Gå til innhold

Så en sub, på MTV.

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

noen fordeler med et slikt trekant formet element?

Dette er et rent designprodukt, og er ikke et resultat av et ønske om å utvikle bedre produkter. Personlig er jeg veldig interessert i å vite hvordan dette elementet opptrer med tanke på kantopphengsresonnanser og linearitet i opphenget.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så denne på stømmen bilradio når jeg var innom der. men de hadde bare 10", så aner ikke prisen på de andre. regner med det er denne? lignet veldig i allefall.

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=58_78&products_id=117

Det var akkurat den jeg så på MTV.

Bør ta meg en tur til strømmen, å sjekk, kanskje dem har demo av den??

Lurer også på om dette er mer design enn lyd kvalitett, men kanskje den gir bra peek kurve i porta kasser, og da kan dem jo gi en bra party effekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om dette er mer design enn lyd kvalitett, men kanskje den gir bra peek kurve i porta kasser, og da kan dem jo gi en bra party effekt :D

Peek-kurve i porta kasse?

Joda, helt sikkert :hammer

Party-effekt?

Så klart så klart.

Be om å få den testet i din bil.

Test i butikk gir ingen mening om hvordan den vil låte i din bil.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peek-kurve i porta kasse?

Joda, helt sikkert :hammer

Party-effekt?

Så klart så klart.

Be om å få den testet i din bil.

Test i butikk gir ingen mening om hvordan den vil låte i din bil.

Mvh

Pål

Hm, så du mener att porta kasser har flate kurver og aldri peek kurve før avrulling?

Forsto du ikke meningen med utrykket : party effekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han mente nok party effekt pga designet som er heller spesielt. de aller fleste er runde, og noen er firkantet. bare noen få er trekantet.

det han mente med kassen var vel at pga formen til elementet er arealet på elementet så lite at selv om det kalles en 10" eller 12" så spiller det som om det var et mye mindre element, noe som igjen mest sannsynelig fører til lavere bass-trykk.

correct me if i'm wrong morel...

når det gjelder testing forresten, hvor mange butikker tillater å la deg teste en høyttaler i bilen før du kjøper den? de færreste har jo i det heletatt kasse som passer elementene sine, og de som har det vil ikke ta de ut av butikken for testing. har i allefall ikke vært borti mange som har vært villige til å demonstrere utstyret sitt i bilen til kunden. mulig jeg bare ikke har møtt så mange gode forhandlere enda men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat den jeg så på MTV.

Bør ta meg en tur til strømmen, å sjekk, kanskje dem har demo av den??

Du får høre den i butikken ihvertfall (var kobla til sist jeg var der)

mend et blir kanskje ikke helt det samme?

Bitchen til Onesome...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortkastet og unødvendig konstruksjon mener nå jeg. Man KAN riktignok montere trekantede elementer tettere sammen, men samtidig mister man endel membranareal.

De små cm2`ene man _eventuelt_ måtte vinne på slik montering, blir langt på vei oppveid av andre feil, bl.a. kantresonanser og linearitet i opphenget...

All show, no go!

Hva angår forhandlere og utprøving i egen bil et nok det et område mange kunne blitt langt bedre på. At en basskasse låter bra i butikken er IKKE (med trykk på IKKE) noen garanti for at den vil spille bra i nettopp DIN bil. En mulighet er å gjøre avtale med forhandleren om å la deg deponere på en eller flere kasser. Da kan du også ta deg god tid med plassering, justering osv. og bli "vant" med lyden. Deponering vil gi deg muligheten til å levere kassen tilbake, og forhandleren har fått sitt dersom du skulle komme i skade for å svi elementet eller skade det på andre måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han mente nok party effekt pga designet som er heller spesielt. de aller fleste er runde, og noen er firkantet. bare noen få er trekantet.

det han mente med kassen var vel at pga formen til elementet er arealet på elementet så lite at selv om det kalles en 10" eller 12" så spiller det som om det var et mye mindre element, noe som igjen mest sannsynelig fører til lavere bass-trykk.

correct me if i'm wrong morel...

når det gjelder testing forresten, hvor mange butikker tillater å la deg teste en høyttaler i bilen før du kjøper den? de færreste har jo i det heletatt kasse som passer elementene sine, og de som har det vil ikke ta de ut av butikken for testing. har i allefall ikke vært borti mange som har vært villige til å demonstrere utstyret sitt i bilen til kunden. mulig jeg bare ikke har møtt så mange gode forhandlere enda men...

Poenget med dette innlegget er at en "kompis" har en van, hvor han har ett merklig oppsett baki grunn jobb, hvor han har et trekanta rom på hver side i bilen, som hun skulle hatt subene i.

Tenkte kanskje dette kunne være noe, Trekanten som må lages kan også rome 1 stk 8" pr side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider