Gå til innhold

Hvem eier hvem?

Ranger emnet


Mr. SQ

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og sånn for nysgjerrigheten's skyld, hva med:

 

AMEGA

Seas

Dynabel

Grundig

Sony

Pioneer

Alpine

Panasonic

 

Bare vært artig å visst om de ligger under noen andre, eller er "egen-drevne"..

 

Sony, Pioneer, og Alpine er vel ikke under noen andre, eller driver noen

andre datter selskaper?

 

Amega er svenskt, og har nok ikke skiftet eiere.

 

SEAS er jo norsk, og eies av flere av de ansatte.

 

Dynabel er ikke noe firma, men et registrert varemerke eiet av Eltek.

 

Grundig er selvstendig så vidt jeg vet.

 

Sony er selvstendig.

 

Pioneer tror jeg klarer seg selv.

 

Alpine tror jeg ikke har noe moderselskap.

 

Panasonic eies av Matsushita Electric Industrial Co. Firmaet eier også Technics.

 

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiwa er vel endel av Sony fortsatt? Og Recoton eier Magnat, macAudio, Heco og Jensen så vidt jeg husker.

American HiFi Industries har Rockwood, Phonics Digital, Volfenhag og sikkert noen til...

Matsushita har både Panasonic og National mens Technics vel er lagt ned?

 

Og la meg samtidig få uttrykke min indignasjon over trådstarters schlapphet angående manglende utlegging av linker til samtlige merker... :D

 

Hadde noen tanker om en sticky link-tråd til alle merker... men er jo bare artig om de sorteres under eierskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiwa er vel endel av Sony fortsatt? Og Recoton eier Magnat, macAudio, Heco og Jensen så vidt jeg husker.

American HiFi Industries har Rockwood, Phonics Digital, Volfenhag og sikkert noen til...

Matsushita har både Panasonic og National mens Technics vel er lagt ned?

 

Og la meg samtidig få uttrykke min indignasjon over trådstarters schlapphet angående manglende utlegging av linker til samtlige merker... :D

 

Hadde noen tanker om en sticky link-tråd til alle merker... men er jo bare artig om de sorteres under eierskap.

Takker for opplysningene.

 

Var litt usikker vedrørende Technics, men det eksisterer fortsatt i Europa på DJ siden tror jeg.

 

Ja, jeg baklager, jeg er fryktelig slapp.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panasonic er vel en del av Matsushita-konsernet, et ENORMT foretak som eier en hel drøss forskjellige merker. Men jeg skjønte ingenting av siden dems, hehe...

 

Bilde1.png

 

Seas er helnorsk, og eies faktisk av de ansatte :)

 

Er SEAS også eier av Dynabel?

Elelr er det slik at EL-Tek i Oslo får disse produsert til seg under navnet Dynabel?

Eller er det eget merke som EL-Tek importerer?

 

EDIT: Beklager.. Ser at det er besvart..:( :)

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SEAS også eier av Dynabel?

Elelr er det slik at EL-Tek i Oslo får disse produsert til seg under navnet Dynabel?

Eller er det eget merke som EL-Tek importerer?

 

EDIT: Beklager.. Ser at det er besvart..:( :)

 

Tror ærlig talt ikke SEAS ville være bekjent av å produsere elementer på nivå med dynabel bilstereo. Eltek har satt navnet (dynabel) sitt på standard produkter fra produsenter i Østen når det kommer til bilstereo.

Jeg har ærlig talt problemer med å forstå hvordan dem kan rote til et merkenavn med alt fra High-End hjemmehøyttalere til low end bilstereo produsert i Østen. Men det er dems merkenavn, ikke mitt.

 

Jeg har stor respekt for Eltek og mye av det dem kan vise til på hjemmemarkedet. Bare så det er sagt.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB Quart ble kjøpt av Maxxsonics 21 september i år.

 

mvh

 

Glenn

 

Eller "solgt til" som kanskje er mer dekkende.

Det går en del rykter om at Rockford sliter veldig med økonomien for tiden.

Kundegrunnlaget er sviktene, noe jeg godt kan skjønne.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VDO Dayton kjøpte opp Philips sin bilstereoavdeling for noen år siden....

Amega "eies" av blant andre Alpine (Eller Lava Electronics) i Sverige og Micke Forsberg.... Lava i Sverige og Lava i Norge har stort sett de samme eierne etter hva jeg vet. (Tror det ene kan være datterselskap av det andre, men det skjedde mye her da Alpine Sverige AB gikk konkurs for "ett par år siden")

GAS er ett eget merke som BRL i Sverige eier...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller "solgt til" som kanskje er mer dekkende.

Det går en del rykter om at Rockford sliter veldig med økonomien for tiden.

Kundegrunnlaget er sviktene, noe jeg godt kan skjønne.

 

Mvh

Dag Johansen

 

RF tapte mye penger på MB, det var vel den største grunnen til at de solgte tror jeg....

 

RF har "slitt litt" den siste tiden, blant annet så sa de opp alle de høyeste rankete deltagerne de hadde som var fullsponset av RF, dette gjorde de ifjor høst...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for opplysningene.

 

Var litt usikker vedrørende Technics, men det eksisterer fortsatt i Europa på DJ siden tror jeg.

 

Ja, jeg baklager, jeg er fryktelig slapp.

 

mvh

 

Glenn

 

Oh yes, DJ-utstyr driver de med enda! Hadde det ikke vært for den stive prisen hadde jeg snurra plater på Technics istedet for Numark ;)

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår