Gå til innhold

Problemer igjen

Ranger emnet

RoBeRt0

Anbefalte innlegg

har nettopp skifta toppdekselpakning etter at denne vår gåen , som gjorde at det kom olje på pluggene og null tenning .. etter dette så ryker bilen som faen vist jeg kjører over 5000 rpm , og går meget dårlig , kan tenkest at det er ventiltetningene som har tatt dagen , men så har jeg også problem med at olje lampa piper som faen av og til , selv om det er MYE olje på motoren , bare lurte på om noen har erfaring om dette ? sånn før jeg begynner å skru på jævelskapet

Golf G60 1991

x Golf GTI 16 V - 1988

x Golf GL 1.8 - 1985

x Derbi sm - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp skifta toppdekselpakning etter at denne vår gåen , som gjorde at det kom olje på pluggene og null tenning .. etter dette så ryker bilen som faen vist jeg kjører over 5000 rpm , og går meget dårlig , kan tenkest at det er ventiltetningene som har tatt dagen , men så har jeg også problem med at olje lampa piper som faen av og til , selv om det er MYE olje på motoren , bare lurte på om noen har erfaring om dette ? sånn før jeg begynner å skru på jævelskapet

Brukte du tettningsstoff når du monterte pakninga? Et vanlig problem er at dette tetter igjen sila på oljepumpa, og en får dårlig oljetrykk.

Skal det ikke litt til at toppdekselpakninger lekker så mye at det kommer på pluggene? Hørtes rart ut.. Uansett, det tar jo kort tid å fikse..

Bruker den mye olje da siden du tenker ventiltetting? Er det oljenivålampen eller oljetrykkslampen?

På 16v ligger pluggene ned i et hull midt i toppen. mao, veldig lett at olje samler seg der.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vil ikke gå dårlig pga ventiltetningene, da må det såfall lekke over så mye olje at du ødelegger forbrenningen helt. For mye olje på motoren er nesten like ille som for lite. Hold deg under max merket.

Få målt oljetrykket, da vet du straks litt mer hvorfor den piper. Om det bare er sensorfeil er det jo fort gjort å fikse. Er det noe annet er det oljepumpa eller lagrene i motoren din som er utslitt. Har den gått langt?

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider