Gå til innhold

Hvordan rettstille en B23 B230 i en Volvo 240.

Ranger emnet


oyvind ludvig otterlei

Anbefalte innlegg

sveise egne motorfester. Det enkleste som ikke jeg gjorde er å sette gummifestene rett nedpå traversen å bygge videre på dette.. jeg prøvde å beholde de originale alu brakkettene, men det blei mye kål. men funket jo.

bunnpanne kan du kjøre med den originale, bare hell oppi halvliter mer olje.

Kløsjkåpe bør du ha B20-M45 den går rett på, ell du kan sveise om den du har, eller lage et adapter, kommer ann på hvilken kasse u skal ha.

ellers er det vel bare tut og kjør.

men hva er grunnen for å rettstille? trangt til turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo nesten ut som innlegget mitt ble ignorert men

 

 

Nei det er ikke ignorert!

Det er greit å få med seg de erfaringene som du har, som faktisk har

montert en rettstilt motor i en volvo 240.

Håpet at her var flere som kunne dele praktisk erfaring, og ikke hva

man tror!

Men takker så mye for de rådene som er gitt.

Det er en kompis av meg som holder på med eit 16V prosjekt.

og som trenger noe veiledning.

Greit å få råd fra de som har gjort jobben før.

 

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har nå ihvertfall 67 graders helling (orginalt) på motoren sin og den smetter fint den... Det er i en 740 da men...

 

 

http://www.r-a-c-e-r-s.net/bilder/Bygging%20av%2016v/images/P8250013_JPG.jpg

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man rettstiller uten å bytte bunnpanne, vil ikke bunnpanna legge seg litt lavere enn traversen?

Om man ikke lager fester som bygger litt mere opp da?

 

det er bare og banke litt..

jeg skulle først ha dit B20 bunnpanne, men så passet det dårlig med den oljepumpa je hadde bestilt.

så det blei å kjøre med originalpanna..

vet ikke om motoren min ligger noe høyere enn originalt, men jeg tror det er veldig likt i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke med B20 motorfester, boltmønsteret inn mot blokka er forskjellig på B20 og B230. Kan eventuelt sveise B20 motorfeste på en tjukk plate og så borre nye høl i denne igjen.

 

Men bortsett fra boltmønsteret passer det rett på?? Er jo ikke noe problem å fikse det...

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår