Gå til innhold

Crysler Stratus 2.0 LE 1997 tuning?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en Crysler 2.0 LE 97 mod som jeg har lyst til å fikse litt på.

Gjøre den litt sprekere.. ;)

Har sett en del på ebay og andre steder og vet nå at det finnes ikke så ekstremt mye der ute for stratusen..

I hvertfall ikke i Norge.

Jeg har sett en del på disse da:

Performance chip (no ECU upgrade)

Prinsippet er jo ganske lett å forstå eentlig, men om det fungerer er en annen sak..

Så har jeg sett en del av noe som heter "electric superchargers" <- Vet noen om disse fungerer? Eller er det jalla dritt som ligner på "The Turbonator"?

Jeg har også sett noe greier du monterer for å få sånn turbo lyd.. :hammer

Det er jo ganske latterlig egentlig..

Hjelp meg med å få bilen min sprekere, jeg vet en del om bil og slikt, men ikke så mye om "performance".

Mvh: Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del på disse da:

Performance chip (no ECU upgrade)

Prinsippet er jo ganske lett å forstå eentlig, men om det fungerer er en annen sak..

Nix funker ikke

Uansett hvor mange motstander du kopler inn rundt tpsen så vil det ikke funke.

bortkasta penger, desuten OM det funka så ville ecuen justere bensinmengden slik at den fikk den blandingen som den skal ha etter de innebygde fuelmappene.

Så har jeg sett en del av noe som heter "electric superchargers" <- Vet noen om disse fungerer? Eller er det jalla dritt som ligner på "The Turbonator"?

Jeg har også sett noe greier du monterer for å få sånn turbo lyd.. :hammer

Det er jo ganske latterlig egentlig..

De elektriske superchargerene du ser på ebay er en liten vifte, dersom du regner på hvor mye luft en bilmotor faktisk trenger så vil du oppdage at den bare er i veien og faktisk vil gi deg mindre hester da den hindrer airflow til motoren.

Ellers så kan du kikke her:

http://store.summitracing.com/default.asp?target=egnsearch.asp&N=4294925143+4294839059+4294914956

som vil gi deg ca 10 hester ekstra...

Stratus 2.0 er ikke den vanligste bilen å trimme på da det er en relativt tung bil, dog burde det være noenlunde den samme motoren som står i neonen...

Som det finnes trimmingsdeler i bøtter og spann men om du har mulighet til å montere det grunnet plass i motorrommet aner jeg ikke...

men turbo kit til Neon finnes og funker.

(og koster skjorta)

olds69

http://www.olds69.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar bygget jo en Neon for et par år siden.Sikkert mye tips å finne i de bladene.Bremset vel 310 hester med turbo.Ring og bestill vbladet fra dem 72896000 eller amcar.no

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, er jo medlem i Amcar klubben, hvilken utgave er det de tar for seg Neon'n..

Har sett den på verkstede ved Rosten faktisk.. litt for mye "ricer" for min del.

Hvilken motor er det i en 97 2.0 4cyl stratus le da?

Var noe snakk om Sohc eller dohc.. har ikke peiling på dette, det finns turbo systemer for neon, er bare et spørsmål om dette da passer stratus'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem å skaffe performance deler til 2.0 DOHC maskin ettersom samme motor sitter i bl.a. Neon som er nokså populær å holde på i dag. Ihvertfall på andre siden av dammen.

Men du må regne med at det koster kroner. Det eneste som til en viss grad kan fungere av rimeligere mods er luftfiltersett, eller performance luftfilter som passer i orginal boks og/eller eksosanlegg. Disse er forholdsvis rimelige men gir ikke mer effekt enn man kan forvente seg på et lavt budsjett.

Også tilkommer faren for at folk tror det er en Honda som kommer når eksosanlegget er erstattet med "gå fort biter".

Trimme billig er betraktelig lettere på større maskiner. Spar heller pengene til ordentlige modifiseringer eller annen bil.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem å skaffe performance deler til 2.0 DOHC maskin ettersom samme motor sitter i bl.a. Neon som er nokså populær å holde på i dag. Ihvertfall på andre siden av dammen.

Men du må regne med at det koster kroner. Det eneste som til en viss grad kan fungere av rimeligere mods er luftfiltersett, eller performance luftfilter som passer i orginal boks og/eller eksosanlegg. Disse er forholdsvis rimelige men gir ikke mer effekt enn man kan forvente seg på et lavt budsjett.

Også tilkommer faren for at folk tror det er en Honda som kommer når eksosanlegget er erstattet med "gå fort biter".

Trimme billig er betraktelig lettere på større maskiner. Spar heller pengene til ordentlige modifiseringer eller annen bil.

synd ingen bil kjøpe brukt neon. hadde en 95 modell 2.0 le soch 133hk. strøken. eid av gammel dame før meg. når jeg solgte var den gått 50900km.

fikk 43000 for den. syntes det var jækla dårlig. sto til salgs nesten 1 år i aviser, nett osv. når jeg fikk tilbudet var jeg så lei annonse selgere osv at jeg bare solgte. så bilen for et par uker siden. smelt den ene siden og forran. gått 60000 siden jeg solgte for 1år siden..... SYND

hvor mye koster det å trimme opp til ca 180 hk på den motoren? hadde ALDRI problemer med bilen, annet en det var dårlig kontakt på bensin pumpa, så den klikket av og til. ellers ingenting :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
ikke for å være slem, men det hadde vel vært bedre å selge å finne en "enklere" bil å leke med...???? :thumb

Det ville jo vært å feige ut! Ikke gi opp bare fordi det ikke er stappfult av trimdeler til den på ebay. Med litt tilpassing er det mye som passer, selv om det ikke er beregnet for det. Stort motorrom har du jo også, hvertfall i sammenligning med japanere. :usa:

Start med det enkle, som å bytte eksosanlegg og luftfilter. Til det nye sportsluftfilteret ditt lager du et rør som fører mest mulig kald luft inn i luftfilteret. Deretter ser du om det finnes en større throttlebody i en annen chryslermodell som passer, eller som du kan få til å passe. (Mange chryslerdeler går om hverandre faktisk). Så kan du fortsette med å pusse og polere innsuget ditt. En ny chip, vil også gjøre susen! Det burde gi deg noe å starte med hvertfall... m'm

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort motorrom har du jo også, hvertfall i sammenligning med japanere. :usa:

Hehe, tja, har du sett under panseret på en Stratus?

Er ikke mer plass enn det må være der gitt. Chryslers "Cab Forward" går hardt utover motorrommet.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Hva med å få tak i en V6'er med tilhørende kasse fra en annen stratus? Det er ikke mye du må ut med for et vrak i tyskland eller østerriket...

Oi, gammal tråd, jo!

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider