Gå til innhold

uten belte og mobil i fotoboks

Ranger emnet

volvo850

Anbefalte innlegg

ble knipsa en gang mens jeg holdt på å ta på meg belte...:P

men en annen sak: hørte engang (husker ikke hvor eller når, men jeg var ikke full) at det fins fotobokser som knipser når du ikke har på deg belte og? var en som kjørte forbi en fotoboks - og ble knipset. han var da sikker på at han holdt fartsgrensen. han snudde kjørte tilbake, og ble knipset igjen i samme fotoboksen. han snudde igjen, kjørte enda saktere forbi - og ble nok en gang knipset. når han da skjønte lite bare kjørte han hjem, parkerte og tenkte ikke noe særlig mer over dette. så da etter noen uker fikk han bot i posten. kjøre uten sikkerhetsbelte x3.

som sagt, husker ikke hvor, når, hva eller hvem. for meg virker det som tull.

Jeg tror poenget er at fotoboksen ser det ikke automatisk, men personen (X), må jo identifiseres for at boten skal kunne gis ut, det holder ikke med skiltet... Så de som identifiserer vil da se at X ikke bruker belte og snakker i mobil...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når dere snakker om dobbeltstraff så ikke snakk så mye om den for det er bare BS å si at det ikke er mulig!

Kjører du 125 i 80 sona så Mister du lappen, du får fengsel og du får bot..

Ojda... Dette var jo 3 ting på en gang... Det går jo ikke.. JOda!!... KINDER-STATEN!

du uttaler deg jo som om du vet alt, vel, jeg er glad jeg kan korrigere deg! Du kan ikke miste lappen, få fengsel OG få bot hvis du har kjørt for fort, fordi de ikke kan gi deg en dobbelstraff! Å miste lappen er ikke ansett som en straff, selv om det er det som desidert svir mest for oss bilgale. Enten får du fengsel eller så får du bot! er ingen ole brumm verden hvor " ja takk, begge deler " fungerer.. og hvordan vet jeg dette? fordi en kompis av meg nettopp har mistet lappen når han ble tatt i fotoboks!

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden, ble en jeg kjenner fortalt av en politimann her i distriktet, at om man skulle få brev om at du har blitt tatt i fotoboks, kunne du likså godt rive det, pga han sa at i 90% av tilfellene hadde de ikke godt nok bilde til å bevise at det var deg som kjørte (han sa nok det pga de kjenner hverandre).

Vet ikke om dette gjelder lave fartssoner, kansje det gjør noe med bildekvalitet ved høy fart?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden, ble en jeg kjenner fortalt av en politimann her i distriktet, at om man skulle få brev om at du har blitt tatt i fotoboks, kunne du likså godt rive det, pga han sa at i 90% av tilfellene hadde de ikke godt nok bilde til å bevise at det var deg som kjørte (han sa nok det pga de kjenner hverandre).

Vet ikke om dette gjelder lave fartssoner, kansje det gjør noe med bildekvalitet ved høy fart?

kompisen min ble tatt 100km/t over fartsgrensen, jævla klart bilde desverre av både han og passasjeren, hehe!

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompisen min ble tatt 100km/t over fartsgrensen, jævla klart bilde desverre av både han og passasjeren, hehe!

Den svei!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kjører for fort, greit nok.

Ingen her inne kan si at de ikke gjør det.

At man snakker i mobil. Like greit for meg, så lenge det ikke er i en tett bygate.

Jeg tillater meg å snakke i mobil på landeveier og motorveier når jeg ikke må gire og svinge noe særlig. Forskjellen er ikke stor fra mobil til handsfree da.

Men jeg er veldig obsternasi på beltebruk. Iallefall de i baksetet, for det er ikke med få tusen kilo de treffer deg i ryggen om du krasjer i 80km/t. Jeg kjører ikke en meter før alle i bilen har på seg beltet.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kjører for fort, greit nok.

Ingen her inne kan si at de ikke gjør det.

At man snakker i mobil. Like greit for meg, så lenge det ikke er i en tett bygate.

Jeg tillater meg å snakke i mobil på landeveier og motorveier når jeg ikke må gire og svinge noe særlig. Forskjellen er ikke stor fra mobil til handsfree da.

Men jeg er veldig obsternasi på beltebruk. Iallefall de i baksetet, for det er ikke med få tusen kilo de treffer deg i ryggen om du krasjer i 80km/t. Jeg kjører ikke en meter før alle i bilen har på seg beltet.

Har beltebruken noe å gjøre med tidligere kollisjoner (signaturen din)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har beltebruken noe å gjøre med tidligere kollisjoner (signaturen din)?

Nei, hehe, heldigvis ikke. Alle kollisjonene i signaturen min var helt uten personskader, men jeg har sett vrak der noen ikke hadde belte på seg.

Det så ikke bra ut, og om jeg dør, så vil jeg helst ikke drepe en venn i samme slengen. Ikke omvendt heller for den saks skyld.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale for farten, så hvis du er uheldig, så får du for belte og mob også. Den gode nyheten er at du får 50% rabatt på de to sistnevnte HVIS du får for de i det hele tatt.

Dette er 3 forseelser, dobbeltstraff gjelder kun samme handling. Dvs at du kan ikke få en fartsbot for hver måling, hvis snuten ligger bak deg å måler deg. Da skriver de bare på den "beste" =)

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850:

Du hadde vel ikke forventet å ikke få svar som det eriksmil ga deg ved å legge ut en slik tråd på bilforumet?

50 soner er vel de strekningene det er størst fare for at noe uventet/spesiellt kan skje, da er det ikke særlig glupt å ligge i 70 å jabbe i mobil, samtidig som du ikke bruker belte. Men dette begynner du sikkert å fatte nå ;)

Personlig håper jeg du får en bot som svir, så kanskje du slipper å kjøre ned noen i fremtiden :)

det er stor forskjell på 50 soner. dette var en helt rett vei hvor jeg vurderte det som fullt forsvarlig å ligge litt over. Kommer nok aldri til å kjøre ned noen. tar det veldig pent i boligområder og steder der det ferdes mye folk. at jeg får svar som det jeg fikk av eriksmil kom ikke spes overraskende, men er bare dritt lei av å lese sånne useriøse svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror poenget er at fotoboksen ser det ikke automatisk, men personen (X), må jo identifiseres for at boten skal kunne gis ut, det holder ikke med skiltet... Så de som identifiserer vil da se at X ikke bruker belte og snakker i mobil...

personen må ikke identifiseres. en kamerat av meg ble tatt i boks med bilen til faren. bota ble bare sendt til faren og han kunne bare betalt den så hadde ikke noe skjedd med han, men faren var seff lite keen på prikker så sønnen(kameraten min) måtte ringe til poltitet og fortelle at det var han som hadde kjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette gjelder lave fartssoner, kansje det gjør noe med bildekvalitet ved høy fart?[/quote

en kamerat prøvde seg på det og det er ikke alltid like enkelt å komme unna.. bilde var drit dårlig, men politiet i hedmark var drit keene og skulle kjøre sak på det(de har sikkert så lite å gjøre der oppe uansett).. da fant han ut at det var han som hadde kjørt likevel.. hvordan det hadde gått i retten vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår