Gå til innhold

Til de som lurer på hva de skal kjøpe! (Bilstereo, altså!)

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

God nytt år får jeg si først.

Personlig lar jeg tester være tester. Synes de fleste virker korrupte.

Tar meg friheten til å nevne både blad å merke.

Lyd & Bilde. he he Alle kjenner disse. De tester det ene å andre i hytt å pine.

Har enda ikke hørt de si noe negativt om f.eks Pioneer. Ta f.eks hjemmekino pakka demmes som heter Dvc340!? Dette fikk meget god kritikk men personlig synes jeg det spiller dritt. Go forhandler er den som selger det kunden vil ha. Da tenker jeg på utstyr og tar litt pris i betrakting. Er bare tull å presse på med kjempe stor bass med enda større mono til en som kommer med 5000 kr å har det som ett budsjett. Er selgeren seriøs nok så bør han prøve å holde seg til det kunden har tenkt å legge i det.

Kan selfølgelig komme med eksempler å spørre ut litt om hva han egentlig hadde tenkt seg. Bare for å sjekke att han får det han vil ha.

Å analysere kunde er meget viktig. Ikke bare referè til div tester og si att

" Det er dette du skal ha!"

De fleste forhandlere har også begynnt med å faktisk ta seg litt tid til kunden å bli med ut å kanskje komme med plasserings forslag, utstyr som bør benyttes, å faktisk huske på alle han trenger for å få "popmaskinen" til å spille.

Noe dritt å stå å kobble så mangler du kanskje sikring, kabelsko, polsko fordellingsblokk osv.. Dette er også ett glimrende mulighet til å få seg en fast kunde! (Mer salg også)

Kunden blir førnøyd med kunde behandlingen, han har fått alt han trenger å forhåpentlig vis fornøyd med valget DU SOM SELGER HAR FORESLÅTT OG KOMMMET MED.

Kanskje litt OT men men

Meget bra innlegg! kiddie

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda Tester kan være og er ofte korrupte men når ting går igjen i de aller fleste testpaneler rundt om i verden burde dette gi et aldri så lite pekepinn om at produktet er bra.

men så kommer spørsmålet hva er bra lyd da??? den som kan gi meg fasitsvaret på dette skal få en stjerne i margen hos meg for det er ingen andre en DU som kan avgjøre hva DU syns er bra lyd.

Nei kom dere ut og hør i biler som har montert det utstyret du tenker på å kjøpe og da tenker jeg ikke på Demobiler bygd av folk med årevis erfaring med bilstereo men biler med anlegg bygd av den vanlige mann i gata og velg produkter utifra dette.

Det kan selvfølgelig lønne seg å høre hr inne hva folk generelt er fornøyd med men til syvende og sist er det din personlige smak som skal avgjøre hva du skal velge og ikke en selvoppnevnt ekspert på et forum.

mvh

Odd-Helge

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Tester kan være og er ofte korrupte men når ting går igjen i de aller fleste testpaneler rundt om i verden burde dette gi et aldri så lite pekepinn om at produktet er bra.

men så kommer spørsmålet hva er bra lyd da??? den som kan gi meg fasitsvaret på dette skal få en stjerne i margen hos meg for det er ingen andre en DU som kan avgjøre hva DU syns er bra lyd.

Nei kom dere ut og hør i biler som har montert det utstyret du tenker på å kjøpe og da tenker jeg ikke på Demobiler bygd av folk med årevis erfaring med bilstereo men biler med anlegg bygd av den vanlige mann i gata og velg produkter utifra dette.

Det kan selvfølgelig lønne seg å høre hr inne hva folk generelt er fornøyd med men til syvende og sist er det din personlige smak som skal avgjøre hva du skal velge og ikke en selvoppnevnt ekspert på et forum.

mvh

Odd-Helge

Meget bra innlegg

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har positive ting å si om pioneer??

Skal bygge anlegg og har pioneer spiller...

Tenkte det kunne vært greit å fortsette med det merket om det kan anbefales?

Har litt lite peiling når det gjelder slik enda så kom med forslag til andre merker og!!

Har litt lite med penger desverre så jeg kan ikke ta meg råd til dyre ting,

noen som tror denne er verdt å satse på? http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1538

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pioneer sine høyttalere har jeg ikke hørt de beste tilbakemeldingene på,men subwooferene og forsterkerene skal visstnok være greie.

går man inn på f.eks bilradiospes i butikken deres,vil dem prøve å prakke på en ting man egentlig ikke vil ha,eller er for dyrt. vær bestemt når du går inn;) hjelper litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Tenker på og kjøpe et greit sett i klassen 3 - 4000 kr.

Noen som har noe å anbefale.

Ser på en pakke fra BOSS til 3000.

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=100

men lurer også på og kjøpe en DY 94 multimagnet 12" fra Dynabel og finne en god forsterker til denne.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm

Hva er best av disse, eller burde jeg heller finne meg noe helt annent?

Kom med forslag. :)

Bil: Audi 80 2,0E (115hk) med 17" borbet-felger

Bilstereo: Pioneer 4" fronthøyttalere

Pioneer båndpass-kasse med 10" element

Genesis dual mono-forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Rockford Fosgate. så det er et merke jeg støtter fult ut. Når det gjelder spillere har jeg veldig god erfaring med pioneer sine.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

pioneer sine spillere er bra men høytallerene og suben liker eg ikkje synst du betaler litt meir en d du får, menmen d va min meining, personli lika ej MA audio veldi gott (sub) og magnat høgtalere , dynabl er og bra, der får du vertfall d du betalar for + litt til kansje, og vist noken skal ha en billi og grei cd spiller so er VDO Dayton en go og billi spiller med mp3. og vist noken skal ha billi og kraftig sub so kik på MA audio sine elementer!

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider