Magnum_pi Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 "Røntgen" ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 er få av satelittene i omløp som er privateide.. og alle som er det er TVsatelitter.. Google har muligens råd til å kjøpe en satelitt.. men ikke en millitær satelitt:P desuten tar det mange hundre timer bare å ta bilder av bakken rett under der satelitten går i bane .. tenk da på hvor mange hundre tusen timer det tar å ta bilde av hele jorden.. er en grunn til at de bruker flybilder til detaljer og bare har noen få prosent (noen? er vel være 1 % hvis ikke mindre) av jorden dekket... en dag har muligens google earth hele jorden dekket.. men det er nok den DEL! år til .. og da vil nok bildene variere mye mer enn nå .. Les her http://earth.google.com/faq.html og her http://earth.google.com/images_dates.html Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z-DoGG Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Google har muligens råd til å kjøpe en satelitt.. men ikke en millitær satelitt:P desuten tar det mange hundre timer bare å ta bilder av bakken rett under der satelitten går i bane .. tenk da på hvor mange hundre tusen timer det tar å ta bilde av hele jorden.. er en grunn til at de bruker flybilder til detaljer og bare har noen få prosent (noen? er vel være 1 % hvis ikke mindre) av jorden dekket... en dag har muligens google earth hele jorden dekket.. men det er nok den DEL! år til .. og da vil nok bildene variere mye mer enn nå .. Det sa de sikkert for 20 år sia om PC'en også: "nei dette kommer aldri til å fungere, PC'ene tar jo alt for stor plass! og er ikke praktiske i det heletatt" Se hvor feil de tok.. bare vent å se du, tar ikke mange årene før det er 5 min delay bilder over hele verden :P Siter The Rat-Mobile: Toyota Corolla 1.6DX 87mod :driving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 men gleder meg til den tia kommer hvor sattelitt bildene blir opptadert hvert 5 min med detaljerte bilder fra absolutt hele verden... sjefs konge å skjekke om det er noen ute å henger på hydro'n via internett da.. :P Word. Det hadde eid. Eller se om noen er på stranda om sommern.. Jaiks, hadde vært genialt :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Det hadde ikke "eid" spør du meg. At man skal kunne se detaljerte bilder av hvor det måtte være i hele verden hjemme på sin egen pc kan være en sikkerhetsrisiko for både det offentlige og private. Ganske greit å kunne studere bakgården til f.eks en bank eller noe lignende hvis man har tenkt å gjøre noe muffens der. Eller man kan f.eks kikke på gårdsplassen til en eller annen på forumet med Audi RS2 for å finne ut hvordan man lettest kan bryte seg inn i garasjen til stakkaren. Det er jo alltids "moro" for vanlige folk som deg og meg å sitte og glane på huset til bestemor eller noe sånt. Men det er også andre ting man kan bruke slike tjenester til. Og det syns jeg ikke noe om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Sikkerhetsrisiko ja... Google hjelper terrorister Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Det hadde ikke "eid" spør du meg. At man skal kunne se detaljerte bilder av hvor det måtte være i hele verden hjemme på sin egen pc kan være en sikkerhetsrisiko for både det offentlige og private. Ganske greit å kunne studere bakgården til f.eks en bank eller noe lignende hvis man har tenkt å gjøre noe muffens der. Eller man kan f.eks kikke på gårdsplassen til en eller annen på forumet med Audi RS2 for å finne ut hvordan man lettest kan bryte seg inn i garasjen til stakkaren. Det er jo alltids "moro" for vanlige folk som deg og meg å sitte og glane på huset til bestemor eller noe sånt. Men det er også andre ting man kan bruke slike tjenester til. Og det syns jeg ikke noe om. Såpass detaljer hadde jeg ikke likt nei, men er jo praktisk å kunne se om det ER folk på f.eks. stranda. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jas Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 hehehe... sier bare Area 51 jeg... :D BTW: fant huset mitt på google world, men det som var litt merkelig var at 360'n min sto der! og det er 4-5 år siden jeg hadde den! Siter 95' Opel Omega 2.5 V6 89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 tenk dere alle de ekle gamle pedofile man folka som kommer til å se på barn som er på stranden osv.. puke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Google hjelper terrorister knivskarpt satelittbilde av den norske hovedstaden?? egentlig ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 tenk dere alle de ekle gamle pedofile man folka som kommer til å se på barn som er på stranden osv.. puke Ja.. gleder meg til å se på et blury bilde av pene jenter i 18-årsalderen sett ovenfra, hoder er virkelig fine å se på. Er vel neppe så veldig mye å hente av å se på et gaaaaaaanske blury bilde :P Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z-DoGG Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 tenk om de en dag får tak i KJEEMPE store servere og lager et slags overvåknings kamera over hele verden, ville jo vært bra å ha mot f.eks bankran, følge dem helt hjem og ta dem på fersken... ganske usansynlig, men det hadde jo vært ganske genialt... Siter The Rat-Mobile: Toyota Corolla 1.6DX 87mod :driving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det sa de sikkert for 20 år sia om PC'en også: "nei dette kommer aldri til å fungere, PC'ene tar jo alt for stor plass! og er ikke praktiske i det heletatt" Du vet at for 20årsiden var gjennomsnits hjemmePCen mye mindre enn i dag? tror du blander 20 år med 40 år .. 1985... det var jo godt inn i den tiden vi er i nå det.. jeg hadde PC i 1985.. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z-DoGG Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 jaja, 20 år, 40 år, du fatta sikkert poenget.. utviklinga tar uanede vendinger heletiden, og ting blir ikke akkurat som de hadde planlagt, det jeg sier er at jeg tror ikke det er HELT umulig å få til "live" bilder over hele verden. Siter The Rat-Mobile: Toyota Corolla 1.6DX 87mod :driving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Ja.. gleder meg til å se på et blury bilde av pene jenter i 18-årsalderen sett ovenfra, hoder er virkelig fine å se på. Er vel neppe så veldig mye å hente av å se på et gaaaaaaanske blury bilde :P er jo noe som heter å oppgradere... bildekvalitet cheers å hvor mye det er å hente ut av ett blurry bilde, er vell opp til hvor kåt pedo grisen er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg