Gå til innhold

lysjustering (bergen)

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

begynner å bli ein plage dette.

monterte xenon lys på bilen min for ein tid tibake. alt var fint og ok. men så flytta eg fronten min litt inn pga den stakk litt langt ut og lys justeringa blei heilt feil. dei blenda nemlig alle.

justerte lyktana mine ned men da såg eg nesten ingenting.

justerte dei litt opp idag men no blinker alle på meg:(

er da noko tommelfingerregel for å justere lykter?

kven justere lykter?? alle bil verksteder??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommelfinger regel finnes vel ikke.. men det er en liten ide å stille seg opp mot en vegg hvis du skal justere.. en rein vegg, uten lister eller noen form for ting som kan påvirke synet. det du kan gjøre, er å stille de inn helt nøyaktig likt. deretter tatr du deg en prøvetur, å ser om noen blinker, eller om du syns det er for lavt. juster til du finner det rette... men like lys er nr 1. men er du sikker på at du ikke har fått lys ifra england? for der er jo lysbildet noe annet enn hær. der går jo lyset opp i kanten i grøfta, men de kjører på den andre siden va vegen, så der grøfta dems er, blir det ei bil i norge. så sjekk det og. men justering av lys er noe alle bilverksted gjør.

BTW: er lysa godkjente, eller bare et sånn ulovlig xenonkit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommelfinger regel finnes vel ikke.. men det er en liten ide å stille seg opp mot en vegg hvis du skal justere.. en rein vegg, uten lister eller noen form for ting som kan påvirke synet. det du kan gjøre, er å stille de inn helt nøyaktig likt. deretter tatr du deg en prøvetur, å ser om noen blinker, eller om du syns det er for lavt. juster til du finner det rette... men like lys er nr 1. men er du sikker på at du ikke har fått lys ifra england? for der er jo lysbildet noe annet enn hær. der går jo lyset opp i kanten i grøfta, men de kjører på den andre siden va vegen, så der grøfta dems er, blir det ei bil i norge. så sjekk det og. men justering av lys er noe alle bilverksted gjør.

BTW: er lysa godkjente, eller bare et sånn ulovlig xenonkit?

lyktana er fra in.pro. direkte fra tyskland, så eg meiner dei er ok.

i følge han eg kjøpte dei hos så sa han at dei var godkjent for vanlige biler og gatebruk. dette merket var og brukt i mange kjente bilmerker. men har blitt stoppa av politiet før og dei sa bare " du har ettermontert xenon lys? oki. bare kjør vidare":):)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyktana er fra in.pro. direkte fra tyskland, så eg meiner dei er ok.

i følge han eg kjøpte dei hos så sa han at dei var godkjent for vanlige biler og gatebruk. dette merket var og brukt i mange kjente bilmerker. men har blitt stoppa av politiet før og dei sa bare " du har ettermontert xenon lys? oki. bare kjør vidare":):)

åh, da skal det jo være greit forsåvidt.. skal stå et "tüv" merke på luktene hvis de er godkjente og, bare så du veit det da.. men åssen gikk lysjusteringa? fikk du sjekka med et verksted eller gjorde du det selv?

har hørt om de lyktene fra in.pro.. er jo litt dyre de, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker lite av det, men synst eg leste en plass noe om dette her med

og stå parkert på ein bein flate, mot ein slett og fin vegg.

Så skal lyktene dine vere en viss distanse fra veggen, og da skal lysa lyse

ikkje høgere enn ein viss distanse opp på veggen.

Muligt dette blir helt feil på nyere biler, som kommer med lavere montert lykter,

og generellt lavere biler... Også muligt at eg tar helt feil! :hammer

Men uansett, et bilverksted fikser dette for deg på null komma svisj..! hellothere

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, da skal det jo være greit forsåvidt.. skal stå et "tüv" merke på luktene hvis de er godkjente og, bare så du veit det da.. men åssen gikk lysjusteringa? fikk du sjekka med et verksted eller gjorde du det selv?

har hørt om de lyktene fra in.pro.. er jo litt dyre de, eller??

dyr og dyr. er ikkje orginale lykter:) betalte ein slant penger ja:)

var hos møller idag men seff gløymte eg å spørra. var heilt i andre tanker. litt stressa.

skal sjå om eg får gjort det på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette veggtrikset funker helt greit. Du kan også ta en bil med riktige lys som kan lyse på veggen først, marker på veggen hvordan lysene skal være og så setter du bare din på plassen og stiller til det stemmer med merkene på veggen. Det burde være godt nok :)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... det er også en mulighet, men da må jo den bila som lyser på veggen være av den samme type, ihvertfall samme høyde på lys, for at ingen bil/lys er like...

SÅ nøyaktig tror jeg ikke engang biltilsynet er engang når dem sjekker lysa ...

Når jeg hadde min inne hos dem så kjørte dem bilen en viss avstand fra en vegg dem hadde (rett forann løftebukken) der det var en strek på. Så lenge lysa traff ca der så var alt greit ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider