Gå til innhold

bremseservo på d6

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

I godkjenningspapirene fra Volvo ang montering av D24, står det at det skal brukes bremsekraftforsterker med delenr 1229336

 

Dette ble ikke gjort når vi byttet på min. Eneste volvo norge påkrevde var at framfjører foran ble byttet til diesel typen. Var org. turbo bil. Mulig det hadde noe og si.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre fra Volvo at det var to typer bremseforsterkere til Volvo 240 1x10 *den flate* som man finner på de fleste Volvoene 240 og 2x8 forsterekeren som er større som man finner på Diesel, Turbo, GLE og GLT... såe tror ikke det har så mye å se...

 

grunnen til at det er et annet siffer kan være pga annen farge;)

tror 2x8" kom org. på biler med automatgir også. er ihvertfall det på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble ikke gjort når vi byttet på min. Eneste volvo norge påkrevde var at framfjører foran ble byttet til diesel typen. Var org. turbo bil. Mulig det hadde noe og si.

 

Godt mulig det er samme på turbo, men er uansett det som står i papirene fra Volvos tekniske avdeling.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det er samme på turbo, men er uansett det som står i papirene fra Volvos tekniske avdeling.

 

Godt mulig. back to topic:

 

Er det ikke bare og stikke på en hugger og få tak på en fra vanlig bensin og prøve og se om det funker? blir jo 1 erfaring rikere ihvertfall :)

Så mye jobb er det ikke og bytte. Koster litt bremseveske da.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, bremseservoen står jo før hovedsylinderen, så bremsevæsken sparer du jo ;)

nei, sparer ikke bremsevæsken, pga man må bytte rørene til ventilen og hovedsylunderen pga hvis ikke går det ene røre i støtdempertårnet... står også i Volvos godkjente ombygginger.. for dem så leser litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, sparer ikke bremsevæsken, pga man må bytte rørene til ventilen og hovedsylunderen pga hvis ikke går det ene røre i støtdempertårnet... står også i Volvos godkjente ombygginger.. for dem så leser litt;)

å, du mener å bytte fra 1x10 til 2x8.. eg tenkte på bilen det var snakk om i utgangspunktet, dvs bytte fra muligens ødelagt 2x8 til muligens fungerende 2x8..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår