Gå til innhold

Azzidos nye kjerre!

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dette bilde her ilustrerer litt... men tror en som har skikkelig peil på honda får ta seg av forklaringa siden jeg veit såpass lite enda selv...

 

første gang vtecen kom for meg så virka det som at alt av ventiler skulle gå at helvete ;) hehe

 

tech_rvtec.JPG

 

hehe, utrolig tøft diagram det der. Ser ut som Kurve1 er kurven til en helt vanlig bil, men så kommer det faen meg en kurve til!:D:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, de har kommet så langt at biler med supralookvinger og store eksosanlegg er pent ja... (om ass i do) husker han disset volvoen min??

 

Blir vel kjedelig og dra sååå mye turtall hele tiden for å få litt fremdrift vel?? Er jo som å sette en 150kilos tjukkas på en 80ccm crosser... Blir ikke stort annet enn giring da nei!!

 

Men sikkert gøy MED TURBO!!

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, de har kommet så langt at biler med supralookvinger og store eksosanlegg er pent ja... (om ass i do) husker han disset volvoen min??

 

integra R er en rask bil. EOD. tallene lyver ikke, sjekk rundetidene på nørdsløyfen, volvoen din kommer vel 5min etterpå inn til mål.

 

og volvo er crap, de har XC90 og sånn hjelper jo litt.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel kjedelig og dra sååå mye turtall hele tiden for å få litt fremdrift vel??

 

Poenget med VTEC er og få godene fra begge motor oppsettene..

 

Du får bånndrag og mellomregister som på ein "vanlig" bil, samt, du forandrer

kammene(låser i grunn bare "vippearmene" til den midterste loben) mot

slutten, og får en høy toppeffekt i tillegg..

 

Hvorfor ta 1, når du kan få 2! cheers

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere en liten grei specs side på integra http://www.import-heaven.net/specs_acura_integra_type_r.shtml

 

Sånn ellers så går bilen utrolig bra uten vtec'n oxo... kan fint ta forbikjøringer osv på lavt turtall uten problem...

 

og sånn til han volvo fanatikkern som måtte slenge med leppa, bilen drar bra fra bunn av, er som folk sier.. hvorfor velge ett oppsett når man kan ha 2? tror du kan glemme å henge på i svingene for å si det sånn...

 

vil nå påstå at vinga mi passer bedre på integran enn en 240 din ja ;) 240 med plast er smakløst...

 

bilen er original med den vinga. cat back eksosen er ettermontert, men klager da ikke på utseende der heller... bilen kler det...

 

kan nok stemme at du så meg i kr.sand? var der på tirsdag, vel og merke i går ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, de har kommet så langt at biler med supralookvinger og store eksosanlegg er pent ja... (om ass i do) husker han disset volvoen min??

 

Blir vel kjedelig og dra sååå mye turtall hele tiden for å få litt fremdrift vel?? Er jo som å sette en 150kilos tjukkas på en 80ccm crosser... Blir ikke stort annet enn giring da nei!!

 

Men sikkert gøy MED TURBO!!

 

Ikke se deg blind på motorvolumet. Jævelskapet går bedre og BRÅKER mere enn det skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår