Gå til innhold

Hvem eier hvem?

Ranger emnet


Mr. SQ

Anbefalte innlegg

Hva med disse merkene:

 

Image Dynamics

 

Morel

 

Phass

 

Eton

 

RES

 

JL

 

Zapco

 

Hvem er det som "eier" Tru Technoloy merket?

 

Savner de gode Soundstream merket fra 80-90`tallet + samt JBL GTI serien.. Husker godt fra 93 - 97 , hvor mange av de beste konkurranser biler hadde produkter fra Sony ES serien (CD/dsp) , Soundstream (amps) & JBL GTI(høyttalere) ;)

 

Å det funka utrolig bra sammen etter det je skjønte.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

merket TAD,eies det av pioneer?

TAD er offisielt kun en leverandør til det proffejoneller markedet (PA, studio etc.) Det eies av Pioneer ja. Hvem tror du det er som har designet de nye ODR elementene................he he he.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med disse merkene:

 

Image Dynamics

 

Morel

 

Phass

 

Eton

 

RES

 

JL

 

Zapco

 

Hvem er det som "eier" Tru Technoloy merket?

 

Savner de gode Soundstream merket fra 80-90`tallet + samt JBL GTI serien.. Husker godt fra 93 - 97 , hvor mange av de beste konkurranser biler hadde produkter fra Sony ES serien (CD/dsp) , Soundstream (amps) & JBL GTI(høyttalere) ;)

 

Å det funka utrolig bra sammen etter det je skjønte.. ;)

 

Alle merkene du her nevner er selvstendige enheter, og alle lager produkter med en viss egenart. Dem kan godt ha et moderselskap med annet navn, men det er ikke en del av et firma som eier en hel masse merker av profitthensyn.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAD er offisielt kun en leverandør til det proffejoneller markedet (PA, studio etc.) Det eies av Pioneer ja. Hvem tror du det er som har designet de nye ODR elementene................he he he.

 

mvh

 

Glenn

 

ikke så mange merker som lager sine høytalere selv,pioneer:tad - alpine:scan speak - genesis:scan speak.....sikkert mange flere også....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så mange merker som lager sine høytalere selv,pioneer:tad - alpine:scan speak - genesis:scan speak.....sikkert mange flere også....

 

TAD lager nok bare ODR.

 

Scan Speak lager kun grom seriene til både Genesis og Alpine.

 

De aller fleste får høyttalerne sine produsert i Asia, med noen unntak. Det må også påpekes at de aller fleste bilhøyttalere på markedet er laget uten noen som helst fornuftig utviklingsprosess. Det er rene profittvarer.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAD lager nok bare ODR.

 

Scan Speak lager kun grom seriene til både Genesis og Alpine.

 

De aller fleste får høyttalerne sine produsert i Asia, med noen unntak. Det må også påpekes at de aller fleste bilhøyttalere på markedet er laget uten noen som helst fornuftig utviklingsprosess. Det er rene profittvarer.

 

mvh

 

Glenn

 

den rimeligere spx serien til alpine,er også laget av scan-speak...låter bra gjør det også...

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den rimeligere spx serien til alpine,er også laget av scan-speak...låter bra gjør det også...

 

Godt mulig at det er Tymphany (DST) som står for utviklingen, og at diskanten baserer seg på en Scan Speak løsning, men midbassen kommer ikke fra noe Scan Speak sortement, så det blir nok riktigere å si at det er produsert av Tymphany.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at det er Tymphany (DST) som står for utviklingen, og at diskanten baserer seg på en Scan Speak løsning, men midbassen kommer ikke fra noe Scan Speak sortement, så det blir nok riktigere å si at det er produsert av Tymphany.

 

mvh

 

Glenn

 

okay....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay....

 

Var bare for å være litt vanskelig.......................neida.

 

Scan Speak eksisterer ikke lenger som et firma, ei heller Peerless eller Vifa. Disse er nå kun varemerker under det som het DST, men som nylig fusjonerte med Tymphany og nå heter firmaet Tymphany.

 

Derfor kan det bli feil å si at det er Scan Speak elementer, da det kan gi inntrykk av at elementene stammer fra Scan Speak sitt sortement. Noe dem ikke gjør.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare for å være litt vanskelig.......................neida.

 

Scan Speak eksisterer ikke lenger som et firma, ei heller Peerless eller Vifa. Disse er nå kun varemerker under det som het DST, men som nylig fusjonerte med Tymphany og nå heter firmaet Tymphany.

 

Derfor kan det bli feil å si at det er Scan Speak elementer, da det kan gi inntrykk av at elementene stammer fra Scan Speak sitt sortement. Noe dem ikke gjør.

 

mvh

 

Glenn

står affall scan-speak på mine ellementer.....hehehe

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår