Gå til innhold

tenk om..

Ranger emnet


xibriz

Anbefalte innlegg

jeg kan heller ikke si at jeg alltid kjører etter fartsgrensen..

men etter FORHOLDENE..

for jeg vet ikke om så altformange Oslomennesker som bor i Tåsentunellen f.eks og er ute å strekker på beina kl 03 på natta :P

Likeledes ytterst i gokk hvor de eneste menneskene som har satt sin fot der var de som laget veien :P

Det å sammenligne det med antall mord blir jo også litt feil, for de fleste mord er vel i utgangspunktet planlagt, men jeg kan ikke si jeg vet om så altformange planlagte ulykker :P (som da sannsynligvis lå langt under 42 i 2004)

Hvis vi så trekker fra det antall av ulykker som skyldes av førerer var påvirket av ett eller annet spennende blir nok tallet enda lavere ;)

For det folk nok i utgangspunktet reagerer på er at en blir tatt kl 03 på natta i 120 i 100sona og mister lappen, mens en voldtekstsak/inbrudd/voldsak blir henlagt "i henhold til bevistets stilling(politet har ikke nok "ressurser")

 

Jeg hadde heller sett ett UP som konsentrerte seg om å ta verstingene og KONFISKERE bilen til folk som har kjørt i påvirket tilstand fler ganger.

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett godt poeng er at fartsgrensesettingen her i landet virker litt tilfeldig mange steder.

 

Noen steder er det altfor høy grense i forhold til veistandard/oversikt/bebyggelse. f.eks 80 sone gjennom borgensvingene på rv 2.

 

Andre steder er grensen latterlig lav. F.eks rv 35 fra gardermoen over til roa. Rette fine veier, god veibredde, god oversikt, gjerde på hver side for å sperre dyra ute... Og 80 sone... Og der står de med laseren titt og ofte, fordi de vet at folk ender opp med å kjøre etter forholdene! Dvs 90-100 km/t

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en håpløs diskusjon i utgangspunktet.

 

xibriz har faktisk et godt poeng i sin første post.

 

Dinglevims har et like godt poeng.

 

Det nomix påpeker mener jeg er feil... hvorvidt du blir forhåndsdømt eller ikke har ikke nødvedigvis noe med alderen din å gjøre, men mer med hvordan du møter politiet når uhellet først er ute.

 

Jeg har selv stått med bilen bretta rundt en lyktestolpe, ute i grøfta med to hjul i lufta, eller med min bil halvveis gjennom kupeen på en 2cv og sluppet unna med lappen i behold. Dette vil jeg si er fordi jeg har hatt vett på å legge meg relativt flat når jeg først har driti meg ut...

 

Jeg har kjørt fryktelig mye bil siden jeg fikk lappen da jeg har vært yrkessjåfør (opptil 90000km pr. år), og mye av tiden har gått med til å kjøre både uvettig fort og "vettig" fort som duxx0 nevner, altså IKKE i fartsgrensen, men etterforholdene som feks ganske mye for fort i tåsentunellen midt på natta.

 

Når det er sagt, så har nesten alle av ulykkene mine skjedd i de første årene jeg hadde lappen, noe som vel er i samsvar med diverse statistikk på akkurat dette feltet.

 

Innlegg som HemiCuda presterer å lire av seg her blir for fjåsete i en diskusjon som kunne dette, med mindre jeg har misforstått innlegget totalt.

 

Nå er ikke jeg noen helgen, og det hender rett som det er at jeg bryter både fartsgrenser og andre bestemmelser som jeg egentlig skal forholde meg til år jeg setter meg bak rattet, men alikevel himler jeg godt med øynene når jeg leser hva enkelte her inne klarer å få til når de setter seg bak rattet...

 

Eksempler er 131 meter bremsespor, velta med bil i rundkjøring, og sikkert en haug av andre episoder.

 

vel, skulle egentlig bare skrive den første setningen i dette innlegget, men jeg ble nok litt revet med...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å si at det er mange plasser man vet det ikke er folk holder rett og slett ikke. Er det en vei du kan kjøre på så kan også andre kjøre der. Det kan dukke opp folk som har fått motorstopp eller hva som helst. Uansett må man faktisk være forberedt på at noe/noen kan dukke opp foran deg.

 

Da må man jo leve i konstant frykt for å møte noen uten refleks uansett hvor man kjører.. selv om det er oppe på Bjørnefjell kl. 4 om natta på en tirsdag.. nei.. noe lar jeg reaksjonsevnen ta seg av

 

Når det gjelder den siste setninga der angående dette med å bli tatt i 100 i 30-sone. Er kanskje ikke så ofte kontroll i en 30-sone fordi folk som har LITT mellom øra ikke kjører fort der. Hvis du er en slik som synes det er fett å kjøre fort i nabolag o.l så bør du sette deg ned og tenke nøye gjennom et par ting.

 

Sier ikke at jeg kjører i 100 i 30 sona.. men det er folk som gjør det, uansett hvor idiotisk det er for oss vanlige folk.. å da hjelper det lite når politiet står midt på en øde strekning

 

jeg kan heller ikke si at jeg alltid kjører etter fartsgrensen..

men etter FORHOLDENE..

 

Kjører da også etter forholdene.. men noen ganger tilsier forholdene at jeg kan ligge over fartsgrensa... å det er da det er så irriterende å bli hardere dømt enn de som står bak NOKAS-ranet

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ironi er en fin bil, du burde prøve en.
sure... men poenget mitt var at det uansett ble for fjåsete... But hey, feel free to express yourself anyway you want. Arguing on the internet is like winning in the special olympics anyway... -Even if you win, you're still retarded...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den siste setninga der angående dette med å bli tatt i 100 i 30-sone. Er kanskje ikke så ofte kontroll i en 30-sone fordi folk som har LITT mellom øra ikke kjører fort der. Hvis du er en slik som synes det er fett å kjøre fort i nabolag o.l så bør du sette deg ned og tenke nøye gjennom et par ting.

 

Da må jeg si at det MÅ være utrolig mange som ikke har så mye i mellom øra.

For er det et sted det blir kjørt for fort så er det på veien til og fra barneskoler av foreldre som skal levere/hente ungene sine.

Jeg har en barneskole i enden av gata jeg bor i og på morgenen og på ettermiddagen så går det sikkert mellom 60 og 70, har opplevd å bli forbikjørt mens det var mange unger i gata og lekte.

Så jeg håper inderlig at det gata blir full av fartsdempere slik at det ikke går å "råkjøre" der.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg si at det MÅ være utrolig mange som ikke har så mye i mellom øra.

For er det et sted det blir kjørt for fort så er det på veien til og fra barneskoler av foreldre som skal levere/hente ungene sine.

Jeg har en barneskole i enden av gata jeg bor i og på morgenen og på ettermiddagen så går det sikkert mellom 60 og 70, har opplevd å bli forbikjørt mens det var mange unger i gata og lekte.

Så jeg håper inderlig at det gata blir full av fartsdempere slik at det ikke går å "råkjøre" der.

 

jeg bor rett ved en barnehage, eneste som kjører idiot i nabolaget... er de som leverer/henter unger i barnehagen, de kjører som de har stjålet bil og bensin i tillegg til å kidnappe ungen eller no... mye unger i nabolaget, er en barneskole rett i nærheten, så ungene i nabolaget er i fare for å bli kjørt ned av folk som skal levere ungen sin i barnehagen. Og da her de fortsatt ikke forlatt sitt eget nabolag og kommet til hovedveien

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes steder der man kan kjøre fortere enn skiltene tilsier. Likevel vet en at en bryter loven når en kjører for fort. Kjører man så fort at man mister lapper, ligger man godt over fartsgrensen....

 

Man lærer også mye opp gjennom årene. Jeg kjører som oftest ordentlig. Har likevel fåtgt et par små aha-opplevelser... Det går som oftest bra, men den gangen det ikke gjør det. Ja, da kan samvittigheten, gjelden eller andre varige mèn plage deg resten av livet.

 

Det er lett å kjøre gris, men desto værre når det mislykkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår