Gå til innhold

Mitt bidrag

Ranger emnet

Mr. SQ

Er Mr. SQ sitt bidrag til forumet et positivt tilskudd?  

80 stemmer

1. 1. Er Mr. SQ sitt bidrag til forumet et positivt tilskudd?

• Ja dette er et positiv tilskudd, og forstålig skrevet
      48
    • Ja dette er et positivt tilskudd, men ofte litt vanskelig å forstå
      19
    • Bare middels positivt tilskudd
      8
    • Nei, dette er et negativt tilskudd til forumet. Dette trenger vi ikke.
      5

Anbefalte innlegg

Det første man lærer seg er at man skal legge seg på ett nivå som kunden/spørsmålsstilleren forstår.. Etter ett svar fra Glenn så står man ofte på bar bakke, like langt som når man begynte.

Jeg mener selv at alle mine bidrag har en funksjon, og mitt intrykk basert på tilbakemeldinger, er at mange setter pris på at jeg går litt lengre enn standardsvarene. Å si at man står på bar bakke etter et svar fra meg, syntes jeg er lite korrekt. Har også store problemer med å se hvor du har grunnlaget for denne kommentaren.

Om alle skulle komme med standardsvarene, ville vi aldri kommet lengre. Hadde det ikke vært for folk som faktisk bruker tid på å lære mer, ville vi aldri funnet nye løsninger.

Det virker som Glenn hever seg over de fleste her på forumet når han svarer, istedet for å legge lista litt lavere og skrive ett forståelig svar..

Føler litt jantestemning her. Det at jeg har en viss kunnskap, bør ikke nødvendigvis bety at jeg ønsker å heve meg over andre. Jeg forsøker å dele min kunnskap , er det å heve seg over andre, eller å la andre ta del i min verden..............jeg bare spør??

Som oftest prøver jeg å gi en forklaring når jeg benytter fagterminologi. Er jeg uforstålig i min fremstilling, er det ikke værre enn å be meg utdype.

Du skal også vite det, at man trenger ikke forstå alt for å få ett bra resultat.

Det handler ikke om å kunne alt, men å kunne nok til å forstå hva man egentlig gjør.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lært mye av dem som holder til her på Bilstereo forumet innkludert deg

Mr. SQ. Hadde det ikke vert for deg og alle de andre brukerene her på

forumet så har eg ikke kunnet halvparten av det eg kan i dag.

Eg personlig har ikke problem med å forstå hva du mener om forsjellige ting

og hva som er dine synspungt. Men du kan skrive litt innviklet av og til.

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et hemmelig valg da ? :)

Samme for meg, men jeg skulle gjerne likt å vite grunnen. Folk bør jo være voksne nok til å kunne stå for sine egne meninger. Desverre er ikke alle det.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glenn, Dine bidrag er ofte relativt dype svar som tar alle ubesvarte spm ang et emne i tilegg til det stilte spm. Enkelte ganger må jeg lese et inlegg to og tre ganger før jeg ser alt du ahr skrevet og kan tenke på å svare. Noen ganger går du over streken i form av informasjon og andre ganger så savner jeg et svar fra deg i en diskusjon, men du kan ikke alltid svare i alle tråder, mender du gjør det gjør dud et med omhu.

jeg svarte : Ja dette er et positivt tilskudd, men ofte litt vanskelig å forstå ;)

Men for al del, de gangene jeg har vært ute på jordet har du pent laget en vei tilbake som er forståelig, du hjelper alle du kan når du kan og det setter jeg og sikkert mange andre stooor pris på. Noen ganger kan du virke litt gretten og nebbete og da får du fort svar ( ja jeg vet jeg har gått over streken maaange ganger! og beklager dette ).

Men for å oppsumere da, så er jeg meeget glad for at du deler din viten og deltar i diskusjoner her på forumet. Alle ( kan jeg si vi ? ) lyd guruer her på forumet liker å dele info og diskutere ressultater osv, det er jo tross alt derfor vi sitter her?

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan du virke litt gretten og nebbete og da får du fort svar ( ja jeg vet jeg har gått over streken maaange ganger! og beklager dette )

Mvh Erik

Om jeg har virket nebbete, beklager jeg dette. Noen ganger kan entusiasmen ta litt overhånd. Det man og må være klar over, er at om jeg skriver følgende: "Nå er du langt ut på jordet..........." eller liknende, er det i 95% av tilfellene skrevet med et glimt i øyet. Det er aldri ment nedlatende.

Takker for en ellers svært hyggelig tilbakemelding.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor tøffe enkelte er når de kan være anonyme eller gjemme seg bak et nick .

Men når de er avslørt så blir det merkelig stilt :)

Mvh

He he...........ja, det er lett å være tøff når men ikke trenger å stå for det man sier eller gjør.

Folk må gjerne kritisere mine inlegg og mene det er tull, men da får dem pinadø stille opp å forsvare sine holdninger. Ellers er dem bare små mennesker som overhodet ikke fortjener noe respekt i det hele tatt.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har virket nebbete, beklager jeg dette. Noen ganger kan entusiasmen ta litt overhånd. Det man og må være klar over, er at om jeg skriver følgende: "Nå er du langt ut på jordet..........." eller liknende, er det i 95% av tilfellene skrevet med et glimt i øyet. Det er aldri ment nedlatende.

Takker for en ellers svært hyggelig tilbakemelding.

mvh

Glenn

I etter tid har jeg jo skjønt at hvis jeg skulle ha vært no lenger ut på jordet så måtte jeg nok ha hatt med meg matpakke.

det som er bra er at du sier i fra med en konstruktiv tone ( jeg klarer ikke alltid å være saklig i sånne kommentarer ) og det gir folk ( som meg ) et håp om at ting årner seg til slutt.

Og om du skulle finne det for godt til å være her på bilforumet. så finner vi deg jo på ********************** ;)

Ha en riktig god dag :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt jantestemning her. Det at jeg har en viss kunnskap, bør ikke nødvendigvis bety at jeg ønsker å heve meg over andre. Jeg forsøker å dele min kunnskap , er det å heve seg over andre, eller å la andre ta del i min verden..............jeg bare spør??

Som oftest prøver jeg å gi en forklaring når jeg benytter fagterminologi. Er jeg uforstålig i min fremstilling, er det ikke værre enn å be meg utdype.

mvh

Glenn

Er ikke det at du ikke skal benytte deg av kunnskapen din og bidra med den, MEN du må snakke ett språk folk forstår, du sier selv at du prøver å gi en forklaring når du benytter fagterminologi, men det er gjerne etter flere poster at du forklarer hva du egentlig mener, hvorfor ikke gjøre det i første post?

Når jeg skal installere adsl hos folk så bruker ikke jeg masse fagspråkpjatt for kunden om han ikke forstår det. Det er jo waste of time, da forklarer jeg det heller på en måte som gjør at kunden forstår hva som foregår...

Mens noen her er gode til å forklare på ett språk som folk forstår så er du mindre flink til dette.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at du ikke skal benytte deg av kunnskapen din og bidra med den, MEN du må snakke ett språk folk forstår, du sier selv at du prøver å gi en forklaring når du benytter fagterminologi, men det er gjerne etter flere poster at du forklarer hva du egentlig mener, hvorfor ikke gjøre det i første post?

Når jeg skal installere adsl hos folk så bruker ikke jeg masse fagspråkpjatt for kunden om han ikke forstår det. Det er jo waste of time, da forklarer jeg det heller på en måte som gjør at kunden forstår hva som foregår...

Mens noen her er gode til å forklare på ett språk som folk forstår så er du mindre flink til dette.

Takker for tilbakemelding Nils Petter,

Nå er det jo et mindretall her som syntes jeg forklarer for dårlig, så jeg vet ikke jeg.

Tror jeg fortsetter i stor grad å skrive slik jeg gjør, og så kan jeg heller utdype ytterligere for dem som syntes det er tungt å forstå. Det er jo ikke noe problem. Deltakere skal ikke være redde for å be om en konkretisering. Jeg vil selvsagt tenke meg om et par ganger ekstra når jeg skriver uansett.

Prater jeg direkte med en kunde opptrer jeg selvsagt på en helt annen måte enn her på forumet. Da tilpasser jeg fremleggingen til kundens kunnskapsnivå. Men dette forumet er ingen salgskanal, og derfor velger jeg å gå litt lenger for dem som er villige til å lære endel viktige aspekter ved gjengivelse av musikk.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte:

"Bare middels positivt tilskudd"

Fordi:

Glenn sine svar utmerker seg ikke på noen fantastisk måte, annet enn at han skriver det samme som mange andre her - men så grundig at færre ender opp med å forstå det til slutt. Man kan lese seg til mye, og teori er jo så klart bra det også. Men alt til sin tid, og hvis man skal gå slik i dybden, kunne man vel funnet noen likesinnede å diskutere med? Å komme med professorsvar på førskolespørsmål er relativt lite konstruktivt i seg selv, spør du meg.

Men at Glenn skal finne på noe annet å gjøre? Nei, for pokker. Det kan jo hende jeg en dag lurer på hvordan man fullstendig unngår stående bølger i kabinettet, og får en nesten 100% resonansefri konstruksjon, med høyeste praktiske virkningsgrad mulig. Og dermed har en kasse perfekt for SQ OG SPL? Og hele kassen veier under 20 kg? Nei, vent. Den har jeg jo tegningene klare på allerede! Æddabædda? :)

Nei, fra spøk til Halvorsen:

Jeg sier ikke at INNHOLDET i alle innleggene til Glenn er unyttig eller overflødig, bare at fremstillingen stort sett er det. Derfor blir innholdet ofte borte i en smørje av fremmedord og tekniske betegnelser, og folk flest står som spørsmålstegn. Dette er kanskje kjipt for dem, men noe problem ser jeg ikke at det er. Mangfold, det liker vi her, gjør vi ikke? Takler vi innvandrere, Valgerd Svarstad Haugland og... øh... kaviar, er da ikke en mann med over middels gehør og interesse for lyd noe problem! :D

PS: Dette er en av disse ikke-personlige angrepene, en såkalt ytring i form av en ønsket respons på et innlegg, som vi kan slenge fritt rundt oss her i landet! Velger du å ta det personlig, Glenn, så husk: Som man spør, får man svar! Unntatt fra deg, altså! ;)

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldingen...dog ser jeg ikke helt det konstruktive i ditt innlegg.

Jeg stemte:

"Bare middels positivt tilskudd"

Fordi:

Glenn sine svar utmerker seg ikke på noen fantastisk måte, annet enn at han skriver det samme som mange andre her - men så grundig at færre ender opp med å forstå det til slutt. Man kan lese seg til mye, og teori er jo så klart bra det også. Men alt til sin tid, og hvis man skal gå slik i dybden, kunne man vel funnet noen likesinnede å diskutere med? Å komme med professorsvar på førskolespørsmål er relativt lite konstruktivt i seg selv, spør du meg.

Her viser du helt tydlig at du ikke skjønner hva jeg skriver, eller helt selv vet vat du vil ha frem. Først sier du at jeg skriver det samme som mange andre (noe som dog er feil), så skriver du at jeg gjør det alt for grundig. Forstå det den som kan.

Tror du skal lese mine tildigere innlegg i denne tråden igjen for å forstå hvorfor jeg gjør som jeg gjør.

Du hevder også at ingen forstår hva jeg skriver. Et flertall av dem som har svart syntes det er forstålig. Dermed tar du feil.

Men at Glenn skal finne på noe annet å gjøre? Nei, for pokker. Det kan jo hende jeg en dag lurer på hvordan man fullstendig unngår stående bølger i kabinettet, og får en nesten 100% resonansefri konstruksjon, med høyeste praktiske virkningsgrad mulig. Og dermed har en kasse perfekt for SQ OG SPL? Og hele kassen veier under 20 kg? Nei, vent. Den har jeg jo tegningene klare på allerede! Æddabædda? :)

Unødvendig, og lite konstruktivt.

[qoute]

Nei, fra spøk til Halvorsen:

Jeg sier ikke at INNHOLDET i alle innleggene til Glenn er unyttig eller overflødig, bare at fremstillingen stort sett er det. Derfor blir innholdet ofte borte i en smørje av fremmedord og tekniske betegnelser, og folk flest står som spørsmålstegn. Dette er kanskje kjipt for dem, men noe problem ser jeg ikke at det er. Mangfold, det liker vi her, gjør vi ikke? Takler vi innvandrere, Valgerd Svarstad Haugland og... øh... kaviar, er da ikke en mann med over middels gehør og interesse for lyd noe problem! :D

Igjen en lite konstruktiv del av innlegget. Kommentaren som innebefatter innvandrere sier vel nok.

PS: Dette er en av disse ikke-personlige angrepene, en såkalt ytring i form av en ønsket respons på et innlegg, som vi kan slenge fritt rundt oss her i landet! Velger du å ta det personlig, Glenn, så husk: Som man spør, får man svar! Unntatt fra deg, altså! ;)

Jeg ser overhode ikke på dette som personangrep, men syntes du er lite konstruktiv. Dette er dog helt greit, og jeg skal prøve å ikke holde det mot deg.............he he........neida.

Tar det overhodet ikke personlig..........det fortjener du ikke :hammer .

Mine svar til dette innlegget bærer kanskje preg av å være litt "ovenfra", men helt ærlig er jeg ikke særlig imponert over det som er skrevet her. Syntes kanskje det bærer preg av å komme fra en person med "jeg vet nok" holdning, men som til syvende og sist mangler endel forståelse for de mer avanserte problemstillinger. Mulig jeg tar feil, men foreløpig virker det slik. Det bærer preg av en generalisering overfor resten av forumbrukerne. Du må gjerne synter mine innlegg er kun middels nyttige, men jeg VET hvor nyttige dem er om man ønsker en større viten, og undersøkelsen jeg har gjort slår jo bena vekk fullstendig under dine påstander her.

Mitt svar til deg er selvsagt intet personlig du er nok en grei gutt. Grunnen til min "kraftige" reakson her, er basert på din generalisering. Du sier det er kun middels nyttig for omtrendt alle, noe som er fullstendig feil. Hadde innlegger vært skrevet som et uttrykk for deg personlig, hadde mitt tilsvar vært et helt annet.

Men igjen, jeg er glad for alle tilbakemeldinger, positive som negative. Gjerne litt mer konstruktive...............men alt er lov. Jeg forbeholder meg dog retten til å gi tilsvar.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du ute med piggene igjen, Glenn. Kan du ikke godta at ikke alle er enige med deg og la det ligge med det. Du har ett enormt behov for å forsvare deg hele tiden, trodde du oppfordret folk til å si hva de mener. Da er det ikke noe poeng i å forsvare deg ovenfor enkelpersoners syn, eller?

Dessuten er det vel som jeg nevte tidligere, alltid flere possitive som stemmer enn negative:)

No hard fealings...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du ute med piggene igjen, Glenn. Kan du ikke godta at ikke alle er enige med deg og la det ligge med det. Du har ett enormt behov for å forsvare deg hele tiden, trodde du oppfordret folk til å si hva de mener. Da er det ikke noe poeng i å forsvare deg ovenfor enkelpersoners syn, eller?

Dessuten er det vel som jeg nevte tidligere, alltid flere possitive som stemmer enn negative:)

No hard fealings...

Ikke noen pigger ute her.

Jeg forbeholder meg bare retten til å gi tilsvar på kommmenterer. Så lenge det delvis gjelder min person ser jeg ikke noe galt i det.

Har sagt det til det kjedsommelige at selvsagt godtar jeg at ikke alle er enig, men når noen generalisrer på vegne av alle andre, og sier ting som er direkte feil, så kommer jeg med tilsvar.

Avstemmingen er annonym slik at jeg tror nok avstemmingen representerer et ganske korrekt forhold.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider