Gå til innhold

Bøttestol og 3 punkt belte for gatebil. Godkjennes?

Ranger emnet

daho

Anbefalte innlegg

Det er Sparco Sprint stolene. De er ihvertfall fia godkjente.

Og med tanke på oppbyggingen av de gamle stolene så er dette MYE tryggere. Var bare om det må inn i vognkortet eller om jeg bare skal drite i det.

Bare å drite i, det er jo bare en stol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIA godkjente stoler er også godkjent i gatebil. Hadde de ikke vært det, hadde nok hele rally norge slitt med å kjøre transport etappene sine.

Heldigvis så har bilsyksynet begynt å slutte å lage problemer også..

Så kjør ivei uten å være redd for det, bare husk å lage festene til stolen skikkelig. Holder ikke med en god stol om den flakser rundt inne i kupeen om noe skulle skje... hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIA godkjente stoler er også godkjent i gatebil. Hadde de ikke vært det, hadde nok hele rally norge slitt med å kjøre transport etappene sine.

Er dette noe begrunnelse? Står på at det IKKE er lov å bruke fia stoler på off. vei. Rett meg gjerne om jeg har feil cheers

Hva med når de har svarte skilter på rally bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIA godkjenning har sånn sett ikke noe med godkjenning i gatebil å gjøre.

Kun godkjenningsorgan innen motorsport.

Går vel mere på E merking i gatebil vil jeg tro.

Men siden alle som kjører rally må ha FIA godkjent stol, begrenset av produksjonsår, å disse er tillat brukt på offentlig vei.

Man kan jo kjøre rally bil uten å kjøre løp å da. Finns mange som kjører rundt i Volvo Originalbiler sånn til vanlig å.

Å disse har jo FIA godkjente stoler. Har aldri hørt at dem har fått problemer med det iallefall. Å når det er tillatt, hvorfor skal det da ikke være tillatt i gatebil?

Har ikke sjekket dette med biltilsynet da men, det er vel det enkleste sikkert.

Eller er det noen som VET hva reglene sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider