volvovassdal Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 i disse dager er jeg redd den gode gammle 230et'n min snart synger på siste verset.. lurer litt på å flytte over diverse deler fra 230et'n over til ei brukbar b23a blokk med innmat! så hvis jeg flytter over stempler, topp, innsprøytning, turbo, og alt det dær over på b23blokka.. vil det da bli en holdbar motor?? å vil den bli mer holdbar enn en vanlig 230et?? mange som sier det er smidd veiv i gammel b23.. lurer også på hvor mange hk det er forsvarli å ta utav ei gammel b23blokk:) vil også gjerne høre hva dere tror om prosjektet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 den her jo høyere komp, så du kan vel ikke kjøre på med 1 bar, men den er vel sikkert like holdbar som 230et. må mekke olje til turbo fra oljetrykksbryter og sveise retur i bånnpanna eller frese hull i blokka til dette. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Er det smidd veiv i b23? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 den her jo høyere komp, så du kan vel ikke kjøre på med 1 bar, men den er vel sikkert like holdbar som 230et. må mekke olje til turbo fra oljetrykksbryter og sveise retur i bånnpanna eller frese hull i blokka til dette. kompen blir vel den samme som før når jeg fløtter over stemplene å 531 toppen fra 230et'n? bunnpanna fra ET'n fløtter jeg også over:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Du de vill ikke passe! Rådene i B230 blokka er lengre og kryss bolt er 23mm dvs du får ikke de 24mm kryss boltene som hører til b23 gjennom b230 stempel,,og stempel får feil høgdei blokk. Ja det er smidd veiv, men har ikke hørt at noen har vridd av ei B230 veiv... det enkleste er å dreie ned 1mm - 1.5mm på de B23 stempla,. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Du de vill ikke passe!Rådene i B230 blokka er lengre og kryss bolt er 23mm dvs du får ikke de 24mm kryss boltene som hører til b23 gjennom b230 stempel,,og stempel får feil høgdei blokk. Ja det er smidd veiv, men har ikke hørt at noen har vridd av ei B230 veiv... det enkleste er å dreie ned 1mm - 1.5mm på de B23 stempla,. du sier noe dær.. visste ikke det var forskjell på kryss boltene! mange sier rådene i 230et er dårlige, er rådene i b23 bedre? hadde vært arti om di holdt opp til rundt 300hk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 B23 rådene er bedre ja, vet ikke hvor tykke de er men. B230ET rådene er ca 9mm tykke, mens i B230FT er de ca 14mm. Jeg har vridd en ET råde nesten 1/8 omdreining, gikk gjorde det, men stygg lyd. Tror motoren hadde en "nær døden opplevelse" ei stund da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 er Rådene på ET å FT på samme tid akkurat det samme? eller må du over 1990 for at FT rådene er bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 gå å se om du har no retur i bunnpanna på den ET motoren din du:D (for det har du ikke, den sitter i blokka) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 FT og ET er like ja. men tror den sterkere modellen kom i 89.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 FT og ET er like ja.men tror den sterkere modellen kom i 89.. Kom vel mer nøyaktig 7/88 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Hvis den 230ET'en din er så sliten, HVORFOR I ALL VIDESTE verden skal du da dra stemplene over i en annen blokk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 gå å se om du har no retur i bunnpanna på den ET motoren din du:D (for det har du ikke, den sitter i blokka) hehe, kansje du har rett i d.. var under å bytta den tettningsringen på retur røret, men d er ei stund sia! husker faen ikke om den var på blokka eller ikke, men hvis du sier d så har du sikkert rett:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Hvis den 230ET'en din er så sliten, HVORFOR I ALL VIDESTE verden skal du da dra stemplene over i en annen blokk? satte d litt på spissen at den var så sliten.. var rådene jeg tenkte mest på! hvis stemplene er greie, så bytter jeg bare ringer å fløtter dem over, men siden d ikke går ann, så får jeg heller dreie ned noen andre.. jeg vil ha en motor som tåler ca 260-280 hk i lengden uten åt jeg trenger å kjøpe en FT/FK som koster endel penger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Få tak i en blokk fra en 230f/fb/fx = billig, og kjøp 4 støpte stempler hos spm = 1600,-. Da har du en blokk som er meget driftsikker ved 300hk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.