Gå til innhold

Får ikke på hovedlysene

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Av en eller annen grunn får jeg ikke skrudd på hovedlysene mine etter jeg har satt bryteren på. Men jeg får flashet med fjærnlysene, men ikke satt dem på konstant. Baklysene fungerer!

Sjekket alle sikringer, og alle syntes til å være helt fine, alle pærene er inntakte selvfølgelig.

Har hatt litt problemer med dette før, plutselig får jeg ikke på lysene selvom bryteren er på, men så funker det plutselig.

Noen som kan skjønne hva som er galt ?

En mulighet er at det er selve bryteren som er ødelagt, for den er litt "lurvete", skrangler med smådeler inni den :) Noen som tror at det kan være bryteren som er feilen?

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvis bryteren skrangler, kan det godt være den. Høres ut som dårlig kontakt ett eller annet sted. Eller kanskje du må åpne takluken mens du forsiktig stryker høyre speilhus over øret med en liten kvast flamingofjær. Funket for meg ;)

uhm, tulling han har ikke takluke....doh!!! ;)

men som sagt så tror jeg også at det er bryteren din som har lefla, for hvis man setter på park-lysene (trykker inn bryteren halvveis inn) så får man heller ikke satt på fullt-lyset, men man får bare flashet med dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

Av en eller annen grunn får jeg ikke skrudd på hovedlysene mine etter jeg har satt bryteren på. Men jeg får flashet med fjærnlysene, men ikke satt dem på konstant. Baklysene fungerer!

Sjekket alle sikringer, og alle syntes til å være helt fine, alle pærene er inntakte selvfølgelig.

Har hatt litt problemer med dette før, plutselig får jeg ikke på lysene selvom bryteren er på, men så funker det plutselig.

Noen som kan skjønne hva som er galt ?

En mulighet er at det er selve bryteren som er ødelagt, for den er litt "lurvete", skrangler med smådeler inni den :) Noen som tror at det kan være bryteren som er feilen?

mvh stian

Det skjedde med min også.. Måtte kjøpe ny bryter. Det skranglet småbiter inni min og jeg fikk på lyset hvis jeg satt og trykket lenge nok. Stikk innom en hugger.. Tror bryter fra Passelat passer

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med min også.. Måtte kjøpe ny bryter. Det skranglet småbiter inni min og jeg fikk på lyset hvis jeg satt og trykket lenge nok. Stikk innom en hugger.. Tror bryter fra Passelat passer

Samme her men egentlig ingen vits og kjøpe på hogger for dette er vist en svakhet i følge vag! kjøpte ny og ble ca150kr med rabatt fra vw-audi club...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noe "rele" på lysa på corra'en blir bryteren varm. Strømmen går rett gjennnom bryteren. Dette gjer at lysa ikkje blir 12v som dei skal vær, men får mye spenningstap. Målte mine til 10-11v. Jeg la inn rele på lysa, funka som pokker. Blei mye mye bedre. :wave Er å anbefale, dessuten blir det ikke no slitasje på bryteren som lett ryker. Ingen hemmelighet at lysa på radoen ikke er di beste. :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noe "rele" på lysa på corra'en blir bryteren varm. Strømmen går rett gjennnom bryteren. Dette gjer at lysa ikkje blir 12v som dei skal vær, men får mye spenningstap. Målte mine til 10-11v. Jeg la inn rele på lysa, funka som pokker. Blei mye mye bedre. :wave Er å anbefale, dessuten blir det ikke no slitasje på bryteren som lett ryker. Ingen hemmelighet at lysa på radoen ikke er di beste. :hammer

fordyp deg mer ang å sette på rele !

Det vil si at det vil lyse bedre da eller?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilen har du lys på hver side, jeg la inn 1stk rele på hver lys side (høgre og venstre). Nå snakker jeg ikke om lysa bak, men kjørelys, langlys og park. Er vanskelig å forklare uten koblingsskjema, kan se om eg har det liggende her i rotet, om det skulle vært aktuelt. :dj

På din corrado har du mange rele, de ligger over/under sikringene. Små firkantede klosser. Legger 2 løse inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider