Gå til innhold

Mazda 929 2.2 GLX Personbil 1989, 224967 km

Ranger emnet

VeilSide

Anbefalte innlegg

Da har jeg sett på denne bilen. Bremsene må byttest ja ... numemret før kjøreforbud Og clutch? Hehe ... må nok byttest asap den også. Men det viste jeg jo ...

Grunnen til at jeg IKKE har en 929 hjemme her nå var en merkelig tikkelyd. Den virka som om den var en tone høyere en normalt. Hva kan det være? Ventilene (er disse mekaniske eller på denne bilen?)? Dysene?? Skjørtebank? veivbank? Trenger litt asaphjelp her :/

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, kan være alt fra rådebank(skjørtebank???) til feil instillte ventiler dette da.. regner med at de er mekaniske, for å si det sånn.. men hvis det er rådebank, er det en lavfrekvent banking, men hvis det er ventiltikking, er det mer som småe høye tikk.. sier seg selv i navnene.. :P mne kan også være det at på denna bilen skal det være så høy lyd fra innsprutsdysene.. så du må høre etter.. hvis lyden kommer mesre "under" motoren, er det mest sansynlig bank, hvis den kommer rett under toppdekslet, er det feil innstillte ventiler, men hvis den kommer fra ved innsuget, er det mest sansynlig bare høy lyd på dysene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Skal sjekke det ;)

Men fikk ikke henta bilen i dag. Kompisen min som skulle være med hadde litt trøbbel med å få Saab`en sin på ei biltralle så den må nok hentest i morra.

Men det er bare å komme med flere forslag eller sjekkpunkter. Tror den bilen kan bli en artig vinterbil jeg :)

"Camry Turbo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey ... da var den hjemme. Skal få en bedre oversikt over bilen i morra :D

tn_mf.jpg

tn_inni1.jpg

Ang tikkinga så var det bare å hive på litt ny olje så forsvant den. Bremser o.l. får en bedre sjekk i morra men jeg tror faktisk ikke jeg trenger å bytte.

"Camry Turbo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hellar få iorden den der talihauen du har hjemme og kjøre med den ;)

Har iallefall følt jeg har gjort ett meget godt kjøp. Betalte 6k for bilen med cd-spiller og nye piggdekk :D

Mazda626

Var akkuratt det jeg gjor : Heiv på ny olje siden det nesten ikke var olje på den fra før og så vips ... etter 1 min så malte den pent og pyntelig :)

"Camry Turbo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider