Gå til innhold

hjelp

Ranger emnet


HolkestadRacing

Anbefalte innlegg

jeg skulle lufte bremsene mine pga.nytt calipter bak på høgre side.

når jeg pumper på pedalen så vil den ikke bli hard,det blir ikke trykk og så henger pedalen igjenn.

når jeg kjører bilen så må jeg pumpe med pedalen for at bremsa skal funke litt,handbreket funker heilt fint heile tida!

noen som har noen råd???

Driving Is Noting Without Control

-Audi A4 Turbo Quattro

xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert)

xGolf 2 gti turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Sjekk den ventilen som sitter på bakakselen, jeg måtte dra i den for å få luftet bremsene bak.

du har vel ikke bilde av den ventilen kor den ligger?

jeg får ut bremvæske når jeg opner ventilene etter pumping, men pedalen blir aldri hard,går bare i bunn og henger seg opp av og til

Driving Is Noting Without Control

-Audi A4 Turbo Quattro

xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert)

xGolf 2 gti turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HolkestadRacing

du har vel ikke bilde av den ventilen kor den ligger?

jeg får ut bremvæske når jeg opner ventilene etter pumping, men pedalen blir aldri hard,går bare i bunn og henger seg opp av og til

 

Hvis du får ut bremseveske så er det sikkert ikke den ventilen som har skylda. Jeg fikk nemlig ikke ut noe bremseveske før jeg dro i fjøra til den ventilen.

Har du fylt på mere bremseveske da? Må holde nivået oppe når du lufter hvis nivået blir for lavt så drar man inn luft.

post-59-1380485115783.jpg

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bruke ca 1liter bremsevæske for å få ut all luft, det pleier jg å gjøre, da får man samtidig ut all gammel væske.

 

Mest sannsynlig har du ødelagt bremsesylindern under lufting, må IKKE presse pedalen helt inn under lufting. (gjelder ikke om det er temmelig ny bil eller ny bremsesylinder) det blir slitekanter inni bremsesylindern og når du presser stempelet forbi det vanlige arbeidsområdet ryker pakningen når de treffer slite kantene.

 

Kan ikke være noe annet en det her med mindre det er synlige lekkasjer eller mye luft i systemet.

 

Bremsesylinder koster ca 1000 ny, 100 på høggern om du skrur den ut selv.

 

Handbrekket er mekanisk og har ingentingen med hydrauliske bremsesytemet å gjøre.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Må bruke ca 1liter bremsevæske for å få ut all luft, det pleier jg å gjøre, da får man samtidig ut all gammel væske.

 

Mest sannsynlig har du ødelagt bremsesylindern under lufting, må IKKE presse pedalen helt inn under lufting. (gjelder ikke om det er temmelig ny bil eller ny bremsesylinder) det blir slitekanter inni bremsesylindern og når du presser stempelet forbi det vanlige arbeidsområdet ryker pakningen når de treffer slite kantene.

 

Kan ikke være noe annet en det her med mindre det er synlige lekkasjer eller mye luft i systemet.

 

Bremsesylinder koster ca 1000 ny, 100 på høggern om du skrur den ut selv.

 

Handbrekket er mekanisk og har ingentingen med hydrauliske bremsesytemet å gjøre.

ja da må e val ta ut hovedslynder å overhale den=(eller kjøpe ny

det er vel bremse hovedsylinder du meiner??

Driving Is Noting Without Control

-Audi A4 Turbo Quattro

xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert)

xGolf 2 gti turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å overhale og ja, men hold tunga rett i munnen!!! er en del deler som byttes faktisk, når jg så overhalingssettet (150kr) var det ca 20 deler, masse plastforinger og gummi.

Dro heller på huggern 50meter lenger bort i gata og fant en hel og fin en til 100 spenn, funka utmerket ut bilens levetid...

 

Men om du er glad i å skru og har minihoningsverktøy så er det bare å sette igang, men husk at det er en sikkerhetsmessig viktig del, så gjør det riktig.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HolkestadRacing

jeg skulle lufte bremsene mine pga.nytt calipter bak på høgre side.

når jeg pumper på pedalen så vil den ikke bli hard,det blir ikke trykk og så henger pedalen igjenn.

når jeg kjører bilen så må jeg pumpe med pedalen for at bremsa skal funke litt,handbreket funker heilt fint heile tida!

noen som har noen råd???

 

Er du sikker på at du lufter bremsene riktig da?

Har du lufta dem før og fått det til å funke?

 

 

Er vel ingen ide å kjøpe bremse sylinder på skroten vel?

Kan jo være pga den at bilen står der...

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

 

 

Er vel ingen ide å kjøpe bremse sylinder på skroten vel?

Kan jo være pga den at bilen står der...

 

man tester den jo seff..... pedalen skal være hard og den skal ikke sige inn når man har liten belastning over lang tid....

 

men det beste er nytt!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår