Gå til innhold

R-sport trekk.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt R-sport-trekk til setene mine. Finner ikke et eneste mørkegrått førersete som er helt og rett noe sted, så da tenkte jeg at jeg kan få tak i et blått sete fx og satt på R-sport-trekk.

Har dem det på Volvo eller et annet sted? eller koster det en million?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke dem har r-sport trekk på volvo nei.. ihvertfall ikke volvo i trondheim.. har 2 sett r-sport trekk ligganes jeg:) ene settet sto i 244'n min da den brann, så di lukter svidd! å det andre settet er heller ikke mye å sammle på..

men hvis du leter litt så skal det ikke by på så store problemer å skaffe trekk vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden ringte jeg til Volvo-forhandleren i Strömstad, HK Bilar AB, og pratet med en mycket trävlig gubbe. Dette var hva han fortalte meg om R-sport trekkene:

De kan skaffes fortsatt, men må bestilles. Dette er normalt ikke lagervare hos Volvo sentralt, men sys individuelt hver gang det ramler inn en bestilling. Prisen var da (SKR) 2.882. Vil du ha til nakkestøttene foran og bak også, får du bla opp 972,- i tillegg.

Dette var som sagt situasjonen og prisene for to år siden, dette ser kanskje annerledes ut i dag.

Edit: Ellers er det mye lettere å finne et helt og fint passasjersete. Skummet er identisk h/v i både sete og rygg, men ryggtrekket må modifiseres (nytt hull) dersom du ikke flytter over reguleringen for korsryggstøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Valget står i mellom å kjøpe racing-seter fra mobilsentrum.no (Så han med den safrangule 242`n hadde dem, de så jo greie ut) eller å finne et helt strøkent grått førersete eller R-sport-trekk og et sete i en annen farge.

Hva synes dere?

Hvis noen av dere har enten R-sport-trekk til 245 eller et strøkent grått førersete, så send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo skaffer alt du trenger av setedeler for å bygge opp et nytt sete. For tre år siden anslo de en samlet pris på ca. 20.000 da jeg spurte. (Helt sant!) MEN: Du kan ta de fleste setedeler du trenger fra passasjerseter, som vanligvis har en mye mindre slitasje. De får du sammelikningsvis gratis hos høggern.

Dersom det er av interesse, finner du en bildeserie om hvordan du går fram på Volvo-siden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen er at det er helt skeivt i ryggen og der du sitter driver å detter sammen. blir sittenede så skeivt og jævlig.

Men å kjøpe sete deler på Volvo blir vel nesten like dyrt som å kjøpe stoler fra mobilsentrum til 1398 pr.stk. eller?

For å si det slik, 1398kr kommer du ikke langt med. Jeg bytta bare skummet i seteryggen på 960ien min. Simpel del, men 1600kr kostet den likevel. Men det var verdt det. Nytt skinn kommer på 4500kr for førerstolen i den.

Med nytt skum er setet som nytt å sitte i. (er jo som regel det som slites)

Lenke til kommentar
Del på andre sider