Gå til innhold

Sony bassere/forsterker/e

Ranger emnet

slabbadask

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å bygge anlegg i bilen min nå...Bilen det er snakk om er en 1986 modell Golf 2... Har tidligere hatt en sony 12" pentagon element http://strommen-bilradio.no/product...products_id=121 som jeg brukte en sony Xm-D500X monoblokk til å drive basseren med http://strommen-bilradio.no/product...products_id=309

Lurte nå på og kjøpe 2stk 12" sony pentagon bassere da jeg var veldig fornøyd med den ene 12" pentagon basseren jeg hadde før...Tenkte litt på å kjøpe dynabel bassere først,men har hørt at de er veldig tungdrevne(ble dette riktig)...

Problem stillinga mi da er hvilke sony forsterkere jeg burde bruke til å drive disse 2 sony pentagon 12" med? Lurte litt på denne http://strommen-bilradio.no/product...products_id=138 og en sånn på hver greier å drive disse elementene greit?

Veldig lyst på dynabel og,men etter det jeg har sett så synes jeg forserkerne som burde brukes på disse er ganske dyre i forhold til sony forsterke og bassere tilsammen...Sony elementene koster jo ikke mer enn 990,-stk...

Håper på hjelp,da jeg ikke er så veldig inn i bilstereo verdenen... Og om det er anbefalt og bruke kondensatorer på hver av disse,eller om det bare holder med en?

M.V.H

Bård Christian Simonsen

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du syns Sonyene låt bra så har du jaggu mye å gå på lydmessig, hehe :D

Se deg litt om på andre "bygge nytt anlegg tråder" så finner du linker til mye snadder samt en haug med råd og tips.

Personlig ville jeg holdt meg langt unna Sony og heller satset på få men gode komponenter av bedre type.

Kvalitet koster, men så får du også mye mer glede av sakene over lengre tid.

Mener også å tro du bor kun en halvtimes inspirert kjøring fra en kar som garantert har noe godsaker til deg. Mer info her.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg litt om på andre "bygge nytt anlegg tråder" så finner du linker til mye snadder samt en haug med råd og tips.

Personlig ville jeg holdt meg langt unna Sony og heller satset på få men gode komponenter av bedre type.

Mener også å tro du bor kun en halvtimes inspirert kjøring fra en kar som garantert har noe godsaker til deg. Mer info her.

En stor grunn til at jeg vurderer Sony er fordi jeg får disse komponentene til halv pris...Og har ikke lyst til å bruke maks 10løk på anlegget,såklart Sonyene sine er sikkert ikke på langt nær like bra som andre merker i markedet,men er ikke interesser i å bruke fra 2500-3000 på ett element.Tenkte litt på dynabel og,men har hørt at disse er tungdrevene slik som jeg skreiv i første post.Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Takker for all hjelp,bare å komme med tilbake meldinger positive/negative

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kompispris på de sakene der ja, men husk at ett element av godt kaliber til 2500 spiller nok ræva av to Sonyer any day.

Men smaken er som baken og er det trangt med penger så skjønner jeg prioriteringen din. Jeg ville uansett mye heller ha oppgradert komponentene foran og lagt mer penger i en skikkelig forsterker heller enn å handla en ekstra sub :)

DynaBelene er nok tungdrevne ja, ville sett på andre ting først også der var jeg deg....

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du kan en del, og jeg har ikke peil i det heletatt, så spør deg.

Hva er forskjellen på en Kickbass og en Subwoofer?

Og hva er opplegget med 'Morel Integra Ovation 6. 6,5" 2-way coax.'?

Får man en diskant og en woofer? HAr ikke morel no vanlig høutaler? hmm, er vel bare jeg som er helt idiot :P

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jalla: Både Tru, Sinfoni og delvis ARC er vel kraftig utenfor trådstarters prisområde her..

@Slabbadask:

-Har du vurdert dynaBel sine db12? De får du 4 stk av for 1495,-. Kobler du dem riktig vil du havne på 4ohm, men det vil kreve en ganske strømsterk forsterker.

- Kondensator ville jeg nok ha droppet. Kjøp heller et godt batteri, og sørg for at du har tilstrekkelig dimensjonerte ledninger, god jording osv.

Det høres kanskje svært tungvint ut, men jeg er redd det er veldig få snarveier til å få et anlegg som spiller godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider