Gå til innhold

Foringer i opphenget bak

Ranger emnet

jarleberge

Anbefalte innlegg

Jeg byttet foringer i opphenget bak på min Golf III (92). Resultatet var OK, og jeg ble kvitt kraftig dunking fra den minste hump. Det som imidlertid har blitt et problem er at det knirker når traversen (opphenget) beveger seg opp og ned. Knirkingen kommer fra rundt de nye foringene et sted. Ser ikke ut til å gå bort av seg selv hvertfall. Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet det / hva dette skriver seg fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet foringer i opphenget bak på min Golf III (92). Resultatet var OK, og jeg ble kvitt kraftig dunking fra den minste hump. Det som imidlertid har blitt et problem er at det knirker når traversen (opphenget) beveger seg opp og ned. Knirkingen kommer fra rundt de nye foringene et sted. Ser ikke ut til å gå bort av seg selv hvertfall. Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet det / hva dette skriver seg fra?

smurt inn foringene med foringsfett da? ... knirkinga kommer jo ved stive/tørre foringer mot metall...

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, foringene er tildels smurt inn, men om fettet er av riktig type eller om jeg har gjort det rett vet jeg ikke;) Går det an å ettersmure, eller bør jeg ta ned traversen og gå det mer nøye i sømmene?

Når det gjelder selve knirkingen, så er det mer enn "gummiknirk". Det forplanter seg til selve traversfestet og ut i karroseriet, så det merkes GODT!! damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten detalj da du satte i sammen det hele, du må jekke bakstillinga så langt opp som du får den, før du strammer bolten som går igjennom visst ikke vil du ryke foringen mye tidligere, for da ligger den konstant i spenn når bilen står på bakken, kan jo kanskje være dette som lager ulyden din

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten detalj da du satte i sammen det hele, du må jekke bakstillinga så langt opp som du får den, før du strammer bolten som går igjennom visst ikke vil du ryke foringen mye tidligere, for da ligger den konstant i spenn når bilen står på bakken, kan jo kanskje være dette som lager ulyden din

Jovisst! Tusen takk for hjelpa! Det tok meg 15-20 min, og knirkinga forsvant. Jeg trodde at "spennet" var eliminert i utgangspunktet, men nei. Hadde bilen på bukk og heiste opphenget over et mothold (med boltene løse selvsagt), så langt det gikk oppover og strammet til. Det var det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider