CorollaLaban Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg lurte på noe ang de derre skilta som viser "Din fart er <farta di>" langs veien. Hva slags måte bruker disse skiltene for å måle farta di? For jeg har nemmelig en laservarsler/radarvarsler ståendes på hele tiden når jeg kjører, men den piper ikke når jeg kjører ved sånne skilt. Har en whistler 1743. Tar denne ikke akkurat skiltetsfrekvens? Eller... Litt surt hvis snuten bruker samme teknikk med sine fartsmålinger... Siter peXon.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Trodde de brukte samme systemet som fotobokser jeg? Altså følere i bakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaLaban Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Ah, det tenkte jeg faktisk ikke på... Det er godt mulig jah.. Hihi Siter peXon.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Trodde de brukte samme systemet som fotobokser jeg? Altså følere i bakken. Vet nå ikke jeg ... de har jo mange "mobile" fartsmålere.... Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 glem det :hammer stikker på jobben Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primal Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Trodde de brukte samme systemet som fotobokser jeg? Altså følere i bakken. det er svært få fotobokser som har følere i bakken.om du ser sann ca 30 50m før fotoboksen så er det en strømboks lignende sak som det sitter en radar inne i. Siter 136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06) 134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 det er svært få fotobokser som har følere i bakken.om du ser sann ca 30 50m før fotoboksen så er det en strømboks lignende sak som det sitter en radar inne i. FEIL Det ligger to kabelslynger under asfalten, inni den boksen der sitter elektronikken til måleutstyret.. og i fotoboksen står kameraet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Alle fotobokser har følere i bakken ja. Angående de målerne så vet jeg ikke hva det er, men alle jeg har sett har stått på en tilhenger, og de flytter de rundt i distriktet med gjevne mellomrom, så det ville ikke gått med målere i bakken. Tror det er noe radar-/laser-opplegg av noe slag. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 de mobile "din fart er" sakene er nok radar/laser .. men de fastmonterte bruker samme oplegg som fotoboksene.. så enkelt er det Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaLaban Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Takk takk.. =) Har aldri møtt på en "mobil" Din fart er dings.. Men hvis jeg gjør det, håper jeg for gud skyld at laservarslern min går av.. Siter peXon.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Hadde dette vært laser eller radar, hadde den vel klart å lese alle sin hastighet? Har dere ikke lagt merke til at hvis dere ligger litt tett i trafikken, takler den ikke å vise deg? Men heller han foran deg... Tror heller det er et system på de mobile målerne med at de regner ut fart utifra passering av to målepunkter. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Hmm.. Noen som vet hvor presise de er? Fint å sjekke hvor mye misvisning det er på speedometeret med dem. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Vil tru dem er meget presise.. resultatet som dukker opp på dem er ihvertfall veldig likt det jeg har stående på speedometeret i lastebilen Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 passerer et par "din fart er" hver dag med lastebilen, i 60-sonen litt bortenfor huset mitt viser boksen 0-1 i feil forhold til speedometeret, men i 50-sonen i byn (nøstet) viser den 6-7 feil! i 80-soner viser de 0-1 feil og.. så eg satser på at den ene i 50-sonen viser feil, ellers har eg kjørt rundt for fort med volvoen (og opelen og forden) siden eg fikk lappen.. lastebilspeedo skal forresten være helt nøyaktige edit: lurer på om ikkje den i 50-sonen på landås og viser like mye feil.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamen Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Har en whistler 1743. Du kan mye om radar/laser detektorer ser det ut som :hammer Fy faen Whistler lager de dårligste detektoren på markedet omtrent. De suger rett og slett. Skal du ha noe som redder ræva de kjøper du gjerne en bra detektor. Whistler redder deg hvertfall ikke på laser siden de sikter mot skiltet/lysene dine, og laser stårlen er utrolig liten, så den plukker ikke opp det om de ikke skyter rett på Whistler'n din. Enste du har noe som helst sjangs mot er en "constant on" radar, da får du kanskje en liten advarsel, men det er UTROLIG forskjell på en bra detektor og en dårlig en, så kast den du har nå og bruk 4-5000 kroner, og bestill fra USA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg