Gå til innhold

Bil som er billig å forsikre for 18åring:S

Ranger emnet


ThaRayman

Anbefalte innlegg

Enig med viking her, greit at det er artig med masse motor og ny bil. Men når du nettopp har fått lappen så tror 99% av oss at vi er Petter Solberg bak ratte.

 

Jeg hadde en 40hk boble hadde det mye artig med den til jeg ble litt for iverig, da var jeg glad det var en gammel boble.

Men er jo opp til personen hvilken bil han vil ha og hvor mye penger han vil bruke.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns det er en vurderings sak det med sprek bil til 18 åring!

bilene jeg kjørte rett etter jeg kjørte opp var vel 240hk 740 tic, 240hk 850 t5r,200hkbmw 325 e-30...har vel siden kjørt nesten bare spreke biler! mistet lapp 1 gang. men har da også 0 skader! untatt en liten en med mammas yaris!

er for tiden 21 år....folk som har interresse for alt som har med motor vet som regel hvor grensene går selv om en er bare 18 år! med unntak da vel å merke!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en uno turbo, hadde denne ett år siden har jeg hatt 500sec og nå s4 (+ diverse jalla biler uten mye hester). Har fått 1 fartsbot (med en 60hk uno :P ) og haringen skader på samvittigheten. Kjenner selv hvor grensene går og det regner jeg med at de fleste ungdommer gjør. Uansett kjører jeg likt samme hva slags bil jeg bruker så at bilen er rask har vel mindre å si. Kan kjøre gris med 90hk også

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en bil som ikke er så populær som ungdomsbil. Jeg har nå en 1991 Ford Orion. Samme bilen som Escort, men navnet er annerledes. nesten 1000 kroner billigere i året enn en Escort. Dessuten. En 1,6 liter på 105 hester går sikkert greit nok til du får deg litt bonus. Eventuelt kan du kjøpe deg en eldre Mercedes. Hadde en 1987 modell 230E med "nesten" 140 hester, bakhjulstrekk og manuell kasse. Denne hadde jeg i mitt navn med delkasko. 9000 i året med 20% bonus.

 

Snakk med banken din. Er du kunde i en bank, får du ofte billigere forsikring der enn hos rene forsikringsselskaper.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke ann på om man er 18 eller ikke... det er personligheten det kommer ann på...

 

Selv har jeg kjørt skadefritt i 2 av 2 år med lappen, og har aldri vært i en nestenulykke engang.

 

Men jeg vil anbefale en Toyota Carina 82-mod! har bare 75hk, men har RWD og er akkurat nok hissig til å få noen fine sladder på :D Forsikring koster like mye som bilen... 3000 ;)

 

EDIT: Escort er dyr å forsikre ja! 7500 på meg, 3000 på modern (å da nekta hun på at en ungdom skulle kjøre den)

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at det var like dyrt å forsikre en 88 mod 318 som en 88 325i..... makes no sense

 

Det går nok på tyveri og ulykkestatistikken. Om bilen har 105HK eller 173HK spiller ingen rolle. Begge bilene kan man kjøre i 100 med gjennom en sving der det bare går å ha 60. Utfallet blir mye det samme:KRÆSJ!!!!

 

Motor har såklart litt å si for kjøremønsteret, men ikkje alt. Det er mer biltypen det går på. Eg holder samme farten på de samme plassene (som regel) med både M3'en og 324'en, selv om det er 90HK i foskjell på disse, men de er forholdsvis like å kjøre. Forskjellen er ikkje farten, men hvor lang tid du bruker på å oppnå den. Har man først kommet opp i fart, kjører man i den farten...

Ung og verdensmester fra dag 1!!!

 

Og faren din mister ikkje bonus på sin bil hvis du bulker. Det er bare tull. For det begynte min far å hyle om her i huset og. Sannheten (ihvertfall for meg og alle andre eg kjenner) er at man har en forsikring PER BIL. Dvs at det går ikkje ut over premien til dine foreldre selv om du er uheldig. Eksempelvis har mamma/eg tre biler. Mine foreldre har to, med 75% bonus på begge. Dette er bil 1 og 2. Bil 3 er min (eller reg på mamma, men disp av meg). Denne er det 60% bonus på. Kræsjer eg bil 3 trekker selskapet bonus fra denne og forsikringspremien på DENNE ENE BILEN går opp. Ikkje de to andre, de vil beholde sine 75%. Dessuten er bil 3 hos oss forsikret i ett annet selskap enn 1 & 2, så historien på disse løper uavhengig av hverandre.

 

 

Skal man ha en bil som er billig å forsikre lønner det seg å velge vekk populærmodellene, uavhengig av motor. 3-serie, Golf I, II og III, Sierra, Escort, 200SX osv osv......

 

Og en grei huskeregel er at jo mer ukurrant/sjelden en bil er, jo mindre statestikk finnes det på den. Ergo; ofte billig forsikring.

 

Det er mye japsebiler som går greit og er billig å forsikre. Hvor bra/tøff/attraktiv/aktuell de er, må bli opp til deg.

 

Man kan og kompensere litt på hva man er ute etter; skal man ha motor og det MÅ gå fort, ja da MÅ du nok og betale litt. Ett alternativ er å fokusere på noe annet. Fin bil, liten motor kan jo gå an og. Eller som en kamerat av meg har gjort. Fikk ikkje kjøpe bil med motor han kunne trekke oppmerksomhet med, så han har en skamhevet HiLux med 35" hjul og div. Går som en bøtte med drit, men får oppmerksomhet og eg kan LOVE deg at det er mye alternativ morro en kan få med en sånn. Pluss at de er kul å se til.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden fattern kjører en bil av det litt sintere slaget nekter han å sette forsikringa mi på seg selv, da et bonustap vil koste ham flere titusener mer i året på sin egen bil...

Om du bulker og vraker din bil som står i hans forsikring vil det jo kun bli bonustap på den bilen, eller hur?

Suzukien skal stå forsikra på faren min, om jeg da bulker eller skader andre biler så vil det kun svi for meg som betaler for bilen. Ingen av de andre bilene som står på han vil lide av bonustapet.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt ikke noen bedre sted å legge denne så dere får bare flytte om det var upassende!

Som kjennt så er det jo ikke akkurat billig for en person med ferskt førerkort og lite år på baken å få forsikret kjerra si! Er SVINdyrt faktisk:P

Og siden fattern kjører en bil av det litt sintere slaget nekter han å sette forsikringa mi på seg selv, da et bonustap vil koste ham flere titusener mer i året på sin egen bil...

 

Så jeg lurer da på om noen her har tips til biler med litt motor i som det går ann å få forsikret for "ok" pris?! Gjerne driftssikre veteraner... Merke er egentlig ganske uvesentlig.

 

Mazda 626 2,0i 16V er tingen, må selvsagt være en GD-utgave, og helst 88 modell. 148 hk og toppfart på 208 km/t. Nevnte data er i realiteten høyere. Søk på FE3! Billig å forsikre...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 626 2,0i 16V er tingen, må selvsagt være en GD-utgave, og helst 88 modell. 148 hk og toppfart på 208 km/t. Nevnte data er i realiteten høyere. Søk på FE3! Billig å forsikre...........

 

Nå må du slutte og mase om denne j*vla mazdamotoren!:D:D

Kjøp Bakhjulstrekk ihvertfall, det lærer man mye av!

Og såklart en bil som det ikke er så nøye om det blir ei ripe eller en bulk i.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør men:

Hva skal du, med ferskt førerkort og lite år på baken, med en bil som har litt motor i?

 

Med litt motor regner jeg med at du vil ha en bil med mye hk/kraftig motor og ikke en Hyundai Atos!

 

Kjøp deg en Escort 1,3l og lær deg å kjør.Det er nok ulykker med ferskinger som nettopp har fått lappen!

 

Ufattelig at et Crewmedlem kan komme sleivende med en slik nedlatende kommentar! Rett og slett et umodent svar!

Tydelig at dette Crewmedlem mener at mange hester er synonymt med høy hastighet! For noen er det slik! For de fleste er mange hester synonymt med kjøreglede. Det å vite at bilen fint tar den BMW'n som ligger foran, og mener han er kongen på veien. Å ligge i 5 gir fra A til Å uten å herje med opp og -nedgiring, for å holde tritt med trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår