Gå til innhold

Mitt bidrag

Ranger emnet

Mr. SQ

Er Mr. SQ sitt bidrag til forumet et positivt tilskudd?  

80 stemmer

1. 1. Er Mr. SQ sitt bidrag til forumet et positivt tilskudd?

• Ja dette er et positiv tilskudd, og forstålig skrevet
      48
    • Ja dette er et positivt tilskudd, men ofte litt vanskelig å forstå
      19
    • Bare middels positivt tilskudd
      8
    • Nei, dette er et negativt tilskudd til forumet. Dette trenger vi ikke.
      5

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg har gått å tenkt på å skrive ett slikt inlegg lenge, og mener det begynner å bli tid for det nå.

Jeg får med gjenvne mellomrom kommentarer i ulike tråder, epost etc som tyder på at flere er missfornøyd med mitt bidrag her på forumet. Om dette virkelig er tilfellet, vil jeg gjerne vite det, for da det det ikke lenger interessant for meg å bruke av min tid for å bidra her på forumet. Det skjer alt for ofte at tråder jeg kommer med kommenterer i, utvikler seg til en diskusjon om min person. Dette er trist, og ikke minst unødvendig.

Jeg er her av en eneste grunn, og det er å dele mine kunnskaper og erfaringer med dere andre. Om dette ikke er interessant, skal jeg gjerne forsøke å gå over til å bli mer passiv, selv om det kan bli vanskelig fremover. Jeg er tross alt en entusiastisk sjel, som brenner for musikkgjengivelse.

Håper ingen tolker dette som et grettent innlegg av typen "stakkars lille meg", men jeg ser liten vits i å skrive her om der er alt for mange innvendinger mot det. En annen grunn til at jeg vil gjøre en undersøkelse hvorvidt det er interessant det jeg bidrar med, er at det alt for ofte kommer negativt ladede svar på endel av mine innlegg. Dette syntes jeg er svært trist, da jeg kun prøver å hjelpe. Dette har videre ført til at lysten til å bidra blir mindre og mindre. Er det derimot stor interesse for det jeg kan bidra med av teroetisk kunnskap og praktisk erfaring her på forumet, vil jeg fortsette å bidra.

Jeg føler jeg har blitt på mange måter en kjenning her på forumet, og siden jeg bidrar i så stor grad, syntes jeg det er riktig å skrive dette inlegget.

Jeg vil gjerne ha kommentarer fra dere på dette. Gjerne hva jeg kan bli bedre på.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For min del så syns jeg dine og flere av de andre sine inlegg er veldig lærerrikt og hjelpsomme.

Selv om du kan være kritisk i dine vurderinger, men en skal ikke ta alt for god fisk er min mening.

Det jeg tror kan være feilen. At det er et veldig stort miljø som sverger til "billig" merker som de har hørt venner/kompiser/slektninger/idoler hatt i flere av sine biler for mange år siden og vet ikke om annet. Tror det er ganske mange som rett og slett ikke har hørt så mye rundt. Og når du kanskje forklarer at det ikke er så bra som de vil ha det til. Kan folk kanskje bli litt gretne.

Samt at endel er ute etter mest mulig spl og gir litt beng i sq'n.

Fortsett å skriv inn innleggene dine, så folk har muligheten til å lære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er kanskje blandingen av mye kunnskap og sterke meninger, ikke at det er noe problem. Men det blir ofte større diskusjoner ut av dette, og når folk tyr til personagrep er det jo som regel fordi de har gått tom for gode argumenter; men alikavel har et sterkt behov for å utrykke seg og/eller få den andre til å føle at han ikke har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, slik jeg ser det blir det vanskelig for folk å velge for alle forhandlerne selger merker de selve liker og mener er gode.(selvsagt).

Men det jeg har kjøpt etter anbefalingene på dette forumet har ikke skuffet meg.

Dette være seg focal og soundstream. Så jeg tror at stort sett de anbefalingene som kommer ikke er noe dårligere enn mange andre forslag. Det er bare forskjell på kriteriene til folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er kanskje blandingen av mye kunnskap og sterke meninger, ikke at det er noe problem. Men det blir ofte større diskusjoner ut av dette, og når folk tyr til personagrep er det jo som regel fordi de har gått tom for gode argumenter; men alikavel har et sterkt behov for å utrykke seg og/eller få den andre til å føle at han ikke har rett.

Jeg har sterke meninger, men det er en grunn til det.

Jeg føler ikke at det har vært mange stygge personangrep, men noen unødvendige har det vært. Det jeg syntes er hovedproblemet er at istedet for å argumentere mot mitt innlegg, blir det i mange sammenhenger argumentert mot meg som person, og mine erfaringer/kunnskaper. Dette er unødvendig og bidrar ikke til en trivelig diskusjon. At folk er uenige er jo bare gøy for det maner til diskusjon, og den må gjerne bli opphetet, men vi bør kunne avslutte som "venner". Det er viktig å skille sak og person i mine øyne.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er en svært positiv ressurs å ha her på bilforumet. Din ekspertise på lyd ligger nok likevel kanskje over hva en del ønsker å bygge i sin bil?! Ikke for det, jeg har tatt dine tips og forklaringer godt i mot - og de har hjulpet meg en lang vei i å "forstå" lyd bedre.

Likevel er det nok mange som blir forvirret av din ekspertise. En stakkars sjel som bare lurer på å bytte ut mors gamle radio, får jo ofte tips om en annen radio pga av de og de spesifikasjonene. Jeg synes det er flott at du tar deg tid til alle, i alle klasser! Likevel er det nok mange som får "for" gode råd, i forhold til hva de trenger. Dette er selvfølgelig ikke negativt, men kanskje noe forvirrende??

Ikke vet jeg.. Jeg har aldri hatt det problemet med dine svar, og er utelukkende fornøyd med at du i det hele tatt bryr deg :)

Du har skrevet uttallige utfyllende instrukser til oss som vil lære, og jeg synes vi alle skal være glad for at vi har en entusiast som er villig til å bruke av sin tid på oss!!

Håper du står på som før!!

Med Vennlig Hilsen

Fredrik

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk reagerer fordi de er klar over at du innehar mye kunnskap. De fleste her vet at du kan mye innen lydgjengivelse og stoler derfor blindt på deg. Da kan noen merker lide på grunn av dette fordi du ikke personlig liker lyden på et produkt. Du må huske at alle ikke har like strenge krav som du. Kunnskap er makt og man må kunne bruke makta!

Bare stå på du! Vi trenger folk med kunnskap.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært hyggelig med så mye trivelige tilbakemeldinger. Jeg vil gjerne høre om det er noe jeg kan bli bedre på, eller endre. For mye hyggelige tilbakemeldinger gjør meg bare innbilsk :hammer .

Jeg tar de konstruktive tilbakemeldingene i denne tråden til etterettning, og skal gjøre mitt ytterste for å etterleve dem.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått plenty konstruktiv tilbakemelding av meg og flere andre, både her, på mail og PM, men kan ikke si du har tatt alt til etteretning:) Dessuten tror jeg ikke du skal forvente at folk tør å si hva de mener her inne ved å stemme negativt, i fare for å bli uthengt/misslikt...

Jeg har poengtert utallelige ganger din utrolig dårlige evne til å utrykke deg på en normal måte (les: forstålig for de fleste). Du er alt for bastant i dine påstander og virker som du ikke tar rom for trådstarters syn og ønsker. Når du skriver svar på innlegg så har det en tendens til å skli ut i svært teoretiske diskusjoner, noe som kunne vært unngått. Andre er ikke enige med deg og det må du vise mer respekt for syns jeg:)

Kjempe positivt at du gidder å ta deg tid til å hjelpe folk her inne, syns bare du skal prøve å formulere deg på en annen måte og kanskje pressisere litt sterkere at det er dine meninger og at ikke alle har samme syn på sakene:) Jeg prøver så godt jeg kan å unngå å kommentere utstyr og svarer heller på generelle spørsmål.

Bare fordi du bruker fremmedord så tror vi ikke du er smart:D haha

Dette må da være konstruktivt nok, Glenn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått plenty konstruktiv tilbakemelding av meg og flere andre, både her, på mail og PM, men kan ikke si du har tatt alt til etteretning:) Dessuten tror jeg ikke du skal forvente at folk tør å si hva de mener her inne ved å stemme negativt, i fare for å bli uthengt/misslikt...

Jeg har poengtert utallelige ganger din utrolig dårlige evne til å utrykke deg på en normal måte (les: forstålig for de fleste). Du er alt for bastant i dine påstander og virker som du ikke tar rom for trådstarters syn og ønsker. Når du skriver svar på innlegg så har det en tendens til å skli ut i svært teoretiske diskusjoner, noe som kunne vært unngått. Andre er ikke enige med deg og det må du vise mer respekt for syns jeg:)

Kjempe positivt at du gidder å ta deg tid til å hjelpe folk her inne, syns bare du skal prøve å formulere deg på en annen måte og kanskje pressisere litt sterkere at det er dine meninger og at ikke alle har samme syn på sakene:) Jeg prøver så godt jeg kan å unngå å kommentere utstyr og svarer heller på generelle spørsmål.

Bare fordi du bruker fremmedord så tror vi ikke du er smart:D haha

Dette må da være konstruktivt nok, Glenn:)

Jeg har fått mye tilbakemeldinger fra deg, både svært konstruktivt, og noe jeg syntes har vært lite konstruktivt, men takker uansett for det.

En diskusjon går ut på å veksle meninger, og jeg har aldri vist disrespekt overfor, eller på annen måte hatt problemer med noen som ikke har sammenfallende meninger med meg. Men jeg sier i fra om jeg er uenig, noe jeg kommer til å fortsette med. Det er jo akkurat dette diskusjoner handler om.

Om folk ikke tør si i fra overfor meg får være dems problem, jeg tåler kritikk så lenge den er saklig.

Jeg forsøker så godt jeg kan å forklare fagterminologien jeg benytter, slik at den gjevne leser kan ta del i det jeg skriver. Slik det ser ut, er det et flertall som syntes det er greit slik jeg skriver, men man kan alltids bli bedre.

Det skal jo ærlig talt ikke gi et negativt intrykk av meg om noen mangler kompetanse for å svare på mine innlegg.

Igjen vil jeg poengtere at jeg har full respekt for at ikke alle er enig, men i en diskusjon så forventer jeg da en begrunnelse på et saklig grunnlag.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mye tilbakemeldinger fra deg, både svært konstruktivt, og noe jeg syntes har vært lite konstruktivt, men takker uansett for det.

En diskusjon går ut på å veksle meninger, og jeg har aldri vist disrespekt overfor, eller på annen måte hatt problemer med noen som ikke har sammenfallende meninger med meg. Men jeg sier i fra om jeg er uenig, noe jeg kommer til å fortsette med. Det er jo akkurat dette diskusjoner handler om.

Om folk ikke tør si i fra overfor meg får være dems problem, jeg tåler kritikk så lenge den er saklig.

Jeg forsøker så godt jeg kan å forklare fagterminologien jeg benytter, slik at den gjevne leser kan ta del i det jeg skriver. Slik det ser ut, er det et flertall som syntes det er greit slik jeg skriver, men man kan alltids bli bedre.

Det skal jo ærlig talt ikke gi et negativt intrykk av meg om noen mangler kompetanse for å svare på mine innlegg.

Igjen vil jeg poengtere at jeg har full respekt for at ikke alle er enig, men i en diskusjon så forventer jeg da en begrunnelse på et saklig grunnlag.

mvh

Glenn

Ja, men da er vi vel enige da:) Du har jo sagt du skal prøve å skrive på en ennå mer lettfattelig måte og ikke være så bastant i dine innlegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ofte er blitt sagt før rundt omkring på forumet er at teori alene vil være "skadelig" for flere av leserene, fordi de stoler blindt på hva man sier og gjengir dette så godt de kan til venner og bekjente som igjen forteller dette videre osv osv. Og vi kjenner vel alle historien om en halv fjær som ble til hundre høns ;)

Praksis er det eneste som gjelder for meg i utgangspunktet, prøving og feiling. Teorien kommer i andre rekke, selv om det er moro å lese litt innimellom..

De fleste her på forumet ligger på ett nivå hvor bilstereo teorien egentlig er "ubrukelig". Da jeg koblet anlegget i min første bil var ohm det eneste jeg visste noe om. Plassering av anlegget? joda hattehylla og sideveggene bak ble benyttet til dette, spillte som faen og jeg var dritfornøyd, og er det ikke det som teller?

Man må selv kjenne etter hvor mye man ønsker å vite, men de fleste nybegynnere klarer seg med bruksanvisningene(teori) og de orginale høyttalerplasseringene i bilen, og dette er viktig å huske på..

Dette var MIN mening, så sånn er det :)

Dette gjelder ikke bare deg Glenn er andre teoretikere her også (tror jeg ;)

Du mangler kanskje litt praksis for å kunne uttale deg om diverse ting. Men ellers er det sikkert mye bra i det du sier..

Jeg for min del klarer meg greit uten teori om elektroakustikk og andre morsomme ord :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider