Gå til innhold

Flasher - Omega lavbudsjett, igjen :)

Ranger emnet


Flasher

Anbefalte innlegg

Ok, for de som vil lese om enda ett lavbudsjett prosjekt, så kommer det ett til her :)

 

Bilen da jeg kjøpte den (desverre uten bilder) :

 

- defekt clutch sa dama.. javel sa jeg..

- bilen var godkjent denne sommeren

- årsavgift betalt

- 4 slitte dekk, og ingen vinderdekk..

- forferdelig møkkete!!!!

- motor skiftet, gått 140k

 

Sist mandag brukte jeg til å fikse clutchen.. jeg visste att den ikke var utslitt, men att det kun var utløserlageret, det sa jeg ikke til dama jeg kjøpte den av.. hehe :) brukte vel noen timer for å ta ut kassa, og inn igjen, men gikk veldig lett, omega er fin bil å skru på :)

 

Videre, så har jeg renset den innvendig, men mangler litt på setene.. selv om de har hatt varetrekk, så er de misfarget, men veldig hele og fine.. varmesetene virker også :)

 

Bra dempere var det på bilen, jeg har justert fjørene litt med bosch-teknologien.. dessuten har jeg sparket på noen gamle kapsler jeg fant, så felgene ser "litt" bedre ut..

 

Omega, 2.0i og cl merker er tatt bort ;)

 

Potta har jeg tatt av, og sveiset på store enderør, og tatt ut dempeull, ble bra syns jeg, og gratis mod :)

 

Har installert anlegg da, og ekstra batteri baki, ble også bra syns jeg.. er fornøyd, ny basskasse ankommer :)

 

Jeg har også fikset bilen litt innvendig da, så den ser ok, og ungdomsvennlig ut :)

 

 

Videre planer det vet jeg ikke.. skulle fått lakk på fangere, frontfanger med spredere, 17" felger har jeg kanskje ordnet meg, får nærmere beskjed om dette, og en vinge.. sånn omega 3000 eller noe i den duren, ikke torshov.. hehe.. Soting tror jeg att jeg holder meg unna, for politiet er virkelig på farten for tiden.. kan sikkert tone baklampene mine mildt, men det tror jeg er alt.. ellers så skal jeg modde grillen, så det blir kun ei ramme, med netting i midten, samt prøve å støpe øyelokk, det blir en ny erfaring for meg..

 

Bilen skal også poleres :)

 

 

Bilder? ja :)

 

gromega01.jpg

 

gromega02.jpg

 

gromega03.jpg

 

gromega04.jpg

 

gromega05.jpg

 

gromega06.jpg

 

gromega07.jpg

 

gromega08.jpg

 

 

Kommentarer og innspill mottas med takk :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De 6x9 i hatthylla er forresten bare gitter ytterst.. pga noen hull som var der fra før, så ser liksom ut som jeg har 4 stk, men har bare 2.. fant ut att det var bedre, enn å ha noen store hull der :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser artig ut. Alltid hatt sansen for slike økonomi-prosjekter :)

 

Men soting kan du kjøre med så mye du vil, de kan ikke ta deg for det! Men du trenger heller ikke den mørkeste sotinga da. Er værre å sote baklampene.

 

Og en annen ting angående lakken: Ta å kjør på med lakkrens for du polerer. Da fjerner du det matte laget i lakken og gjør det lettere å få en flott finish.

 

Anyway... Gleder meg til mer bilder jeg ;)

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men soting kan du kjøre med så mye du vil, de kan ikke ta deg for det!

 

 

Dette synes jeg du kan utdype litt..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du kan utdype litt..

 

Ok ;)

 

Alle vinduene bak kan du sote, det er ingen lov mot dette. Det blir som å kjøre kassebil på en måte, mange av de har ikke bakrute du kan se ut av engang. Og sidevinduer bak finnes mange ganger ikke. Men med sotede vinduer er det fortsatt mulig å se ut av rutene, bare ser ikke så bra inn.

 

Blei susete forklart, men 'you get the picture'?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ;)

 

Alle vinduene bak kan du sote, det er ingen lov mot dette. Det blir som å kjøre kassebil på en måte, mange av de har ikke bakrute du kan se ut av engang. Og sidevinduer bak finnes mange ganger ikke. Men med sotede vinduer er det fortsatt mulig å se ut av rutene, bare ser ikke så bra inn.

 

Blei susete forklart, men 'you get the picture'?

 

Hehe, ja det visste jeg jo, men det er jo stygt å bare sote bak.. Tenkte du hadde funnet ett smutthull i loven eller noe så soting var lov jeg skjønner du:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for guds skyld få av de fæle Escrot kapslene! :)

 

ey, jeg har akuratt sparket dem dit jo :D

 

Og skal det sotes, skal det ikke bare være bak, for det ser jævlig ut ;)

 

Takk for tipset ang lakk, den skal snart gjøres noe med, for den er skikkelig matt..

 

Har sett noen omegaer som har sånne lamper ja, kanskje jeg skal gjøre det? takk for ideen, var ikke dumt det :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey, jeg har akuratt sparket dem dit jo :D

 

Og skal det sotes, skal det ikke bare være bak, for det ser jævlig ut ;)

 

Takk for tipset ang lakk, den skal snart gjøres noe med, for den er skikkelig matt..

 

Har sett noen omegaer som har sånne lamper ja, kanskje jeg skal gjøre det? takk for ideen, var ikke dumt det :)

 

kan skaffe deg det meste av omega deler.. sota baklykter, alu felger, diff med sperre.. de er en koplett bil uten motor... send pm

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wave

Ikke verst Flasher!

Jeg mente nok det var deg jeg så i går kveld, med "nybil" :)

Et par alu felger hadde nok gjort seg ja, rart du ikke har det liggende egentlig, så mye som du holder på med bil, hehe.

Forventer vi en "Flasher makeover" på denne også? Ser litt av tinga er gjort allerede (bosch teknologien :D, eksos ++ )

Snakker vi hellakkering også?

 

Jeg hørte hva som skjedde med sotinga på gamle Rekord'n din, så jeg skjønner at du ikke gidder å sote igjen, i påvente av å bli stoppa igjen..

Hørte kærn frå Velta hadde kjøpt den :)

 

Stå på! Flasher stuk all the way :D

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Snakker vi hellakkering også?

 

 

Heisann, ja, så deg gitt :)

 

Nei, denne får nok ikke noe lakk, er bare biler som er helt ødelagte i lakken, som får lakk, denne her kan jo fikses ;) hehe :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt ett par 10" bassere av merket zachry.. Basserene er egentlig krafige og tunge som faen, og låter bra spør du meg.. De er 2 spolet, og kassen er koblet ned i 1 ohm, som drives av en rf1501bd for de som intresserer seg :)

 

Er det noen som har info om zachry, så spytt ut, er nysgjerrig..

 

Noe spesielt mer har det ikke skjedd nå, men det kommer.. har planer :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår