JChE Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Ja, da var det snart på tide med vinterdekk gitt...ihvertfall for oss som bor i dalstroka innafor... Har noen her vært borti Conti Viking Contact 3? (piggfritt) Kjøpte meg nemlig slike idag, lurte på om noen har erfaring med disse, evt hvilke dekk dere har, og er dere fornøyd? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Det vant vel en test som ble publisert i den siste utgaven av bladet Motor. Så kan ikke være så gale dekk det! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 vant vel testen i auto motor og sport og bilmagasinet så det skal visst være bra, skal ha det eller nokian rsi på audien min. men må jo finne noen som selger de først ;) Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Legger ikke for mye vekt på disse testene selv, vet aldri hvem som har gjort hva for å komme med. Får bare håpe de Conti dekka har bedre kvalitet enn tidligere. De fikk jo kordslepp bare du så på de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Jeg hadde Nokian Hakkapeliitta Q for et par år siden, veldig gode dekk det og! RSi har jeg ikke testa... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Stoler ikke helt på disse testene jeg heller. Tar meg heller en prat med de lokale taxi-sjåførene om hva dekk de bruker. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Regner med testene er til å stole på, de tester jo dekk som er tilfeldig valgt ut hos forhandlere. Har bodd i nærheten av en av testbanene, og det virker ganske seriøst. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs4quattro Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Jeg har Nokian RSI Dekk foran og Viking Contact 3 bak, så jeg bør vel være skodd bra- Siter Four Rings To Rule Them All Audi RS2 1995 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Jeg har Conti Viking Contact 3 (kjøpt i fjor) og er kjempefornøyd med disse. Kjører for det meste i Oslo, men har brukt dem på fjellet etc uten problemer. Har kjørt med Continental piggfrie dekk siden 96' bortsett fra 2 år da jeg kjørte med Bridgestone Blizzak. Disse var for myke og holdt bare i underkant av 2 sesonger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pantera Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Regner med testene er til å stole på, de tester jo dekk som er tilfeldig valgt ut hos forhandlere. Har bodd i nærheten av en av testbanene, og det virker ganske seriøst. Vel, problemet med disse testene er at de bare tester nye dekk....har enda til gode å se en dekktest med dekk som er kjørt en sesong eller 2....(kanskje litt vanskelig å få til en sånn test..) Har hørt at Conti Viking Contact 3 slites fortere enn andre, men jeg kjøpte dem alikevel....så får vi se til neste vinter, hvor bra dem er da.....nå er de ihvertfall deilig å kjøre med.... mvh Pantera Siter '07 Citroén C4 1.6 HDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Conti Viking Contact 3 ble visst ikke levert i den størrelsen jeg ville ha så det ble visst nokian rsi på meg så får vi se, tipper de funker fint :) Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Hadde Viking Conti Contact 2 på Primeraen min. Kan ikke si at jeg er noe annet en fornøyd med de dekka. De beste piggfrie dekka jeg har testa. Blei lite imponert på speilblank is, men da er det vel lite piggfritt som sitter uansett.. På fåården har jeg Pirelli Scorpion piggfrie. Kan ikke si at de dekka kan måle seg opp mot Conti Contact, men de er ikke sååå værst. Har sikkert litt med bilen å gjøre også da.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Tipper du sliter med å få feste på bakhjula på vinterføre uansett...hehe... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 du skal ikkje ta dekktesta så seriøst. dekka blir jo testa av NYE biler med abs og alt anna stasj og dekka er rett i fra fabrikk. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 vel man kan vel ikke teste alle selv så da får bladene gjøre det for deg :) en bil er vel en bil med 4 hjul uansett om den er 10 eller 2 år :) Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg