VazRacing Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Hvis clutchen ikke er skikkelig sentrert,vil du få problemer med å montere kassa igjen. Når du først har fått inn kassa,vil lamellplata gli på inngående aksel på kassa når du trår inn pedalen.Da får den ikke vært feilsentrert. Når det gjelder trykkplata,sitter som regel den på styretapper,derfor skal det godt gjøres å få montert den feil. Hvis utløserlageret er feil montert,kan cluthen slure. Siter Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Clutchen er av merke sachs som jeg har hørt skal være bra. Nei. Svinghjulet ble ikke skifta ved clutch bytte. Det er vel ikke mange som gjør det heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Clutchen er av merke sachs som jeg har hørt skal være bra. Nei. Svinghjulet ble ikke skifta ved clutch bytte. Det er vel ikke mange som gjør det heller? Spørs hvor langt bilen har gått det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VazRacing Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Sliping eller skifte av svinghjul er nok ikke så dumt det når du skifter clutch. Kan ratt være der problemet ligger. Sluret den fælt før den ble skiftet a? Siter Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Nei. Den sluret ikke i det hele tatt før skifte. Men han som skiftet den for meg sa at det ikke var mer igjen av den gamle hvertfall. Den var helt ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Har du justert vaieren da? kan hende den må strammes litt.. Hvor begynner clutchen å ta? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Den tar langt ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Den tar langt ute prøv å juster den slik at den tar litt lengre inn på vandringa på pedalen. (slik at du er helt sikker at den har tatt skikkelig inngrep idet du slipper pedalen helt ut. (hater å sitte med beinet helt opp i tryne når clutchen skal ut..) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hvordan justerer jeg dette her da? Er litt redd for å stille på clutchen. Hvis jeg stille feil her.. Kan det gå til helvete da? Må finne ut at jeg justerer rette veien vel? Og bare små justeringer om gangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Den er enten selvjusterende ellers må man justere en wire. Vi må heller ikke se bortifra at det kan være hydraulisk inn og utkopling av clutchen som erstatter wiren. Hvis den ikke er selvjusterende så er det ett eller annet sted, mest sannsynlig på utløserarmen på girkassa, at du kan justere den. Der sitter det en slags klump med gjenger stortsett plastikk/nylon. Jeg er ikke helt sikker på materialet. Der kan man stramme og slakke, hvis den ikke er selvjusterende da. Ta å sjekk om det lekker olje fra bunnen av clutchhuset på girkassa. Da kan det være dårlig simring. Du får spørre kameraten din om han fant på noe lurt når han byttet dette her? Har han satt lamellen rett vei? Ellers virker problemstillingen litt spesiell da, når den slurer periodisk på den måten du beskriver. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Nå har jeg justert clutchen. Der er vel bedre at den tar helt inne enn langt ute? Clutchen kan vel slure ved for langt ute? Så hvor lengre inn, jo bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Clutch klaringen/dødgang. Er det når pedalen går fra gulvet til den begynner å ta. Eller er det fra pedalen trykkes inn og kobles ut? Dere forstod hva jeg mente nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 du kan vente litt, å se om det blir noe bedre. men hvis det blir værre, så kan det eventuellt være stor lekkasje, eller at clutsjplata/lamellene er produksjonsfeil. var det originalklutsj, eller en jalla balla klutsj du kjøpte da?men uansett: jeg har villa venta litt... prøvd å kjørt normalt.. å se om det går vekk snart.. hvis det foregår lenge(over ei uke), så er det ikke bra.. Hva mener du egentlig når du sier original klutsj da? Så vidt meg bekjent er det mange forskjellige klutsj fabrikker som produserer innenfor de samme spesifikasjonene som bil produsenten har oppgitt. En "uoriginal" klutsj trenger ikke å være dårligere enn en "original" Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg