Gå til innhold

Farge forskjell på topplokk?

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Hmmm, nå er det kommet til en av de stundene hvor jeg klør meg i skallen og spør meg selv, hvilken motor sitter ibilen min?

Okay, jeg vet det er en Fe3 motor men saken er den at motoren min har gulltopp, ikke sølv og svart som jeg har sett på andre mazdaer med samme motor. Er det noe spesielt med denne motoren siden den har sølv topp?

Bilen er en jeg akkurat har kjøpt :)

Mazda 626 2dørs coupe 88 mod, den har rullet 137.000km snart og den betalte jeg 22.000 for, det er selfølgelig litt småplukk med den å må pusse litt overflaterust men ellers er den i grei stand :)

Var den billig?

IMG_0814.jpg

Bilen min :P

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle FE3 motorene har gulltopp. Var billig det. Kjøpte du bilen på Aukra?

Kjøpte den i molde men, han jeg kjøpte den av kom fra Aukra. En grei kar var det.

Han forlangte først 30.000 for den men han sa at drivknuten hadde vert eksponert for støv p.g.a at en mansjett hadde morknet å sprukket. Dette hadde han fikset med å skylle drivknuten i ferskvann å smøre den opp gjenn, han påsto at han kunne høre en tikkende lyd fra den når den er kald men jeg har ikke hørt noe.

Videre så fant jeg noe rust rundt kanten på takluken, altså ikke selve takluken men kanten på hullet til takluken hvist du skjønner hva jeg mener, litt vanskelig å forklare men rusten er nå der.

Skal ta litt akutt hjelp på den med å slipe ned rusten å grunne over med sink og lakk på alle rustflekker slikt at det ikke utvikler seg mere vertfall. Har jo planer om å ha bilen noen år så jeg må hindre at den ruster vekk :)

Den er jo ikke gått sa langt så motormessig bør den holde 100.000km til med flittig oljeskifte og mye kjærlighet :)

Den har vert omlakkert oppe på taket så det er en liten fargeforskjell på taket og siden på bilen men den er ikke stor.

Alt i alt ser bilen helt grei ut den, ikke noe synelig rust utvendig og den var kjempegod å kjøre. Fine felger var det med også, ikke kantkjørte så det er vel ikke mye fortau på aukra. :driving hehe

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå er det kommet til en av de stundene hvor jeg klør meg i skallen og spør meg selv, hvilken motor sitter ibilen min?

Okay, jeg vet det er en Fe3 motor men saken er den at motoren min har gulltopp, ikke sølv og svart som jeg har sett på andre mazdaer med samme motor. Er det noe spesielt med denne motoren siden den har sølv topp?

Sedan6.jpg

Hvis det er denne du refererer til er denne orginalt gullfarget. jeg lakkerte den selv svart og pusset av fargen på skrift og riller.

Så flott ut en stund, men lakken jeg brukte var ikke særlig egnet til formålet da den krakelerte etter et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skaffet deg en Postert front FE3T? Jeg hørte om pris på grøftelysa til Postert fronten min i går, de to lyktene kom faen meg på 3000 kr.... Men jeg mangler forsatt sideskjørtene da. Noen som har?

Nei. jeg har ikke fått somlet sammen tilstrekkelig med gryn til en front enda.

Men sideskjørta og bakfangeren ligger og lengter etter selskap.

Kan det tenkes at Hella`s Micro FF tåkelykter passer Postert fronten? (ca 1800,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedan6.jpg

Hvis det er denne du refererer til er denne orginalt gullfarget. jeg lakkerte den selv svart og pusset av fargen på skrift og riller.

Så flott ut en stund, men lakken jeg brukte var ikke særlig egnet til formålet da den krakelerte etter et års tid.

Var så sikker at jeg hadde sett det andre steder, jaja. Gjorde vel ikke nok research :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider