Gå til innhold

mekanisk- vs. el.bensinpumpe

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

kva er å anbefalla?

eg har mekaniskpumpe no men har hørt at el.bensinpumpe skal vera betre å ha spessielt når man har skifta til ein større forgasser.

har ein orginal weber pumpe og ein weber bensintryksregulator m/filter ligganes som eg tenkte å montera.

motor er forresten vw 1,6 med weber 32/36DGAV

skulle hatt noko som kunne ha målt bensintrykket med. leste i ein anna tråd at man kan bruka oljerykksmåler fra feks. biltema. funker dette??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke noe spess om detta med sjekking av trykk med oljetrykksmåler, men det skal stå på pumpa hva den leverer når du kjøper deg ny.., men veit at el. pumpe er bedre.. mere pålitelig og leverer jevnere strøm med bensin.. mekanisk pumpe er greit det og, men jeg ville ha gått for den elektriske..

men viss eg velge å montera el.pumpe og for å få den starta så kobler eg den opp med eit rele med tenninga. men viss eg bare slår på tenninga ikkje starter så vil jo pumpa gå i ett sett. korleis er da på andre biler??

er da mulig å koble den opp med startaren??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el pumpa er jo kobla opp mot et bensinpumperele som gir den spenning, når bensinpumpa går(spørrs på type pumpe) så går den fram til den får motstand. når den får motstand så "roer" den seg ned. den pumper ikke hvis det er trykk på den. å det sier pumpa ifra om, slik at strømmen "kobles ut". når det ikke er så mye trykk igjenn i pumpa, sier pumpa ifra igjenn, slik at den får strøm. så du må ikke sette på et ekstralys relè til en bensinpumpe. du kan spørre litt på din lokale møller sjappe, hvis dere har det der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider