TIversen Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 I godkjenningspapirene fra Volvo ang montering av D24, står det at det skal brukes bremsekraftforsterker med delenr 1229336 Dette ble ikke gjort når vi byttet på min. Eneste volvo norge påkrevde var at framfjører foran ble byttet til diesel typen. Var org. turbo bil. Mulig det hadde noe og si. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 jeg fikk høre fra Volvo at det var to typer bremseforsterkere til Volvo 240 1x10 *den flate* som man finner på de fleste Volvoene 240 og 2x8 forsterekeren som er større som man finner på Diesel, Turbo, GLE og GLT... såe tror ikke det har så mye å se... grunnen til at det er et annet siffer kan være pga annen farge;) tror 2x8" kom org. på biler med automatgir også. er ihvertfall det på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Dette ble ikke gjort når vi byttet på min. Eneste volvo norge påkrevde var at framfjører foran ble byttet til diesel typen. Var org. turbo bil. Mulig det hadde noe og si. Godt mulig det er samme på turbo, men er uansett det som står i papirene fra Volvos tekniske avdeling. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Godt mulig det er samme på turbo, men er uansett det som står i papirene fra Volvos tekniske avdeling. Godt mulig. back to topic: Er det ikke bare og stikke på en hugger og få tak på en fra vanlig bensin og prøve og se om det funker? blir jo 1 erfaring rikere ihvertfall :) Så mye jobb er det ikke og bytte. Koster litt bremseveske da. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 tror 2x8" kom org. på biler med automatgir også. er ihvertfall det på min jeg hadde en delebil *245 88mod m/b230k, og aw71 aut kasse* og på den var en vanlig 1x10 bremseforsterker... :volvsmile Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 jeg hadde en delebil *245 88mod m/b230k, og aw71 aut kasse* og på den var en vanlig 1x10 bremseforsterker... :volvsmile hmm.. da er nok 2x8 standard på nyere biler. min er 90mod. men er bestilt etter taxi spesifikasjoner så det har kanskje noe å si også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Fikk meg en bremseservo fra diselbil i dag jeg.. han sa den på diselene er sterkere en de andre... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Fikk meg en bremseservo fra diselbil i dag jeg.. han sa den på diselene er sterkere en de andre... får montert bremseservoen på min i dag.. har drøyet det i d lengste... :fire: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Koster litt bremseveske da. tja, bremseservoen står jo før hovedsylinderen, så bremsevæsken sparer du jo ;) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 mange nm er det i D24T motoren? veit det er 122 dieselhester men det er jo en motor fra tidlig 80-tall så noe særlig dreiemoment sankker vi vel ikke om :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 tja, bremseservoen står jo før hovedsylinderen, så bremsevæsken sparer du jo ;) nei, sparer ikke bremsevæsken, pga man må bytte rørene til ventilen og hovedsylunderen pga hvis ikke går det ene røre i støtdempertårnet... står også i Volvos godkjente ombygginger.. for dem så leser litt;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 nei, sparer ikke bremsevæsken, pga man må bytte rørene til ventilen og hovedsylunderen pga hvis ikke går det ene røre i støtdempertårnet... står også i Volvos godkjente ombygginger.. for dem så leser litt;) å, du mener å bytte fra 1x10 til 2x8.. eg tenkte på bilen det var snakk om i utgangspunktet, dvs bytte fra muligens ødelagt 2x8 til muligens fungerende 2x8.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 å, du mener å bytte fra 1x10 til 2x8.. eg tenkte på bilen det var snakk om i utgangspunktet, dvs bytte fra muligens ødelagt 2x8 til muligens fungerende 2x8.. ja da er saken biff :hammer Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.