Gå til innhold

Dumpventil, er denne bra? *bilde*

Ranger emnet


Machine

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke et must å ha dump ventil. Flere jeg kjenner, har aldri brukt dumpventil i det heletatt, på turbobilene sine.

 

Sikkert syk den dumpen der :hammer

 

Jeg har også tenkt å drite i ekstern dumpventil; det sitter innebygget resirkulerende dump i turboen jeg skal bruke (Mitsu 19T), og slipper da å tenke på feilkilder som oppmålt luft som slippes ut istedet for å gå til motoren.

 

Men det klart tøft med dumplyd for å vise alle at du kjører rundt med turbo alacocaina

 

Hade hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, må si meg enig med texascom, den lyden som låter aller best fra turbo matede motorer er "FRR, eller KRR" lyden, som kommer fra resirk. dump.

Jeg har selv denne lyden, da jeg har orginal resirk membran dump på garret t025 turboen min.

Mye kulere me spesiell flappre lyd, enn den de fleste har "PTCCH", er liksom så vanlig.

 

 

Turboperformance: Mye bar blir du å ladd med, å hvor kommer den mitsu 19t turboen din fra?

blir konge med oppgraderingene du skal ha :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, må si meg enig med texascom, den lyden som låter aller best fra turbo matede motorer er "FRR, eller KRR" lyden, som kommer fra resirk. dump.

Jeg har selv denne lyden, da jeg har orginal resirk membran dump på garret t025 turboen min.

Mye kulere me spesiell flappre lyd, enn den de fleste har "PTCCH", er liksom så vanlig.

 

 

Turboperformance: Mye bar blir du å ladd med, å hvor kommer den mitsu 19t turboen din fra?

blir konge med oppgraderingene du skal ha :driving

 

Litt :offtopic ....

 

men fikk du sjekka orginal-dumpen Naila? om den var gåen...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance: Mye bar blir du å ladd med, å hvor kommer den mitsu 19t turboen din fra?

blir konge med oppgraderingene du skal ha :driving

 

Ca 1,25 bar, Turboen kommer fra Sverige, bytta mot ei Getrag-kasse.

Konge og konge fru blom, det er jo bare low-cost-oppgraderinger jeg driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic her..men det er jo alle volvogutta vandt til:D

Vil man få noe høy flerre lyd med denne? (JBR-K25 )

http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

 

Eller veit noen hvordan denne vil fungere?

 

Hva er prisen på denne dere prater om som skal være norges sykeste da? drunk

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic her..men det er jo alle volvogutta vandt til:D

Vil man få noe høy flerre lyd med denne? (JBR-K25 )

http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

 

Eller veit noen hvordan denne vil fungere?

 

Hva er prisen på denne dere prater om som skal være norges sykeste da? drunk

 

Den JBR ventilen er grei nok den, lå en demonstrasjonsvideo på hjemmesia dømmes. Den har sånn lang lyd som høres ut som en gamling med pusteproblemer... JA, hva er prisen på den blå eloxerte øl-boksen din?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic her..men det er jo alle volvogutta vandt til:D

Vil man få noe høy flerre lyd med denne? (JBR-K25 )

http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

 

Eller veit noen hvordan denne vil fungere?

 

Hva er prisen på denne dere prater om som skal være norges sykeste da? drunk

 

Hadde den på 940`n i noen dager, men tok den av igjen og kjører nå med orginalt i stedet...

 

lyden var en helt grei ptssssjjj lyd, ikke for høyt og ikke for lavt...

 

EDIT:

Hadde JBR-A25 ikke K25...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den på 940`n i noen dager, men tok den av igjen og kjører nå med orginalt i stedet...

 

lyden var en helt grei ptssssjjj lyd, ikke for høyt og ikke for lavt...

 

EDIT:

Hadde JBR-A25 ikke K25...

 

 

Du anbefaler ikke den da? vil ha høy lyd! men gikk den bra med den da? du fikk ikke problem med lmm og sånt? Står jo at den skal være bra til sensitive motorer osv.

 

Tror den originale er fjernet på min..så er jo igrunn enklere for meg å sette på en vanlig dumpventil enn original resirk. ting!

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår