Gå til innhold

ryggelys funker ikke

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Ryggelysbryteren gir + til pærene. Mål om det kommer + inn på bryteren når tenningen er på, er der + inn men ikke ut når bilen står i revers, er bryteren defekt. Kommer det ikke spenning inn, har en defekt sikring eller kabelbrudd. Kommer det + inn og ut har du kabelbrudd mellom bryteren og pærene, da sannsynligvis i "pølsa" mellom bilen og bagasjelokket (om du har ryggelysene i bagasjelokket).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggelysbryteren gir + til pærene. Mål om det kommer + inn på bryteren når tenningen er på, er der + inn men ikke ut når bilen står i revers, er bryteren defekt. Kommer det ikke spenning inn, har en defekt sikring eller kabelbrudd. Kommer det + inn og ut har du kabelbrudd mellom bryteren og pærene, da sannsynligvis i "pølsa" mellom bilen og bagasjelokket (om du har ryggelysene i bagasjelokket).

Har sjekket opp dette. får ikke spenning i pæra, og ikke spenning til bryteren, om jeg ser på den riktige, den bryteren jeg tror er ryggelysbryter er passert på samme plass som på golf 1/2 ca. midt på girkassa. skrudd den ut, og den er helt flat under ( nedslitt?)

Vil manglende ryggelys på en så gammel bil gi eu-feil? tone ryggelysene røde?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får håpe det. snakket nettopp med en som hadde en 70-talls (?) audi 100, der var visst ryggelysbryteren bakover ved girspaken, jeg har sett etter bryter oppå girkassa under panseret jeg, der den sitter på bl.a energolf. Kan den sitte bakover i bunn av girstanga eller noe sånt?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryggelys gir kun 1`er feil ja.

Enkel måte å sjekke om bryter er defekt. Tenning på og rett å slett bare kjør de to ledningene i hverandre som går til bryter istede for tulle å herje med voltmeter etc. bare et stalltips :hammer

evnt.sikring. dårlig forbindelser, korrosjon i pæreholder. sjelden selve ledningsnettet tar kvelden. Kan oppstå feil i sikringsboks evnt. kontakter til sikringsboks. Helt vanlig problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider