt plastikkmateriale, og er to-delt på midten. Siden den ligger nede på bilen, er det ikke farlig om den ikke er 100% strøken, men om det blir skikkelig dårlig er det vel ingen vinner å ta det selv..

Har ikke allverdens erfaring med lakkering, bare noe smågreier.. :P

Noen som har noen idèer..?

Et bilde;

golf_41.jpg

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tilgang til sprøyte og sånt skal det ikke være så mye problem.. Vet ikke om du har det minste erfaring fra før eller? Du må ihvertfall pusse den sånn at den blir slett og fin.. For det er vel ruglete overflate på den nå?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraylakk kan du hvertfall bare glemme, det kommer ikke til å holde på en så utsatt plass. Vask plasten skikkelig grundig med silikonfjerner, sprøyt den i plastgrunning, få tak i mykningsmiddel for å ha i lakken. Dra til et lakkeringsverksted å be om råd, de kjenner sine produkter best og kan si deg hva som er best og blander det for deg.

Her er det snakk om sprøyting av skikkelig billakk, ikkeno spraybokser. Iogmed att det er så langt ned på bilen kommer det ikke til å synes så godt om det ikke er helt perfekt, så det er en fin plass å øve seg på å sprøyte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med sprayboks, så om jeg skal lakkere det, så finner jeg et verksted ellerno som kan fikse det. :)

Takk for råd, så slapp jeg å ødelegge leppa enda vertfall.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider