Gå til innhold

Nye bremser, like greit med oppgradering?

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Som topicen sier, er kanskje like greit og kjøpe noe skikkelig lastebil bremser??:D Tingen er at, jeg har fått greie på priser, og klosser og skiver forran kommer på 1400kr, så tenker jeg, kanskje det ikke er langt i fra prisen jeg må gi for nye kalippere osv.. blir det mye problemer? Hva annet må skiftes noen som kan hånde ut noen råd til meg? drunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topicen sier, er kanskje like greit og kjøpe noe skikkelig lastebil bremser??:D Tingen er at, jeg har fått greie på priser, og klosser og skiver forran kommer på 1400kr, så tenker jeg, kanskje det ikke er langt i fra prisen jeg må gi for nye kalippere osv.. blir det mye problemer? Hva annet må skiftes noen som kan hånde ut noen råd til meg? drunk

Bremser av god kvalitet koster..F.eks Ferodo klosser koster mer enn klosser og skiver til bilen din..! Ang problemer som kan dukke opp er at de oppgraderte bremsene dine blir for store i forhold til hva felgene dine har plass til..avstanden fra calipper til felg kan også bli for liten slik at det butter..

Men for uten dette så hjelper det MYE med skikkelig skrubb!..:) sjekk ut http://www.stoptech.com bra priser og bra produkter...bruker de på bilen min..har aldri hatt fading eller glassering ved hard kjøring på hverken gate eller bane...

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få bekreftelse på at de er tuvgodkjent til bilen din før du shopper da... :)

Jo da...vel og bra det.MEN og dette er et stort MEN..Brembo,som er orginalt til bilen fra fabrikk er ikke TUV godkjent.EBC brakes er ikke TUV godkjent,Wilwood er ikke TUV godkjent og StopTech er ikke TUV godkjent...Kan du forklare meg hvorfor orginale bremser ikke er TUV godkjent til bilen min..???

Ser da ikke problemet med å skaffe bedre bremser som ikke er TUV godkjente..

:)

G-Man

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TUV godkjent? Hvis jeg oppgraderer bremsene, må jeg til biltilsynet og få det godkjent, hvis jeg kommer til teknisk kontroll ryker jeg på en smell da?

Dette med felg og kalipper, tanken slo meg der også..! At dette må jo passe også, blir det vansklig ? må jeg kjøpe nye felger som passer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet har sefølgelig ikke tid til å gå gjennom hver eneste del i bilen din. Verken på EU-kontroll eller teknisk vil de komme til å skru av hjulene dine for å kontrollere at bremsene er orginale!

Jeg tenkte samme tanke som deg, da jeg byttet skiver og klosser for noen mnd siden. Jeg fikk vite at en annen modell av bilen min hadde større bremser. Da kjøpte jeg heller klossene den modellen, og etter litt sliping satt de perfekt. Og Nå har jeg fått mye større bremseflate! Jeg kunne også ha bestilt skiver med større diameter. Det eneste som måtte gjøres var å lage nytt feste til caliperen. Slik at den gamle caliperen ikke måtte byttes. :cab

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weird.... http://www.tar-ox.com er tuvgodkjente.... om jeg ikke leste VELDIG feil når jeg var inne på sidene dems...

hehe, så du har bremser som IKKE er tuvgodkjennt, men allikevel går ting greit hos biltilsynet?

hva skjer i norge?

Har sjekket opp om Tar-Ox er TUV godkjente..sorry mack..På http://www.tuvdotcom.com kan du sjekke om ting er TUV godkjent eller ikke..Tar-Ox står ikke på en eneste liste... sjekk selv..

G-Man

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt løsning, var det sveising på gang da for og fikse kalipern så klossen fikk festet det trengte?

Det er adaptere og sveising som er problemet! Dette oppdages fort på en kontroll, og BT kan begynne å forlange papirer.

Ser det ut som om kalipper sitter "originalt", er det ingen som vil påpeke dette, dersom de ikke kjenner bilen utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere webshops som selger bremse kit? Noen som vet hvem som selger Brembo?

Litt OT--men Brembo må du betale mye mer for enn f.eks StopTech

prisen for 2 stk 332mm skiver med calipere og bremseklosser fra StopTech ca 1800.-...For Brembo 5-6000.- mer..

G-Man

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider