Gå til innhold

B230 skal trimmes... Litt hjelP?

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Hei hå alle volvofantaster, trenger litt hjelp nå, jeg har en helt original B230 maskin som skal få en del mer g amper til banebruk, ikke turbo.

Planen var å høvle toppen, slenge i ny kam, og få på en heftig forgasser.

Så til sp.målene.. Hvor mye skal jeg høvle toppen, hvordan løser jeg problemene med kaminstillingen og hvilken kam anbefales?

Jeg har en to ports diger 3 liters ford forgasser på en B200K insugsmanifold som.. Leverer:D

Kriterier:

Motoren skal ha et rimelig bredt turtallsregister (det skal ikke bare være krefter på 5-6500RPM).

Den bør være våken på 3000RPM, og holde seg våken en stund.

Bensinforbruk er ingen problem.

Kostnadene skal ikke bli for høy (ike anbefal en kam til 15000)

Topp: 531.

Eksosen som er på nå er original manifold, men 2.5" rør med en liten potte på slutten.

Porting skal utføres i små grader.

Noen som kan hjelpe litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, du vil vel ikke hive på en b234 topp da?

tror b234 komplett motor koster en 4.000kr i sverige.

det er litt macgyver for å få det til å gå, med http://www.ovlov.net selger delen du trenger til reimen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter drevet på merket nede og ser hvor merket er oppe (med reima på), så merker du av hvor mye det er som er skjeft, og borrer nytt hull til styrepinnen, ikkeno broblem!!

Edit: penta har nok fire sylindre ja, husk å ta med råder og!

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Du setter drevet på merket nede og ser hvor merket er oppe (med reima på), så merker du av hvor mye det er som er skjeft, og borrer nytt hull til styrepinnen, ikkeno broblem!!

Edit: penta har nok fire sylindre ja, husk å ta med råder og!

Oki, det høres bra ut..

Noen som har penta veiv\råder?? Hva med stemplene, skal jeg bruke originale? Det er ikke noen fare for at ventilene tar ani tilslutt sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

2000? Fin pris!! Hva blir volumet da? Forandrer det kompen?

volumet blir 2,5liter uten boring, kompen blir den samme. Har volvo penta 2,5 16V i båten min, det er en 230hk sugemotor, hadde vært noe å stappe i bilen det...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider