Gå til innhold

Innbrudd=knust tryne

Ranger emnet

Jølla

Anbefalte innlegg

En kompis av pappa fanga en biltyv, satte strips på ham og ringte purken. Han fikk 3 tusen i bot for frihetsberøvelse ellerno, tyven slapp unna. Han spurte en purk når de kom hva han burde gjort, da fikk på et måte svar: Bank fyren opp og hiv ham på gata. Da får du mest sansynlig aldri høre fra personen igjen, hvem går til politiet og sier at de ble banket når de skulle stjele en bil? Dessuten kan du si at han angrep deg da du fant han med bilen din.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvem går til politiet og sier at de ble banket når de skulle stjele en bil?

:hammer

Må bare si at dette er vel det beste som har skjedd på lenge, Hehe.. Mange som sier at di skal ta, men som aldri tar.. :)

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til jølla: hvis dette stemmer så er det bra, han kommer nok ikke tilbake til dere.

Til alle andre. Husk å ta med dere tastaturet ut.

Men, du har vel lært du og hellothere bra at noen skjønner det.. Hvorfor har du skifta nick?

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ikke støtter vold, men i dette tilfelle tipper jeg at Jølla ikke hadde fått noe mer ut av å anmelde saken, bedre da å stå igjen med litt respekt enn haugevis med papir arbeid som bare blir liggenes!

Har selv aldri tydd til vold i noen som helst sammenheng, men det er visse faktorer som kan få meg til å reise meg på langbeinet, og det er hvis noen uvedkommede rører mine nærmeste, bilen er med på den lista!! ( mener ikke nødvendigvis voldelige handlinger, kun en "passende"++ straff :) )

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. om noen sto med hodet i bilen min hadde jeg vel utført EN handling med god nok effekt, smelle hodet i pansret eller noe sånt. Holder lenge. Og om personen så begynnte å slå igjen gå mer drastisk til verks.

Jeg liker bare ikke overdreven vold, vold skal kun gjøre en person ufarlig, ikke skade.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. om noen sto med hodet i bilen min hadde jeg vel utført EN handling med god nok effekt, smelle hodet i pansret eller noe sånt. Holder lenge. Og om personen så begynnte å slå igjen gå mer drastisk til verks.

Jeg liker bare ikke overdreven vold, vold skal kun gjøre en person ufarlig, ikke skade.

hvorfor smelle hue til tyven i panseret på egen bil ? da fortauet/lyktestolper funker like bra?

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som nytter mot biltyver er rå og brutal vold:knock, de får ikke noe straff av politiet uansett!!!

selv har jeg liggende en kjetting med en diger vannlås i den ene enden, som jeg gladelig bruker om noen rører bilen min....

som et lite tips så funker gasspistol med spisse blypotter aldeles utmerke, å ikke gløm finnlandshette da.... hehe...:ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av pappa fanga en biltyv, satte strips på ham og ringte purken. Han fikk 3 tusen i bot for frihetsberøvelse ellerno, tyven slapp unna. Han spurte en purk når de kom hva han burde gjort, da fikk på et måte svar: Bank fyren opp og hiv ham på gata. Da får du mest sansynlig aldri høre fra personen igjen, hvem går til politiet og sier at de ble banket når de skulle stjele en bil? Dessuten kan du si at han angrep deg da du fant han med bilen din.

Lenge siden jeg leste den teksten, men i forbindelse med et vekterkurs jeg tok, leste jeg noen paragrafer i lovverket, og mener å huske at det var lov å pågripe en person man tar på fersk gjerning..

Ja, gjorde et raskt søk, og fant noe her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-19810522-025-020.html&emne=fersk+gjerning& §176 Dersom jeg ikke missforstår teksten..

Var det da riktig utifra loven at han fikk bot??

Men uansett ville jo tyven gått fri, så bedre å banke han opp no jævlig..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår