Gå til innhold

Bøttestol og 3 punkt belte for gatebil. Godkjennes?

Ranger emnet

daho

Anbefalte innlegg

Tror ikke du skal bekymre deg så mye over godkjenning av dette - har aldri opplevd problemer med mine. Snakket med biltilsynet, dvs butikken gjorde det, og de nevnte aldri noe om at dette måtte kontrolleres. Heller aldri fått anmerkning på EU-kontroll og tekniske kontroller.

Samme her, var akkurat på eu og har også blitt stoppet av poltiet... stolene og beltene har aldri vært noe problem :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppa av onkel med sparco stol i bilen.. og han sa følgende "jasså, gikk litt fort nedi svinga her, men jeg ser du har fet stol da.. så jeg skjønner det er morro å ta svinga hardt.. Er dem godkjente eller?" ( så titta han på merkene på stolen og sa at den var ok)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt i Sparco bøttestol. Og sparco 3 punkt gatebil belte.

Beltet bruker orginalfester, Stolen er boltet fast med 4 bolter i det orginale understellet. Må jeg godkjenne det og få det inn i vognkort?

Jeg så på noen Sparco-stoler hos Gundersen motorsport, og der hadde de iallfall et diplom/ark til utstilling, med at alle sakene var TUV-godkjente eller noe... Fyren der sa at dersom du skulle på Biltilsynet, hadde flere andre iallfall fått med lignende dokument og gått rett igjennom.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler har ikke politi og tilsynet så mye greie på!

Bøttestoler som er FIA godkjent kan ikke brukes i bil på offentlig veit.

Hvis du snakker til meg, hadde Gundersen også seter/stoler for offentlig vei...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker til meg, hadde Gundersen også seter/stoler for offentlig vei...

Var til trådstarter jeg mente:). Har vært igjennom hele mølla med løpsgodkjent bil selv.

Men det ikke noe problem. For tilsynet har som regel ikke noe peiling på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen jeg fikk var iaf at det som var fia godkjent i HVERTFALL var bra nok for gata ..

Når det er godt nok i rally er det godt nok på gata, MEN f.eks FIA godkjente 4-p seler skal ikke brukes på veien. Der må det e-merka seler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider