Gå til innhold

Vinterdekk

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Ja, da var det snart på tide med vinterdekk gitt...ihvertfall for oss som bor i dalstroka innafor...

Har noen her vært borti Conti Viking Contact 3? (piggfritt)

Kjøpte meg nemlig slike idag, lurte på om noen har erfaring med disse, evt hvilke dekk dere har, og er dere fornøyd?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke helt på disse testene jeg heller. Tar meg heller en prat med de lokale taxi-sjåførene om hva dekk de bruker.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har Conti Viking Contact 3 (kjøpt i fjor) og er kjempefornøyd med disse. Kjører for det meste i Oslo, men har brukt dem på fjellet etc uten problemer. Har kjørt med Continental piggfrie dekk siden 96' bortsett fra 2 år da jeg kjørte med Bridgestone Blizzak. Disse var for myke og holdt bare i underkant av 2 sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med testene er til å stole på, de tester jo dekk som er tilfeldig valgt ut hos forhandlere. Har bodd i nærheten av en av testbanene, og det virker ganske seriøst.

Vel, problemet med disse testene er at de bare tester nye dekk....har enda til gode å se en dekktest med dekk som er kjørt en sesong eller 2....(kanskje litt vanskelig å få til en sånn test..)

Har hørt at Conti Viking Contact 3 slites fortere enn andre, men jeg kjøpte dem alikevel....så får vi se til neste vinter, hvor bra dem er da.....nå er de ihvertfall deilig å kjøre med....

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Viking Conti Contact 2 på Primeraen min. Kan ikke si at jeg er noe annet en fornøyd med de dekka. De beste piggfrie dekka jeg har testa. Blei lite imponert på speilblank is, men da er det vel lite piggfritt som sitter uansett..

På fåården har jeg Pirelli Scorpion piggfrie. Kan ikke si at de dekka kan måle seg opp mot Conti Contact, men de er ikke sååå værst. Har sikkert litt med bilen å gjøre også da..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikkje ta dekktesta så seriøst.

dekka blir jo testa av NYE biler med abs og alt anna stasj og dekka er rett i fra fabrikk.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider