Gå til innhold

Mitt bidrag

Ranger emnet

Mr. SQ

Er Mr. SQ sitt bidrag til forumet et positivt tilskudd?  

80 stemmer

1. 1. Er Mr. SQ sitt bidrag til forumet et positivt tilskudd?

• Ja dette er et positiv tilskudd, og forstålig skrevet
      48
    • Ja dette er et positivt tilskudd, men ofte litt vanskelig å forstå
      19
    • Bare middels positivt tilskudd
      8
    • Nei, dette er et negativt tilskudd til forumet. Dette trenger vi ikke.
      5

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som det ofte er blitt sagt før rundt omkring på forumet er at teori alene vil være "skadelig" for flere av leserene, fordi de stoler blindt på hva man sier og gjengir dette så godt de kan til venner og bekjente som igjen forteller dette videre osv osv. Og vi kjenner vel alle historien om en halv fjær som ble til hundre høns ;)

Praksis er det eneste som gjelder for meg i utgangspunktet, prøving og feiling. Teorien kommer i andre rekke, selv om det er moro å lese litt innimellom..

De fleste her på forumet ligger på ett nivå hvor bilstereo teorien egentlig er "ubrukelig". Da jeg koblet anlegget i min første bil var ohm det eneste jeg visste noe om. Plassering av anlegget? joda hattehylla og sideveggene bak ble benyttet til dette, spillte som faen og jeg var dritfornøyd, og er det ikke det som teller?

Man må selv kjenne etter hvor mye man ønsker å vite, men de fleste nybegynnere klarer seg med bruksanvisningene(teori) og de orginale høyttalerplasseringene i bilen, og dette er viktig å huske på..

Dette var MIN mening, så sånn er det :)

Dette gjelder ikke bare deg Glenn er andre teoretikere her også (tror jeg ;)

Du mangler kanskje litt praksis for å kunne uttale deg om diverse ting. Men ellers er det sikkert mye bra i det du sier..

Jeg for min del klarer meg greit uten teori om elektroakustikk og andre morsomme ord :)

Hyggelig med ditt innspill.

Jeg er, som jeg har sagt utallige ganger, uenig med deg. Men det er jo greit, vi trenger heldigvis ikke være uvenner for det om. Jeg mener teori er utrolig viktig. Har man ikke teorien i orden, vil man aldri forstå hva som skjer, og hvorfor det skjer.

Dette er et forum for bilstereointeresserte, og da bør det også belyses de aspekter som gjør at man får et gitt resultat. Eller f.eks hvordan man skal gå frem for å oppnå et annet resultat.

Det jeg har problemer med å forstå er hvordan flere av dere kan si at jeg mangler praktisk erfaring. Det er svært få av dere her inne som noen gang har møtt meg, men alikevel kommer uttalelser så skråsikre som om vi var i gjevnlig kontakt. Forstå meg rett, jeg er overhodet ikke gretten, men jeg bare undrer.

Tror jeg har nok ballast til å uttale meg om det jeg gjør.

Som jeg har sagt tidligere, er jeg usikker, holder jeg heller kjeft.

Jeg har fortsatt mye å lære, men lærer noe nytt hver dag, gjennom forskning, og gjennom teoretiske studier.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE her diskuteres det gitt:)

Joda Glenn du har mye kunnskap både teoretisk og praktisk som kan komme brukerne av dette forum tilgode,det største problemet er vel at du kommer med alt for mange teoretiske forklaringer på ting som den vanlige mann i gata egentlig ikke blir noe klokere av.

syns ikke du skal slutte å delta i diskusjoner på forumet men mange ganger skulle jeg ønske du ordla deg på en litt annen måte.

anyway keep up the good work for er det noe jeg liker er det en god diskusjon:)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE her diskuteres det gitt:)

Joda Glenn du har mye kunnskap både teoretisk og praktisk som kan komme brukerne av dette forum tilgode,det største problemet er vel at du kommer med alt for mange teoretiske forklaringer på ting som den vanlige mann i gata egentlig ikke blir noe klokere av.

syns ikke du skal slutte å delta i diskusjoner på forumet men mange ganger skulle jeg ønske du ordla deg på en litt annen måte.

anyway keep up the good work for er det noe jeg liker er det en god diskusjon:)

Takker for tilbakemelding!

Selvfølgelig vil jeg prøve å snakke/skrive i litt mer folkelige former, men det er jo ikke værre enn å spørre meg hva jeg mener, om man ikke forstår dette. Jeg biter ikke, og bidrar gjerne for å opplyse interesserte sjeler.

For meg handler dette egentlig om en enorm entusiasme for gjengivelse av musikk. Jeg har en genuin interesse for musikk, og er således svært interessert i hvordan man skal gjengi dette på en beste mulig måte.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mange jantelov-brukere ihvertfall...

Når det gjelder bruk av fremmedord og fagtermer overfor førstegangsreisende innen bilstereo, er det nok flere av gjengangerne og forhandlerne på forumet her som utviser langt dårligere skjønn enn Glenn. At enkelte ikke alltid forstår hva Glenn mener eller tenker, er da vitterlig ikke hans problem. Han har ingen større forpliktelser på seg til å uttale seg hverken korrekt eller forståelig enn noen andre på forumet, det er et åpent forum dette her, hvor ingen sitter noe mer i et "dommerpanel" eller "eldreråd" enn andre.

At førstegangsreisende skulle bli støtt over å få seriøse (teoretiske som praktiske) og utfyllende svar, selv på spørsmål som kan synes som banale for endel selverklærte proffer innpå her, tror jeg er å undervurdere spørsmålstilleren kraftig.

Og å kritisere såkalt teoretikere og andre som har "alternative" bakgrunner for å uttale seg om noe, blir vel å skyte seg selv i foten. Jeg får si som en forsterkerreklame fra mange år tilbake, Aren't you happy the nerds made it trough High School? Teori og praksis går gjerne hånd i hånd innen bilstereo som i resten av livet. Begriper du ikke hva elektroakustikk er, kan det sikkert gå bra med deg i livet for dét og du kan ha et særdeles bra anlegg i bilen, men jobb hos Bose får du aldri.

pahf: Enig i det, slik jeg ser det blir det vanskelig for folk å velge for alle forhandlerne selger merker de selve liker og mener er gode.(selvsagt).
Du ville nok blitt overrasket om du visste hvor mange forhandlere som selger et merke bare for å tjene penger på det...
Earthquake: Bare fordi du bruker fremmedord så tror vi ikke du er smart :D haha
Usedvanlig ond kommentar. Jantelov deluxe! -Du skal ikke tro du er noe... -Du skal ikke tro du kan komme her og lære oss noe...

Hva er "fremmedord" for deg? Hvem er "vi"? Tror du Glenn ønsker å fremstå som "smart"? Man har i alle tider prøvd å holde nede mennesker med mer kunnskap enn en selv om noe, fordi man da selv blir avkledd som kunnskapsløs om dette. De fleste greier riktignok å bære denne erkjennelsen om at andre kan noe man selv ikke kan, men...

Greier man ikke lese andres synspunkter uten angripe personen selv, kan man alltids finne seg noe annet å lese på... det er ingen som har noe plikt til å skrive svar på spørsmål som kommer her inne, og man må kunne greie å kritisere musikken uten å skyte pianisten om noen besvarelser skulle dukke opp som ikke faller i ens egen smak.

Mvh Stian JK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usedvanlig ond kommentar. Jantelov deluxe! -Du skal ikke tro du er noe... -Du skal ikke tro du kan komme her og lære oss noe...

Hva er "fremmedord" for deg? Hvem er "vi"? Tror du Glenn ønsker å fremstå som "smart"?

Dette var en spøk og jeg vet Glenn skjønte den, at du er for tilbakestående til å ta spøken oppi en ellers heftig diskusjon får bli ditt problem... Glenn og jeg har mange uenigheter, men vi skværer alltid opp...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.

ikke alle som tar en spøk like godt da Pål;)

uansett så er det ikke altid like lett å skille mellom hva som er spøk og hva som er alvor når noe diskuteres over et forum som dette

nei, det forstår jeg, men står det en :) eller kanskje det står haha, hehe el.l, da skjønner hvertfall jeg somregel at det er snakk om en spøk eller på annen måte vennlig ment:) Og det skjønte sikkert unge dynamiske Transmedia også tenker jeg :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er 3 styk som mener mine bidrag overhodet ikke er bra for forumet. Når dem har slike holdninger, hadde det vært moro om dem også var tøffe nok til å stå frem og fortelle hvorfor. Jeg kommer ikke til å bite noen av dem, men en utredning på hvorfor jeg bør forlate forumet, hadde vært interessant.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en mistanke om at de rette vedkommede ikke kommer til å stille opp her å forklare hvorfor de mener dette

He he............nei, alltid lett å være tøff i trynet når man er anonym........:hammer.

Ville bare sjekke om dem følte for å tilkjennegi seg, for å gi en begunnelse for sitt standpunkt.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en spøk og jeg vet Glenn skjønte den, at du er for tilbakestående til å ta spøken oppi en ellers heftig diskusjon får bli ditt problem... Glenn og jeg har mange uenigheter, men vi skværer alltid opp...:)

Joda jeg regnet med at du spøkte, men blir det mange av dem kan man få en misstanke om at det ligger noe mening bak det. dukenukem

Jeg har liten tro på at vår venn Transmedia er tilbakestående gitt. Jeg har enda tilgode å lese et useriøst og lite gjennomtenkt innlegg fra den kar'n. Han går ikke av veien for å stå på sitt, men samtidig er det alltid godt fundament under det han skriver.

Vi er uenige om mye Pål, men som du sier så skværer vi opp, noe jeg har sansen for. cheers

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bruk av fremmedord og fagtermer overfor førstegangsreisende innen bilstereo, er det nok flere av gjengangerne og forhandlerne på forumet her som utviser langt dårligere skjønn enn Glenn. At enkelte ikke alltid forstår hva Glenn mener eller tenker, er da vitterlig ikke hans problem. Han har ingen større forpliktelser på seg til å uttale seg hverken korrekt eller forståelig enn noen andre på forumet, det er et åpent forum dette her, hvor ingen sitter noe mer i et "dommerpanel" eller "eldreråd" enn andre.

Og du driver butikk? jaja..

Det første man lærer seg er at man skal legge seg på ett nivå som kunden/spørsmålsstilleren forstår.. Etter ett svar fra Glenn så står man ofte på bar bakke, like langt som når man begynte. Det virker som Glenn hever seg over de fleste her på forumet når han svarer, istedet for å legge lista litt lavere og skrive ett forståelig svar..

Du skal også vite det, at man trenger ikke forstå alt for å få ett bra resultat.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider