Gå til innhold

Har "topprånerne" fått Mercedes-dilla?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Utdrag fra "Råner-opprøret" som sto til å lese i dagens VG:

"Topprånerne har Mercedes. Det ruller mange av dem opp og ned

Storgata, og de mest rånete er senkede Mercedes'er med brede felger og feite musikkanlegg."

Jeg har alltid forstått det slik at rånerne favoriserer alt annet enn Mercedes, at det er mer tilfeldigheter som spiller inn dersom rånerne likevel skulle gå til anskaffelse av en.

Har jeg tatt feil, eller er det bare VGs journalist som ikke har skjønt at direktørstatus ikke er det samme som status blant rånerne?

Noen her som drømmer om å råne gata i nysenket Merce?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Er nok vgs journalist som har misforstått litt:)

Jeg kan ikke si det er mange mercer som går under kategorien: rånebil

Åjoda... Begrepet rånebilen strekker seg nå mye lengre en til 240 og Granada... Nå er det massevis med andre eldre biler, biler som kanskje ikke er så gamle og faktisk helt nye biler som går under rånebil og.. Bland annet Golf 4 er blitt en gitt her, Prelude, Merce 180, 230 osv, Impreza, Celica, RX7, Cozzi osv osv..

Og innen merce finnes det massevis med 230'er, 180'er og andre, men 190'n har jo blitt en etablert rånebil for lenge siden...

Så det så! Rånebiler trenger ikke være harry lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Både W201 (190E), W202 (1. generasjons E-klasse), W124 og W210 er vel nokså etablerte rånebiler. En del velger også diesel, særlig de som kjører W210. Tidligere taxibiler og andre med høy kilometerstand gjør jo at disse bilene er veldig rimelige i innkjøp, samt at de er gunstige i drift på loding.

Trenger ikke å gjøre så mye med dem heller; mye senk, kantfelger, solfilm på rutene og litt stereo, så er du der :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både W201 (190E), W202 (1. generasjons E-klasse), W124 og W210 er vel nokså etablerte rånebiler. En del velger også diesel, særlig de som kjører W210. Tidligere taxibiler og andre med høy kilometerstand gjør jo at disse bilene er veldig rimelige i innkjøp, samt at de er gunstige i drift på loding.

Trenger ikke å gjøre så mye med dem heller; mye senk, kantfelger, solfilm på rutene og litt stereo, så er du der :)

190e var jo ny bil når denne tråden ble laget..

Flott bumb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra "Råner-opprøret" som sto til å lese i dagens VG:

"Topprånerne har Mercedes. Det ruller mange av dem opp og ned

Storgata, og de mest rånete er senkede Mercedes'er med brede felger og feite musikkanlegg."

Jeg har alltid forstått det slik at rånerne favoriserer alt annet enn Mercedes, at det er mer tilfeldigheter som spiller inn dersom rånerne likevel skulle gå til anskaffelse av en.

Har jeg tatt feil, eller er det bare VGs journalist som ikke har skjønt at direktørstatus ikke er det samme som status blant rånerne?

Noen her som drømmer om å råne gata i nysenket Merce?

er jo Mercedes og Volvo som er rånebilene nå... trudde folk visste såpass jeg:S

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noen biler i millionenklassen også faktisk, var i notodden sist søndag, der rullet en ml 55 amg 2007 modell opp og ned gata, selvfølgelig ca 24" kantfelger osv. Har også sett BMW e60 og BMW 645ci cab. der...

ellers er det masse w124 og w210 osv.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok vgs journalist som har misforstått litt:)

Jeg kan ikke si det er mange mercer som går under kategorien: rånebil

da har du jaggu ikke peiling på råning.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, klart jeg kjører/rånær nysenka merce. Finns jo kun to biler veit dere vel? Gamal og eldre Mercedes.

BTW bare for å ha det sagt:Rice is for eating not driving.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider