Gå til innhold

Hvilke planer har dere for motor?

Ranger emnet

Flamer

Anbefalte innlegg

Vel... Drømmen var vel 350hk+ i en B20 med Holset Hx40, men etter å ha skaffet meg en hissig sugemotor så har jeg mest lyst på en enda hissigere sugemotor....

Motoren min er forøvrig bygs opp slik:

borra fra 88,90mm til 92mm

Økt slaglengde fra 80mm til 88mm

Steg 3 topp fra Kg (ytteligere modifisert)

Timo 840 kam

Steg 3 ekstraktorgrenrør fra Kg

2 x Weber 45DCOE på sjeldent Rally innsug

Ståldrev

Bryterløs tenning

Alu toppdeksel

Svinghjulet er foreløpig orginalt, men det skal lettes 3-4Kg. Kjører på orginal clutch, men har 4 pucket sinter liggende. Må få tak i trykkplate først... Noen som vet hvor jeg får kjøpt trykkplate til Volvo Valp?

Drømmer om steg 5 eller 6 topp fra Kg... Har forelsket meg i gassere, men hadde vært artig med Autronic... Drømmer forsåvidt også om clutchuset M45-B20...

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe spesielt mål utenom å få mest mulig utav B20en jeg holder på med.

Holder på å samler deler nå satser på å ha den klar til sommeren.

Skal ha turbo iallefall det er helt sikkert, datasprut frister også men kan litt lite om det enda.

Så hvis noen vet om sider på nettet der det går ann å kjøpe /lese om det hadde jeg blitt glad :)

Er intresert i B20 snacs hvis noen har noe å selge.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
He he.. Flammer! Det er bare å komme med tjue lapper, så har du 2,4L B20 med 225hk, uten turbo og fin-fin lyd av 50 weberan..

Betal dæ naturelt! :)

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...