Gå til innhold

Utlån av bil?

Ranger emnet

thordarson

Anbefalte innlegg

Faderen holder på å skal selge en Opel Vectra 99mod nå, og i den forbinndelse har han lånt ut bilen.

Det vr en kar som ringte og var intrisert i bilen her i går og fatter møtte karen og viste han bilen..

Han virket veldig seriøs og spurte om han ikke kunne ta med bilen å teste den litt..

Fatter sa ja, men siden han er ganske opptatt for tiden så hadde ikke han tid til å være med.

Han stolte på mannen og fikk oppgitt telefonnummer og fikk se identifikasjon osv osv.

Han skulle komme igjen med bilen ca kl 10.00 i dag morres.

Da klokka ble 12.00 ringte fatter og fikk opplyst at telefonen var avslått. Han prøvde også på hjemmenummeret men fikk ikke svar.

Nå i sted ca 13.30 ringte en kamerat av han som hadde lånt bilen og sa at han som lånte bilen hadde ødelagt mobilen sin.

De avtalte at han skulle levere bilen kl 14.00.

Det som møtte fatter var en utlening som han verken hadde sett eller snakket med som utga seg for å være enda en kompis.

Han sa at han som lånte bilen desverre kunne komme..men han var veldig intrisert i bilen ...

Men det som hadde skjedd var at det hadde blitt røyket en del inne i bilen slik at det lukter skikkelig vondt der inne + at det er sølet mye øl og bilen lukter slik som det gjør når du våkner på hybelen etter en heidundranes fest. skikkelig kvalmt.

Setene er våte og askebegeret er fullt med sneiper..

Vi fant en kvitering på krifast (en bomstasjon mellom Kristiansund og Molde) som var stemplet kl 08.34.

Bilen hadde nesten full tank da vi leverte den i går og den var snuuse tom i sted...

Vi får ikke tak i fyren som lånte bilen i går og fatter er skikkelig forbanna.

Vi som alldri hadde røyket i bilen, bilen luktet nybil nesten i går men nå er det nesten kvalmt å sitte inne i den..

Det som er spøsmålet er om noen vet hva vi skal gjøre eller noen som kanskje har vært borti noe slikt selv.

Er det noe vits i å anmelde fyren til politiet eller??

Er usikker her nå..

Håper noen har noe fornuftig å si:( :(

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr, 1 fattern din er jo stokk dum .. for det første..

du låner ikke bort en jævla bil til en fyr. da kan du jo likegjerne parkere den på gata med nøkla i og håpe på ar den er der dagen etter!!.-

for det andre. klarer du ikke å få tak i han fyren som LÅNTE bilen.... så hadde jeg holdt tilbake jævlen som kom med bilen. låst han inne i kjelleren og tvunget han til å få tak i fyren som lånte den!...

hadde jeg fått tak i han,. hadde jeg tvunget han til å vaske bilen, fylle på tanken og paye noen tusenlapper for lånet av bilen, om han hadde nekta på det hadde jeg personlig kjørt han til poltiet og anmeldt han for tyveri.. men at jeg tokk hanb på fersk gjerning!:...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

for det andre. klarer du ikke å få tak i han fyren som LÅNTE bilen.... så hadde jeg holdt tilbake jævlen som kom med bilen. låst han inne i kjelleren og tvunget han til å få tak i fyren som lånte den!...

Hvordan skal en fyr innelåst i en kjeller få tak i en annen fyr med ødelagt mobiltelefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel hatt seg en skikkelig heisatur med bilen. Hvor mange dager tar det før bøtene fra fotoboksene begynner å dumpe ned i posten hos dere tror du ?

Sorry, men når faren din låner ut bilen sin til en ukjent fyr fra en dag til en annen på den måten (uten å ta noe i pant e.l.) kan han takke seg selv. Desverre kan man kanskje si, men det er ufattelig naivt å gjøre noe slikt.

Vær glad dere fikk den igjen i det hele tatt og at den fortsatt er hel...

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sa det til fatter at jeg skjønner ikke hvorfor du låner ut bilen til en helt fremmed uten å være med selv..

Men bilen er kommet til sin rette eier like hel utenom den grusomme allkislukta inni..

Men den fikser vi sikkert.

Fatter har stått å vaska i hele dag.. Kanskje en god lærepenge for han men men ..

Får fortsatt ikke tak i fyren og fatter surmuler og vill ikke hør noe mere snakk om dette..han skjønner vell hva han har gjort..

Saken er vell ut av verden om de ikke har kopiert en nøkkel slik at de er ute etter den, men da er det litt rart at de ikke bare tok ned med en gang...

Blir ikke gjort flere ganger iallefall.

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pcBaktus

Hvordan skal en fyr innelåst i en kjeller få tak i en annen fyr med ødelagt mobiltelefon?

oooh tro meg. den metoden der har jeg vært borti før,... en fyr skylder deg penger han er umulig å få tak i, han sender sine kompiser til å gi DEG mld osv osv. hadde du låst dritten inne og truet han ,. så skal jeg garrantere han KJAPT hadde fått ropt på allah med seg...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

De har vel hatt seg en skikkelig heisatur med bilen. Hvor mange dager tar det før bøtene fra fotoboksene begynner å dumpe ned i posten hos dere tror du ?

Det er vel utrolig at de ikke har kjørt på abn. fila i Krifast? eller er det bom alle må gjennom der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider