Gå til innhold

Hvem hadde dette problemet? Bilen dauer i ett sek..

Ranger emnet

Kmo

Anbefalte innlegg

For en stund siden hadde noen her problem her med at bilen plutselig daua når en kjørte, kun i 1 sek liksom, også kommer den igjen..

Fikk tilbake bilen i dag, etter skifte av reg.reim å simmeringer..(lak olje)

Plutselig er turtall mye lavere, ligger på rundt 800 og noen ganger er det greit..

Sjekka ISV og blå temp for et par uker siden, skal sjekke de igjen i morgen..

Lambda er trolig gåen vet jeg, hakker noe enormt ved akselerasjon, får ikke gitt full gass og turtall er uforandra når jeg drar den ut..

Men den har aldri daua slik før, mente noen her hadde samme problem for ikke lenge siden, anyone remember?

Høres også en rar lyd fra g-lader/dynamo når jeg gir på fra tomgang..

Ligger på tomgang, også gir jeg litt gass, så kommer det en sånn skrapelyd i et sek..hver gang når jeg gir på fra tomgang..bare et lite sek, ikke konstant..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda er trolig gåen vet jeg, hakker noe enormt ved akselerasjon, får ikke gitt full gass og turtall er uforandra når jeg drar den ut..

Men den har aldri daua slik før, mente noen her hadde samme problem for ikke lenge siden, anyone remember?

Høres også en rar lyd fra g-lader/dynamo når jeg gir på fra tomgang..

Ligger på tomgang, også gir jeg litt gass, så kommer det en sånn skrapelyd i et sek..hver gang når jeg gir på fra tomgang..bare et lite sek, ikke konstant..

Jeg kjørte faktisk uten lambda en stund og jeg merket ikke at bilen oppførte seg noe rart.

Jeg hadde en litt rar lyd fra motor i forrige motoren min på halvgass, ganske ekkel lyd i grunn.. Men laderen var nyoverhalt og dynamo hadde jeg byttet, så mest sannsynlig var det vannpumpa. Vet jo ikke sikkert, men verdt en sjekk :)

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte faktisk uten lambda en stund og jeg merket ikke at bilen oppførte seg noe rart.

Hehehe, bilen min er helt i ulag, tror nesten det må være den, bestiller ny til 20. så da får vi se..

Vannpumpa ja, lenge lurt på om den er helt i hundre..men den går rundt vet jeg..høres ut som lyden kommer lenger opp men skal ta en sjekk!:) Takk for tipset:)

Men den dauinga forsto jeg meg ikke på, lader greit ifølge DEFA-computeren..+14v hele tida

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, bilen min er helt i ulag, tror nesten det må være den, bestiller ny til 20. så da får vi se..

Vannpumpa ja, lenge lurt på om den er helt i hundre..men den går rundt vet jeg..høres ut som lyden kommer lenger opp men skal ta en sjekk!:) Takk for tipset:)

Men den dauinga forsto jeg meg ikke på, lader greit ifølge DEFA-computeren..+14v hele tida

Har endel av de samme problemene jeg, og det er sannsynligvis den bensinpumpa som sitter i tanken som den ene skinnen på har blitt ødelagt (har jeg hørt da) og det kan jo høres logiskt ut...Oppfører den seg noe annerledes når du har mye bensin påå tanken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt over, om den oppfører seg annerledes på full tank..

Har forsåvidt ikke vunnet å sjekke, kom etter at den har stått et par uker med oljelekkasje og ventet på verksted..

Skal bruke morgendagen på å finne oljelekkasjen så får jeg ny lamdba på torsdag så får vi se! Mange takk for tipset, høres ikke ulogisk ut det!:)

Reg reim ja, den ble skifta på fredag, så det kan jo også være en grunn! Etter da problemene kom!

Lekker olje enda gjør den og, så jeg skal inn på verksted med den igjen hvis jeg ikke finner ut av det selv..dritt altså, kjørt med oljen på under minimum :shake

Takker for tips! Finner forhåpentligvis ut av det kvikt:)

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider