Ellingh Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ska til å montere følgende i minn bil nå: Focal K2 130KF Focal K2 165KF 2* 10" Wild Beast Å lurer på Hvilken Forsterker jeg ska bruke Fx Helix db 5? eller fx en 4 kannals amadeus å en mono block av amadeus? eller noen som har noen gode tipps? Mvh Elling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ska til å montere følgende i minn bil nå: Focal K2 130KF Focal K2 165KF 2* 10" Wild Beast Å lurer på Hvilken Forsterker jeg ska bruke Fx Helix db 5? eller fx en 4 kannals amadeus å en mono block av amadeus? eller noen som har noen gode tipps? Mvh Elling Du bør nok ha en 4-kanaler og en egen forsterker til å drive subbene. Om dette er en 2-kanaler eller monoblokk betyr ikke allverden. Valg av merke/modell bestemmer du og lommeboken din ;) Et tips er å i hvert fall ikke kjøpe det billigste med "rett" antall watt. Kjøp heller det dyreste du har råd til... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingh Skrevet Oktober 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Amadeus digitalforsterker 4x100W RMS, 2x400W RMS mono og Amadeus digitalforsterker 1x1000W RMS monoblokk .. Er dette noe å satse på for meg? Noen som har noen andre forslag?? Eller tipps? Mvh Elling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Amadeus digitalforsterker 4x100W RMS, 2x400W RMS mono og Amadeus digitalforsterker 1x1000W RMS monoblokk .. Er dette noe å satse på for meg? Noen som har noen andre forslag?? Eller tipps? Mvh Elling Sier meg så godt som ingen ting... Pris hadde hjulpet litt, så det hadde vært mulig å vite hvilken prisklasse du ligger i. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Den 5 kanalern Fra helix er stabil i 1 ohm og vil drive dette meget bra . Selv om Wildbeastene er tungdrevne så har vi testa den på woofere av større kaliber og den futter :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingh Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 http://www.iceaudio.no kan du sjekke priser på div. Amadeus ampen ligger på ca 5500kr pr stykk. blir da samla ca 11000kr. Helix db 5 ligger på 5990. Men noen som har peiling på om amadeus eller helixen klarer å drive dette Maximalt.? Mvh Elling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Om målet var å dra dem helt ut, ville jeg gått for en monoblokk på minst 1500W RMS, helst 2000. Alltid bra lydmessig om man har kraftreserver! :) Hvis det er slik at 11000,- er aktuelt, kan du vel gå for en fet monoblokk eller 2-kanaler, i retning HELIX Dark Blue 1000.2, og en 4-kanaler, a'la HELIX H400 Esprit 4x70W så du får kremen du trenger! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingh Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Måle mitt er å ha nåkk kraft til å drive det til det maximale. heller for stort en for lite. + Er det noe mer jeg bør inkludere i bilen min ? noen tips? er rimelig noob på bil stereo. (ska ha inn en x-box og noen lcd sjermer oxo) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Har du kjøpt de Focal K2-settene enda? Om ikke, så ville jeg kanskje revurdert å ha så drøyt høyttalersett bak, og heller kjøpt noe billigere og drevet bakhøyttalerne med spilleren - og hatt en fetere to-kanaler på frontsettet, evt. brokoblet en firekanaler på det. Kraftreserver gjelder frontsett også, med nok power blir det mye mer futt og kvalitet i lyden! :) Det er en vanesak, men etterhvert vil nok også du like å ha lydbildet kommende forfra, som man har hjemme! De bak trenger ikke så mye lyd! :) X-box og skjermer er fett! Så transmedia.no hadde en stilig 13" takskjerm, som jeg har sikla litt på. Billig var den også! Så lenge du gjør installasjonen av alt dette bra, så blir resultatet smokin'! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingh Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Har kjøpt dem ja. eneste som gjenstår til bilen før jeg bjynner å montere er : Forsterker og sjermer. resten er i box. men er altids åpen får forslag. Blir sikker en 13" bake å en 7" forann. Noen som har ett genialt forslag til hvor i h.. jeg ska stappe xboxen får å ikke riste den til pices ? ikke at der er så mye bass i bilen men litt blir det jo. Ps. ska inn i en VW Corrado G60 som jeg akkurat har begynt å dempe med BB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg