Gå til innhold

RF T110 , 10W7 eller 12W7 ??

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilke hadde dere gått for av disse:

3 x RFT110

2 x 12W7 eller

3 x 10W7 ??

Jeg får RF T110 til ca halve prisen til 10W7.

Er ??W7 så mye bedre? eller er det like så

greit å gå for RF?

Takker for tips

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten utrolig at dette er noe å lure på...:D

Kjøp deg heller noe fra W7 serien til JL brukt enn en slik RF sub!

Men:

Jeg vil anbefale deg å høre hva Earthquake kan skaffe deg IDMAX for. (noen som vet som kan offentliggjøre prisen snart eller?)

Disse bør være billigere enn JL'ene, men likevel ligge langt foran RF på SQ og tilsvarer omtrent W7.

Det er et velkjent faktum at W7'ene koster unødvendig mye i forhold til mange amerikanske konkurrenter.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å høre hva Earthquake kan skaffe deg IDMAX for. (noen som vet som kan offentliggjøre prisen snart eller?)

Disse bør være billigere enn JL'ene, men likevel ligge langt foran RF på SQ og tilsvarer omtrent W7.

Jeg har snart gitt opp håpet om at det skal komme noe offisielle priser på IDMAX'ene, så for min del blir det nok noe annet nå. Litt synd, for jeg har virkelig troen på IDMAX'ene som vettuge all-roundere...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart gitt opp håpet om at det skal komme noe offisielle priser på IDMAX'ene, så for min del blir det nok noe annet nå. Litt synd, for jeg har virkelig troen på IDMAX'ene som vettuge all-roundere...

Er det ikke bare å spør Pål da?

Trodde det kanskje det var noen som hadde gjort dette allerede, men hvis ikke skal vi nok finne ut av det.

HVIS ikke han er interessert i å selge de er det jo bare å ta de inn selv.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt håpløst av deg å gi opp når du aldri har spurt etter prisen da:) Dette er produkter som kun blir tatt inn på bestilling forløpig. De vil ligge på kr 5.795,- i 12" og kr 5.195,- i 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt håpløst av deg å gi opp når du aldri har spurt etter prisen da:) Dette er produkter som kun blir tatt inn på bestilling forløpig. De vil ligge på kr 5.795,- i 12" og kr 5.195,- i 10"

Dette var jo ikke så galne priser det Pål.

IDMAX'n er et spennede element, slik som resten av ID elementene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ikke så galne priser det Pål.

IDMAX'n er et spennede element, slik som resten av ID elementene.

mvh

Glenn

Ja, der er vi enige:D Meget flotte elementer, men desverre ikke akkurat noe å leve av. De har noen komponentsett og noen coax elementer i tillegg til basserne som er interessante, men alle hornene dems er nok ikke så kurrant å ha på lager, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er vi enige:D Meget flotte elementer, men desverre ikke akkurat noe å leve av. De har noen komponentsett og noen coax elementer i tillegg til basserne som er interessante, men alle hornene dems er nok ikke så kurrant å ha på lager, dessverre.

Nei blir gjerne litt sært for mange.

Men for meg ligger ID rimelig høyt på listen over produkter jeg kunne tenke meg å forsøke. Du kan gjøre mange vesentlig dårligere subwoofer kjøp her til lands enn IDMAX til opp mot 6000 kr vil jeg mene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg ut i fra at mailene ikke er kommet frem, beklageligvis.

Prisene var slettes ikke ille, litt i underkant av hva jeg hadde forventet her til lands.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei blir gjerne litt sært for mange.

Men for meg ligger ID rimelig høyt på listen over produkter jeg kunne tenke meg å forsøke. Du kan gjøre mange vesentlig dårligere subwoofer kjøp her til lands enn IDMAX til opp mot 6000 kr vil jeg mene.

mvh

Glenn

Ja, de spiller nok klart bedre enn mye annet til den samme prisen skal man tro alle de testene jeg har lest. Men jeg har aldri hverken sett eller hørt de irl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg ut i fra at mailene ikke er kommet frem, beklageligvis.

Prisene var slettes ikke ille, litt i underkant av hva jeg hadde forventet her til lands.

Ja, beklager, vi har hatt noen problemer med vår webmail, men vi kommer med ny hjemmeside iløpet av kort tid, der vil det være mulighet for å kontakte oss på "direkten" ala msn:) mailen min finner dere i profilen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid off topic her inne :(

Det skjer endel ja, og nå var jeg en grunn til det.

Mitt råd til deg, er å kjøpe kvalitet fremfor kvantitet. Heller 1-2 skikkelig gode basser, fremfor 3 middels.

W7 har jeg aldri hørt, men den virker noe overpriset i mine øyne. Trro absolutt du kan komme like langt for langt under prisen. Tror du kommer langt med billigere JL Audio basser. Begynner dog å bli en stund siden jeg har lyttet til JL Audio.

Jeg hadde litt sansen for eldre RF basser, men det jeg har sett av de nyere er en ren skuffelse, bygget for design ikke ytelse. Lyden kan jeg dog ikke kommentere, men syntes ikke det lover godt i forhold til pris. Det finnes sikkert andre som har erfaring med disse og kan gi deg en bedre beskrivelse. Jeg har kun hatt en vurdering av noen billigere modeller.

Mitt råd er å kikke på følgende merker når det kommer til bass:

Image Dynamics

Focal

SEAS Lotus

Soundstream

ARC audio

Hertz

Polk

Jeg må inrømme at det er mange år siden jeg har hørt basser fra ID, men dem har sannsynligvis ikke blitt dårligere. Det er et firma som er svært kvalitetsfokusert.

Morel har også noen svært tiltalende subber, jeg har dog ikke hørt dem. Det er også lenge siden jeg har hørt JBL bilstereo, men dem har jo generelt gjort mye bra basser.

Det finnes garantert andre merker som gjør en god jobb, men jeg anbefaler kun ting jeg er sikker på yter.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider