Gå til innhold

godkjenning.

Ranger emnet

Board2-re

Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål. Driver på å kjøpe caddy, og skal pusse opp og shine!:)

Picup seff!

Om Jeg senker kun fremme med tuv godkjent fjerer og sportsdempere. 60mm. Får jeg dette godkjent i vognkort? Fjerer og dempere til golf 1. Blir jo høy som et fjell bak da, men det kan man jo ta etter tur hos biltilsynet.

?? noen som vet?

Bård Tore Bjellmo

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål. Driver på å kjøpe caddy, og skal pusse opp og shine!:)

Picup seff!

Om Jeg senker kun fremme med tuv godkjent fjerer og sportsdempere. 60mm. Får jeg dette godkjent i vognkort? Fjerer og dempere til golf 1. Blir jo høy som et fjell bak da, men det kan man jo ta etter tur hos biltilsynet.

?? noen som vet?

Bård Tore Bjellmo

Etter det jeg har forstått kan du kun godkjenne dette som et "sett".

Om du kun senker framme blir det ikke noe sett lenger...

Er vel bare å senke uten å vise den vel hellothere

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har en caddy, og den er godkjent senket 40mm fram, og bak er akslingen flyttet over bladfjærene, samt at festeplatene i bakkant på fjærene er kappet 30mm. Dette er godkjent i vognkortet.

HPIM0020.jpg

Er ikke helt ned i møkka, men mye bedre enn original, samt at det fremdeles er kjørbart:)

Runar

-84 Golf 1,6

-85 Mercedes 230TE 123-serie (til salgs)

-93 Golf TDK (solgt)

-83 Audi 80 CL, -86 CC, 83 CD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innfestingen til bladfjærene bak. De har to "øyne" i hver ende som det går en bolt gjennom slik at de kan festes i karosseriet. Foran går bolten gjennom både bladfjæren og karosseriet, men bak er det to jernbeslag som sørger for innfestingen mot karosseriet. Jepp, det er klønete forklart, og jeg er ingen kløpper i noe som heter tegning på data, men jeg håper du skjønner hva jeg mener... Bildet viser det bakerste "øyet" av bladfjæren.

Bladfjr.jpg

De to rektanglene er de to beslagene det er snakk om. De er kortet 30mm for å få bladfjærene lengre oppi karosseriet, som i sin tur søreger for å få bilen lavere.

Håper du skjønner hva jeg mener. Hvis ikke, gi meg beskjed :thumb

Runar

-84 Golf 1,6

-93 Golf TDK (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innfestingen til bladfjærene bak. De har to "øyne" i hver ende som det går en bolt gjennom slik at de kan festes i karosseriet. Foran går bolten gjennom både bladfjæren og karosseriet, men bak er det to jernbeslag som sørger for innfestingen mot karosseriet. Jepp, det er klønete forklart, og jeg er ingen kløpper i noe som heter tegning på data, men jeg håper du skjønner hva jeg mener... Bildet viser det bakerste "øyet" av bladfjæren.

Bladfjr.jpg

De to rektanglene er de to beslagene det er snakk om. De er kortet 30mm for å få bladfjærene lengre oppi karosseriet, som i sin tur søreger for å få bilen lavere.

Håper du skjønner hva jeg mener. Hvis ikke, gi meg beskjed :thumb

Ttttok den nå......

Kappe og sveise da, får du ikke problem med at den kan slå oppi da? Målt nøye skal du si

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer med at det slår oppi nei. Er jo god plass oppi der. Problemet er vel heller at en ikke får senket mer enn enn til et visst punkt med denne måten. Skal en senke mer, må en bruke senkeklosser bak som legges mellom aksling og bladfjærene for å flytte akslingen enda lengre opp mot karosseriet.

Runar

-84 Golf 1,6

-93 Golf TDK (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det er god plass baki der. På understellet jeg kjøpte i sin tid til min ex Caddy 9KVF (samme bakstilling) fulgte det med andre innfestinger (shackles) til bladfjærene bak. Disse hadde dobbelt opp med hull nederst, slik at du kunne velge mellom to trinn. Akselen skulle da naturligvis ligge oppå fjærpakka (festa i en medfølgende brakett).

Å lage sine egne shackles, tilpasset ditt behov er latterlig enkelt; dette lager du av passelig tjukt flatjern og borrer opp hull med ønsket avstand/eventuelt flere, for å kunne prøve seg fram.

Demperne må byttes med korta, gule Koni. De originale er altfor lange, så du får bare et par cm fjæringsvei, dersom akselen legges oppå fjærpakka (samtidig som de er håpløst slappe i fisken). Dette er altfor lite og er direkte farlig å kjøre med!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke før svar! blir faktisk litt klokere nå.

Var og så på en 88mod i går. Strøken og fin invendig, med gti stoler osv. Men biln var malt med rulle, og så for meg veldig mye arbeid. Det verste var vell rust rund vinduspakkningen på frontruten... Så bare å lete vidre for meg:)

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider